Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Remy Lebeau skrev:Köper inte kritiken att Ziggy "inte direkt" levererat. Vad har han "inte direkt" levererat? Poäng? Zigomanis är inte, har aldrig varit, och kommer aldrig vara en spelare som öser in poäng. Känns naivt att tro att killen skulle komma direkt från USA, och spela bländande på stor rink för första gången. Han sa själv att han skulle behöva tid på sig att komma in i allt. Ingen liten omställning direkt.

Som Zigomanis har spelat sista tiden så börjar han visa sin kapacitet han besitter. Han kommer bara bli bättre, och är redan enligt mig ovärderlig vid tekningar och även boxplay.
Tycker han är en grymt underskattad spelare med en spelstil som inte skapar rubriker, men som betyder enormt mycket för laget. Klart en spelare som man bör satsa på att behålla.
Han får ju inte sin stora lön för att spela i tredjefemman och 12min per match, den saken är klar. Han har inte levererat i förhållande till hans lön. Då han har gjort 0.8p per match i AHL så tycker jag att han är en spelare som gör många poäng.
Sen måste man komma ihåg att han var bara en nödlösning då Tjärna gick sönder.
Ekonomiskt sett är det bättre att ta in nån annan center då.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Torpedo Novgorod skrev:
Han får ju inte sin stora lön för att spela i tredjefemman och 12min per match, den saken är klar. Han har inte levererat i förhållande till hans lön. Då han har gjort 0.8p per match i AHL så tycker jag att han är en spelare som gör många poäng.
Återigen så behöver/behövde han tid att spela in sig på stor rink. När han inte är inspelad ska han såklart inte ta någon plats i dom två första formationerna. Det gäller att inte stirra sig blind på antal poäng en spelare gör, utan vad den gör för laget. Spelaren han ersätter är ingen poängspruta själv, och ersattes av en liknande spelare.

För övrigt ska man inte uttala sig om hans lön då man inte har har någon koll. Zigomanis är relativt välkänd, och hade han velat tjäna pengar hade han stannat kvar därborta, eller spelat i Schweiz, alternativt KHL. Han Hade dessutom erbjudanden från andra elitserieklubbar. Tjärna spelade in mycket där att han kom hit.

Det är inte utan anledning som Hardy säger att Zigomanis blir våran Joker i slutspelet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Torpedo Novgorod skrev:
Enbom skrev:Ser inte vad vi ska med fler centrar till öht. Otto, Josef, Engqvist, Ziggy är utmärkta centrar. Sedan kan även Kruger lira center om det behövs.
Engqvist kommer dra till Montreal. Sen kan man inte direkt förvänta sig att både Josef och Kruger stannar, minst en av dom drar, om inte båda.
Ziggy är ju här på artistkontrakt, inte direkt så stora chanser att man förlänger (då han kostar en del och har inte direkt levererat heller), söker väl lyckan i NHL/AHL.

Klart att man flyttar upp Norman näst säsong och man har ju haft kontakt med Patrik Lundh http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3697.
Helst skulle man se Thoresen men pengarna i Ryssland lockar nog mest.
Engqvist är rent sagt för dålig för Montreal i dagsläget och båda Josef och Krüger kommer stanna.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Torpedo Novgorod skrev:
Remy Lebeau skrev:Köper inte kritiken att Ziggy "inte direkt" levererat. Vad har han "inte direkt" levererat? Poäng? Zigomanis är inte, har aldrig varit, och kommer aldrig vara en spelare som öser in poäng. Känns naivt att tro att killen skulle komma direkt från USA, och spela bländande på stor rink för första gången. Han sa själv att han skulle behöva tid på sig att komma in i allt. Ingen liten omställning direkt.

Som Zigomanis har spelat sista tiden så börjar han visa sin kapacitet han besitter. Han kommer bara bli bättre, och är redan enligt mig ovärderlig vid tekningar och även boxplay.
Tycker han är en grymt underskattad spelare med en spelstil som inte skapar rubriker, men som betyder enormt mycket för laget. Klart en spelare som man bör satsa på att behålla.
man kan ju undra om vissa eller väldigt många bara stirrar sig blinda på antalet poäng hela tidenm ibland undrar man vad problemet är, som du Torpedo Novgorod, vet du vad han tjänar eller? bara för han är en fd. nhl spelare tror du han måste tjäna över t ex .. 300 000 i månaden? jag tror inte han kostar mer än kanske 180 000 i månaden.
Zigomanis gör så mycket än poäng,och dom kommer komma, en normal hockey kunnig vet att många spelare speciellt spelare från kanada, dom höjer sig till slutspelet när detverkligen drar ihop sig, jag tror han kommer göra ett rikigt bra jävla slutspel, och tänk då också att krüger och tjärnqvist är tillbaka snacka om bredd.

