Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Känner mig lite tveksam till Porseland måste jag säga.

Angående högerfattad PP-back så tror jag att Kim Lennhammer kan överaska positivt här. Han är jämbördig med Tim Heed enligt mig, och han gör ju succé som PP-back i ssk.

Sen kan man ju fråga sig om de andra J20 spelarna som blir seniorspelarna ska erbjudas kontrakt.

Tim Sandberg? Tycker att han är stabil.
Jacob Gustavsson? Ingen aning. Antagligen inte.
Tim Aronsson? antagligen inte.
Filip Cruseman? Antagligen inte
Filip Norman? Nix
Stefan Söder? Njaa, tränarna har nog bra koll på Söder.

Enligt mig bara Sandberg som kan få ett a-lagskontrakt och sedan bli utlånad.

Peppe Lundh?

Gamla DIF-spelaren har gjort 34 poäng på 36 matcher i bofors. Frågan är hur bra det är. Samtidigt minns jag honom som en riktig gnuggare som kan funka i en tredje-kedja. Är det schysst mot våra juniorer att ta in en spelare som inte (antagligen) tillför spets i spelet? Hur mycket ska man använda juniorlagen? Är det sportsliga resultaten prio 1,2 och 3?

Jag tycker också att man ska kika på Gabbe Landeskog och Uhrbom. Kanske har dom ändrat uppfattning där borta. Främst Gabbe tror jag skulle utvecklas enormt under Hardy Nilson. Om det är någon som kan bli en ny Jimmie, fast med bättre poängsinne så är det den grabben.

Kommer nog uppdatera det här inlägget under dagen.

Uppdatering då:
Målvakter:
Tellqvist - Vet vad som krävs för att vara förstekeeper. Kan få en nytändning i DIF.
Wesslau - Bra andramålvakt
Sandberg - Utvecklingsbar, utlåning till allsvenskan.

Backar:
Ragnarsson
Printz
Kyle
Lennhammer
Timmy
Staffan Kronwall
Eklund - Sjundeback/utlåning
Deilert - Sjundeback/utlåning

Forwards
Ölvestad
Ottosson
Nilson
Kruger
Josefsson
Cehlin
Brodin
Tim
Tjärnqvist
C.Eklund
Zigomanis
Nils Ekman

Ger ett lag
Ragge - Lennhammer
Mackan - Otto - Ölvestad

Kronwall - Kyle
Ekman - Ziggy - Tjärnqvist

Timmy - Printz
Kruger - Josefson - Tim

Cehlin - Fimpen - Brodin

Känns som ett tungt lag att möta. Alla fyra formationer kan producera framåt och är skapliga bakåt.

PP
Kyle - Ragge
Ziggy - Otto - Mackan

Lennhammer - Timmy
Kruger - Josefsson - Ekman

BP
Printz - Staffan
Ölvestad - Tjärna

Ragge - Timmy
Tim/fimpen - Ziggy
Senast redigerad av android den 2010-02-12 13:44:55, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Lundh skulle defintivt tillföra DIF en hel del, helt klart en spelare jag mer än gärna skulle se i DIF igen. Visst kan han vara en gnuggare men han har mer potential än så, jag tycker eliteprospects.com summerar honom ganska bra: "En riktig lagspelare med strålande skridskoåkning. Uppvisar en härlig inställning på isen och jobbar stenhårt. Hyfsad målgörare och passningsspelare med fin teknik, som om han inte lyckas översätta poängskörden på juniornivå till seniornivå ändå kan bli en mycket kapabel rollspelare."

Porseland? Nja, de matcher jag har sett har han varit direkt dålig, mycket slarv och det känns som vi har tillräckligt med sådana backar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Honken Sr borde få ett 1-årskontrakt som Ölvestad i år. En sista chans för han att bevisa något nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Skönt att läsa att Ragge är klart för ett år till i Djurgårds dressen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Robinhansen skrev:
jag tyck vi kan ge danielsson en chans till han har hockey i sig, han missar otroligt mycket men jag tror atthan får till det bättre om han får en chans till.
en spelare jag gillar väldigt mycket (jag har nu flyttat upp till modo land)
är Miloslav Horava han spelade i modounder deras guld år och var deras klart mestintressanta spelare, han tyckte jag var helt otroligt bra, han spelar visserligen i rysslan men poängen han inte kommit för han. jan tror han skulle kunna passa mycket fint i Djurgården någon som delar mina tankar eller är det inget som ingen tror på?.
MY EYES BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED. Snälla sluta med terrorn och försök åtminstone skriva en smula grammatiskt korrekt. Blir nästintill oläsligt annars

Annat nu; riktigt bra med Ragge 1 år till. Kändes som en väldigt viktig del i det framtida lagbygget. Hoppas han får vara hel resten av säsongen nu så han avslutar lika bra som han var hela förra säsongen (man har ju sett en hel del tendenser till att Ragge verkligen varit på gång efter jul).
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

JA!!!!

