Elitserien - 2009/2010
Re: Elitserien - 2009/2010
Per-Åge Skröder borta för resten av säsongen. Kan nog ställa till det en hel del för MoDo
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
måste nog ta och fråga, vad ni har emot foppa? visserligen skadad och ja han kanske tog upp en plats i OS laget, men i elitserien, är han bland dom kanske 3 bästa spelarna . skulle han få tränaoch inte bli skadad så skulle han nog slå poäng rekord somspelare i elitserien.jensa85 skrev:Håller med till 110%.-daniel- skrev:Helvete vad trött jag är på Forsberg och hans jävla patetiska gnäll.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... asar-foppa
Jaha, så vad säger han månntro angående alla de lag som satsar för framtiden och hade tongivande unga spelare borta från truppen när JVM spelades under en bra mycket längre period än vad Modo kanske kommer ha?
Helt jävla sinnessjukt trött på den gubben. Ursäkta alla Foppa-fans men jag önskar verkligen att han lägger av snart så han slutar ta upp en given plats i landslagets alla turneringar oavsett skadesituation.
Dessutom jävligt trött på allt snack om "Foppa-feber". Vi har väl fyllt Hovet 5 ggr denna säsongen och på något sätt vill folk utifrån alltid få det till att det är Foppas förtjänst. Lägg därtill särbehandlingen av honom och hans kompis Markus Näslund.
Usch!
men jag kan hålla med det är förjäävla mycket snack om honom i media, men man skaockså veta att det är media som sökaer upp han inte tvärtom.
fan kille brinner för och spela hockey det är väl fan skitkul att vi har en sådan spelare i hans kaliber i elitserien.
- DIF_Soldier
Så länge du stavar som en femåring tar INGEN dina argument på allvar. Dina ord blir lika värdefulla som en snorunges kladdkriteteckning på dagis.Robinhansen skrev:måste nog ta och fråga, vad ni har emot foppa? visserligen skadad och ja han kanske tog upp en plats i OS laget, men i elitserien, är han bland dom kanske 3 bästa spelarna . skulle han få tränaoch inte bli skadad så skulle han nog slå poäng rekord somspelare i elitserien.jensa85 skrev:Håller med till 110%.-daniel- skrev:Helvete vad trött jag är på Forsberg och hans jävla patetiska gnäll.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... asar-foppa
Jaha, så vad säger han månntro angående alla de lag som satsar för framtiden och hade tongivande unga spelare borta från truppen när JVM spelades under en bra mycket längre period än vad Modo kanske kommer ha?
Helt jävla sinnessjukt trött på den gubben. Ursäkta alla Foppa-fans men jag önskar verkligen att han lägger av snart så han slutar ta upp en given plats i landslagets alla turneringar oavsett skadesituation.
Dessutom jävligt trött på allt snack om "Foppa-feber". Vi har väl fyllt Hovet 5 ggr denna säsongen och på något sätt vill folk utifrån alltid få det till att det är Foppas förtjänst. Lägg därtill särbehandlingen av honom och hans kompis Markus Näslund.
Usch!
men jag kan hålla med det är förjäävla mycket snack om honom i media, men man skaockså veta att det är media som sökaer upp han inte tvärtom.
fan kille brinner för och spela hockey det är väl fan skitkul att vi har en sådan spelare i hans kaliber i elitserien.
On topic kan jag säga att den frustration som utmynnar är just på grund av den stora uppblåsning av ALLT Foppa gör - en vanlig sidledspass kan få kommentatorer att tjuta av njutning och Foppa får störst cred för en assist som råkade vara en simpel passning medan man skiter fullständigt i Pikkarainens dunderslagskott i krysset. Sedan att domarna låter honom tjata hur mycket han vill visar ju egentligen vilken feeling elitseriedomare har för hockey. Foppa i sig, på isen, klagar vi inte på. Han vet om sin status och vet hur man utnyttjar en sinnessvag domarpajas - han är en exemplarisk taktiker, och att han utnyttjar det är inget annat än briljant - han vill ju vinna!
Men när man försöker "skylla" ett fullsatt Hovet på Foppafeber har man tamejfan skitit i det blå skåpet - INGEN pajasblaska ska ta ifrån oss den kärlek och stolthet vi känner för Djurgården. Vi som lever och dör med Djurgården vet att varken någon eller något är viktigare än vår kära klubb i idrottssammanhang. I DET avseendet är vi trötta på Foppa (och en viss mängd avundsjuka också) Tack, Mats.
Säg den glädje som varar
Verkar som Säcken hamnar i lhc nästa säsong. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6692192.ab
Ja nu kanske man slipper läsa om foppa i tidningarna.
Wennerholm på aftonblaskan gråter nog störtfloder nu..Haha
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Nej, vi kommer aldrig att slippa medias tjat om honom. Du kan ge dig fan på att han är den personen de intervjuar nu i Modo. Han kommer dessutom skylla på domarna i ES, att de håller för låg klass.warrant skrev:Ja nu kanske man slipper läsa om foppa i tidningarna.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- DIF_Soldier
"Efter foppas ord - omgången spelas om"Snazzi skrev: Nej, vi kommer aldrig att slippa medias tjat om honom. Du kan ge dig fan på att han är den personen de intervjuar nu i Modo. Han kommer dessutom skylla på domarna i ES, att de håller för låg klass.
Domarbasen: "Det är ju Peter".
Undra om...
Säg den glädje som varar
Ja ä så jävla besviken på Börje, ja skull dra på han en smäll, he e sant he!Snazzi skrev:Nej, vi kommer aldrig att slippa medias tjat om honom. Du kan ge dig fan på att han är den personen de intervjuar nu i Modo. Han kommer dessutom skylla på domarna i ES, att de håller för låg klass.warrant skrev:Ja nu kanske man slipper läsa om foppa i tidningarna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.