tycker folk ska sluta snacka om spelarens lön ingen vet väl egentligen inte vad någon spelare tar ut för lön, om man bara ska gissa, och spekulera vilket väldigt många gör, sluta upp det är larvigt bara, hade han vart så dålig hade Djurgården sparkat han.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Enbom skrev:
Torpedo Novgorod skrev:
Enbom skrev:Ser inte vad vi ska med fler centrar till öht. Otto, Josef, Engqvist, Ziggy är utmärkta centrar. Sedan kan även Kruger lira center om det behövs.
Engqvist kommer dra till Montreal. Sen kan man inte direkt förvänta sig att både Josef och Kruger stannar, minst en av dom drar, om inte båda.
Ziggy är ju här på artistkontrakt, inte direkt så stora chanser att man förlänger (då han kostar en del och har inte direkt levererat heller), söker väl lyckan i NHL/AHL.

Klart att man flyttar upp Norman näst säsong och man har ju haft kontakt med Patrik Lundh http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3697.
Helst skulle man se Thoresen men pengarna i Ryssland lockar nog mest.
Engqvist är rent sagt för dålig för Montreal i dagsläget och båda Josef och Krüger kommer stanna.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/v ... 6626711.ab

varför inte han? visserligen lite ålderstigen men skulle nog kunna ösa på med poäng i elitserien, ge han ettårs kontrakt och ev bonus för poäng osv
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Robinhansen skrev: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/v ... 6626711.ab

varför inte han? visserligen lite ålderstigen men skulle nog kunna ösa på med poäng i elitserien, ge han ettårs kontrakt och ev bonus för poäng osv
Gå efter det här.

Är han ung?
Nej
Har han någon anknytning till Stockholm?
Nej
Har vi råd med honom?
Nej
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Enbom skrev:
Robinhansen skrev: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/v ... 6626711.ab

Gå efter det här.

Är han ung?
Nej
Har han någon anknytning till Stockholm?
Nej
Har vi råd med honom?
Nej
man måste inte vara ung.. han kan lätt hålla hög nivå ett par säsonger till, om anknytning till stockholm.. det hade väl inte zigomanis heller..
och råd det tror jag nog jag tror inte han som aftonbladet skriver att han vill ha ett sista fett kontrakt, tror han kan kunnagå till djurgården och att vi skulle kunna ha råd.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Mathias Tjärnqvist?
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Crashmash skrev:Mathias Tjärnqvist?
Dom känner varann halft som halft liksom, men nu skavi inte göra allt för stor sak av detta klart jag förstår att en sådan värvning är rikigt svår men inte omöjlig.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Robinhansen skrev:
Crashmash skrev:Mathias Tjärnqvist?
Dom känner varann halft som halft liksom, men nu skavi inte göra allt för stor sak av detta klart jag förstår att en sådan värvning är rikigt svår men inte omöjlig.
Om nu Ziggy tycker att Tjärna är en av dom bästa han spelat med (och Ziggy vann Stanley Cup förra året :wink: ) så får vi nog anta att dom känner varandra ganska bra.
Senast redigerad av Enbom den 2010-02-19 14:08:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Hynning har möjlighet att bryta kontraktet inför nästa säsong. Hugg på han DIF. Djurgårdare och i rätt ålder. Skulle sitta fint
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Örebroarn skrev:Hynning har möjlighet att bryta kontraktet inför nästa säsong. Hugg på han DIF. Djurgårdare och i rätt ålder. Skulle sitta fint
Djurgårdare? Och det är väl olagligt för DIF att övertala någon annan att bryta sitt kontrakt med en klubb.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=28
Moderklubb Djurgården? Ja.
Djurgårdare? Nej.
Expert.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Behöver väl inte ens bryta? Hans kontrakt går väl ut efter den här säsongen?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Örebroarn skrev:Hynning har möjlighet att bryta kontraktet inför nästa säsong. Hugg på han DIF. Djurgårdare och i rätt ålder. Skulle sitta fint
Hynning har väl varit på äventyr både i Luleå och Timrå såväl som ajk och Örebro? Nja, Djurgårdare vill jag inte kalla honom.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Har man Djurgården som moderklubb kan man enligt mig räknas som Djurgårdare. Det är ungefär som att bröderna Holmqvist inte skulle räknas som Djurgårdare för att de spelat i andra klubbar
Låst