Tack Ragge, tack DIF!! En fantastisk fredagspresent! Otroligt skönt att Ragnarsson är klar för nästa år. Hade förvisso hoppats på två år men nu ska jag inte vara girig. På ålderns höst är det kanske bäst att ta ett år i taget :)

Detta ska firas ikväll!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Fruktansvärt bra med Ragge! Helgen är räddad!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En tår rann sakta ner för kinden....

Sir Ragnar håller ordning i försvarsleden även nästa säsong!
Känns som en stabil grund att bygga vidare på 2010/2011, Hardy, Ölve & Ragge
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ska vi på allvar kunna slåss om guldet måste backsidan förstärkas.

Att signa Ragge 1 år till var därför helt nödvändigt. Se nu till att behålla Kyle, Printz, Honken och Timmy. Ta sedan hem Tjärna och låt Falk vara kvar som back up. Falken kan även täcka upp om forwards blir skadade.
Låna sedan snarast ut Deilert, Eklund och Lennhammer till Allsvenskan och se vem av dem som kan växa ut till en elitserieback.

Lämnar någon ordinarie back (troligast Honken eller Kyle) måste dessa ersättas med exempelvis Staffan.

Eller vågar man tror på att både Staffan och Tjärna kan komma utan att vi mister någon av våra andra elitseriedugliga backar?

På forwardssidan är jag bara orolig över en sak. Att Mackan ska dra, hemska tanke :evil:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Vilken underbar läsning. De två viktigaste spelarna i laget har förnyat (Ragge och Jimmie), härligt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Är det någon mer än mig som hört en fågel viska?
Att Nr 32 & Nr 14 är i stortsätt klara för nästa säsong?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska vi på allvar kunna slåss om guldet måste backsidan förstärkas.

Att signa Ragge 1 år till var därför helt nödvändigt. Se nu till att behålla Kyle, Printz, Honken och Timmy. Ta sedan hem Tjärna och låt Falk vara kvar som back up. Falken kan även täcka upp om forwards blir skadade.
Låna sedan snarast ut Deilert, Eklund och Lennhammer till Allsvenskan och se vem av dem som kan växa ut till en elitserieback.

Lämnar någon ordinarie back (troligast Honken eller Kyle) måste dessa ersättas med exempelvis Staffan.

Eller vågar man tror på att både Staffan och Tjärna kan komma utan att vi mister någon av våra andra elitseriedugliga backar?

På forwardssidan är jag bara orolig över en sak. Att Mackan ska dra, hemska tanke :evil:

Vet inte om Mackan är så sugen på en flytt. Ossi vore helt underbart om vi kunde få tillbaka, sedan vill jag ha en offensivback/quarteback i PP.

Sen så måste jag förklara lite angående Printz, han fick mycket istid när Micke & Montén var coacher /tränare, han får mycket istid även nu när Kung Hardy är på plats, så så jävla kass kan han inte vara, att han gör ett "häst" jobb i Boxplay är vi alla på det klara med. Jag menar det är inga dåliga coacher som givit honom denna istid. Han har förtjänat den.

PÅ forumet måte det vara hans tid i aik som spökar då han får oförskämt med kritik. Danielsson har gjort ett antal matcher som däremot bör diskuteras, han fick väl smaka på bänken förra året, Tycker en sådan Som Honken bör gå får före, inte för att dom två slåss om samma plats.

Det pratas om att Danielsson är bra på att checka, är detta innan eller efter han ligger på isen. På hans reportar finns också alla dessa filmningar (som inte hör hemma DIF).

Sedan säger folk att han kämpar, Ha, Ha. Om han inte gjorde det så skulle han inte spela i DIF nu, det måste ändå vara ett krav att alla spelare kämpar & ger allt varje kväll.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Caveman skrev:Är det någon mer än mig som hört en fågel viska?
Menar du #14 Daniel Rudslätt och #32 Mikael Tellqvist?
För annars så är väl Krüger redan klar för en till säsong, han har ju nr 32 för tillfället. Sen nr 14 har väl typ Norman eller nåt haft under årets säsong.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

melker skrev:
Caveman skrev:Är det någon mer än mig som hört en fågel viska?
Menar du #14 Daniel Rudslätt och #32 Mikael Tellqvist?
För annars så är väl Krüger redan klar för en till säsong, han har ju nr 32 för tillfället. Sen nr 14 har väl typ Norman eller nåt haft under årets säsong.
Menar han inte Nordgren då?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Just det vad menar jag, vad viskade fåglarna?

Vi får väl se......
Låst