Flytt till Globen?
- Blåränderna går aldrig ur
Re: Flytt till Globen?
Jag tycker absolut att vi ska lira några matcher i slutspelt på Globen. Kan bli ett sjukt bra tryck inne i Globen.
Får gåshud när jag tänker på den här matchen!!
http://www.difhockey.se/bildgalleri.php ... a=2#bilder
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
jag är emot globen, rikigt dålig arena i alla lägen kanske passar alla värdelösa rapp artister och prata ut sin musik.Blåränderna går aldrig ur skrev:Jag tycker absolut att vi ska lira några matcher i slutspelt på Globen. Kan bli ett sjukt bra tryck inne i Globen.
men jag kan se Djurgården spela där. I ev finalspel så kan alla vårahemma matcher spelas i globen för det lär bli fullt.
Men hovet är bäst klacken blir bra mäktig där inne kan tyvär bara följa matcherna på tv då jag flyttat upp till norrland, men man får rysningar ävn genom tv'n,
men finalspelet går bra på globen då r det fullt varje match och det är bra för Djurgårdens del.
Jag är FÖR Globen, då kan man få en kall i pausen utan att stå 10 minuter i kö och tvingas svepa, pissa och röka på 5! Hovet är en jättegrym arena rent stämningsmässigt, men allt runtomkring måste också fungera! DIF:s intäkter i försäljning skulle öka rejält om man spelar i Globen!! En parameter till mao. Men sen är frågan självklart komplicerad, det behövs publik också, frågan är om de sluter upp, tveksamt! 

Dubbelt så hög vinst - per match i Globen.... men det verkar enligt Ednertz nästan bara bli på Hovet ändå, är upptaget mestadels på Globen under slutspelet, säger han här:
http://tinyurl.com/yhjjjzs
http://tinyurl.com/yhjjjzs
- Christopher J
När man ser intervjuvn med janne ednertz så får jag erkänna att det låter lockande med ett fullsatt Globen och 3000 pers i klacken. Det är som en till storsatsning fast med 10 000 till i publiken. För vi lär ju knappast få 3000 pers i klacken på Hovet i slutspelet p.g.a. av ekonomiska skäl. Ett fullsatt Globen 2 matcher ger också lika mycket intäkter som 6 hemma matcher på Hovet.
Nej vi kommer bara få 2700 biljetter i Hovet. Då är det klart att vi måste välja Globen. Hela 300 fler plåtar!Christopher J skrev:När man ser intervjuvn med janne ednertz så får jag erkänna att det låter lockande med ett fullsatt Globen och 3000 pers i klacken. Det är som en till storsatsning fast med 10 000 till i publiken. För vi lär ju knappast få 3000 pers i klacken på Hovet i slutspelet p.g.a. av ekonomiska skäl. Ett fullsatt Globen 2 matcher ger också lika mycket intäkter som 6 hemma matcher på Hovet.
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... ljetter-nu
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hovet Hovet Hovet. Men visst - ekonomiskt vore det ett lyft med Globen.
Men: DET SOM FÖRVÅNAR MIG MEST ÄR ATT INTE KVARTSFINALMATCHERNA ÄR UTSÅLDA REDAN! Slängde mig efter en biljett när de släpptes för medlemmar, nu har de släppts till övriga allmänheten också.
Vakna nu, stockholmare, dags att fylla Hovet med djurgårdare till sista plats. Det kan bli Modo, det kan bli Frölunda, det kan bli något annat lag. Spelar ingen roll vilka vi ställs emot - stämningen på läktarna skall vara mäktig. Äntligen slutspel!!!!
Men: DET SOM FÖRVÅNAR MIG MEST ÄR ATT INTE KVARTSFINALMATCHERNA ÄR UTSÅLDA REDAN! Slängde mig efter en biljett när de släpptes för medlemmar, nu har de släppts till övriga allmänheten också.
Vakna nu, stockholmare, dags att fylla Hovet med djurgårdare till sista plats. Det kan bli Modo, det kan bli Frölunda, det kan bli något annat lag. Spelar ingen roll vilka vi ställs emot - stämningen på läktarna skall vara mäktig. Äntligen slutspel!!!!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kom igen... Det är HALVFULLT, och det är EN MÅNAD kvar, vi vet fan inte ens vilka vi får möta, vi vet inte om vi får 3 eller 4 hemmamatcher, i teorin är det ju faktiskt, faktiskt, faktiskt inte heeeeelt klart med slutspel. Även om jag skulle sätta min högra pungkula på att vi klarar det.Tessan skrev:Hovet Hovet Hovet. Men visst - ekonomiskt vore det ett lyft med Globen.
Expert.
Var det inte klart? DIF måste förlora alla, plats 9/10 måste vinna alla men möter varandra?
Sen spelar det väl ingen roll vilka vi möter, slutspel är fan slutspel och det ska vara slutsålt (förutom 166 platser) innan vi får reda på vilka vi möter.
Sen spelar det väl ingen roll vilka vi möter, slutspel är fan slutspel och det ska vara slutsålt (förutom 166 platser) innan vi får reda på vilka vi möter.
Nu är det alltså klatr, från och med Kvartsfinal 7 så kommer vi att spela i Globen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6784737.ab
Jag ser det som positivt, DIF tjänar enorma pengar på det, och jag är inte orolig för stämningen, det är inte direkt vardagsmatcher i serielunken det gäller...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6784737.ab
Jag ser det som positivt, DIF tjänar enorma pengar på det, och jag är inte orolig för stämningen, det är inte direkt vardagsmatcher i serielunken det gäller...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker det är rätt. Fler får chansen att se matcherna och med 13 000 galna Djurgårdsfans så kommer de bli galet bra stämning!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- Lee Harvey Oswald
Känner mig väldigt splittrad i denna fråga.
Självklart är det en kanonmöjlighet för DIF att dra in välbehövlig deg.
Men samtidigt river vi ner det vi byggt upp under det senaste 2 säsongerna & som burit frukt fullt ut denna säsong.
DIF är överjävligt jobbiga att möta på ett fullsatt rödlackerat Hovet.
Spelarna känner en stor trygghet inför detta faktum.
Globen är STOR javisst, men det krävs ett hästjobb av samtliga besökare för att ens fixa 60% av den stämning som är på ett glödande Hov.
Skulle vi torska en jämn 7:e avgörande kvartsfinal på Globen kommer alla direkt per automatik känna efteråt:
På Hovet hade vi vunnit
Men samtidigt river vi ner det vi byggt upp under det senaste 2 säsongerna & som burit frukt fullt ut denna säsong.
Globen är STOR javisst, men det krävs ett hästjobb av samtliga besökare för att ens fixa 60% av den stämning som är på ett glödande Hov.
Skulle vi torska en jämn 7:e avgörande kvartsfinal på Globen kommer alla direkt per automatik känna efteråt:
På Hovet hade vi vunnit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bra surr.Lee Harvey Oswald skrev:Känner mig väldigt splittrad i denna fråga.
På Hovet hade vi vunnit
Globen är fruktansvärt bra när den är fullsatt, vilket den kommer att vara i slutspelet. Vi vinner en sjunde avgörande där också!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.