Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tror att A.Holmqvist kommer lämna, men Klubertanz / Ragge lyckas man förlänga med. Tror också Daniel Tjärnqvist kan tänkas att ansluta. Printz vet jag inte riktigt, beror på om man lyckas knyta en annan stark defensiv back till laget (typ Staffan Kronwall).

Nylander har jag extremt svårt att se runda av sin karriär i DIF.
Med tanke på att han är gnagare dessutom.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Remy Lebeau skrev:Nylander och Bremberg? Nja, är lite skeptiskt faktiskt. Visst, bra spelare, helt klart. Men det är inga framtidsnamn.

Skulle vi få behålla Ragge, Klubertanz och A Holmqvist och sedan krydda med S Kronwall och Daniel Tjärnqvist ser det sjukt bra ut. Hoppas såklart att även Printz stannar, men tror inte vi har råd med alla dessa backar.
Det kan vi mycket väl ha. Om vi går till en semifinal och får spela 3 matcher i Globen inför fulla läktare innebär det en bonus på 6 miljoner kronor. Sedan ska man även komma ihåg att när DIF planerade ekonomin inför säsongen så räknade man inte med slutspelsbonusar, vilket var ett smart val.
Dessutom så sitter vi med en väldigt bred forwardsuppsättningen, och någon spelare som drar in en del pengar lär ju inte få ett förnyat kontrakt.
Om man nu lyckas få hem både Kronwall och Tjärnqvist (vilket inte är allt för troligt i och för sig) så innebär det att åtminstone 2 backar får lämna, vilket då blir Oscar Eklund (utlånad då han har tid kvar på kontraktet), Timmy (?) eller Honken Jr (om han nu väljer att lämna dvs) samt att Falken får agera reserv på både forwards och backsidan.

Även om det kommer att bli dyrt, så tror jag att vi ska kunna ha råd med dem. Mycket beror även på om Kyle/Mike får nya kontrakt. Så det kan bli klurigt att få ihop allt med ekonomin, men förhoppningsvis så löser det sig.
Det blir en underhållande Silly Season inför kommande säsong i alla fall.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

A. Holmqvist - Ragge
Kyle - Ossi
Timmy P - Printz
Deilert.

Jag vill se Ossi. Han verkar inte få alltför mycket istid i Dynamo Minsk, så jag hoppas han vänder kosan till Sverige och Stockholm.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det man ju har hört rykten om är att Tellan, Bremberg, Nylander, Ekman och Staffan Kronwall är på väg hem. Det vore ju HELT SJUKT om vi fick alla dom spelarna och det känns otroligt osannolikt. Någon som vet om vi ens har råd?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jim Morrison skrev:Det man ju har hört rykten om är att Tellan, Bremberg, Nylander, Ekman och Staffan Kronwall är på väg hem. Det vore ju HELT SJUKT om vi fick alla dom spelarna och det känns otroligt osannolikt. Någon som vet om vi ens har råd?
Nylander kommer inte att hända. Speciellt inte eftersom ajk kanske drar KHL nästa år, då hamnar han där istället.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

sthlm_dif skrev:
Remy Lebeau skrev:Nylander och Bremberg? Nja, är lite skeptiskt faktiskt. Visst, bra spelare, helt klart. Men det är inga framtidsnamn.

Skulle vi få behålla Ragge, Klubertanz och A Holmqvist och sedan krydda med S Kronwall och Daniel Tjärnqvist ser det sjukt bra ut. Hoppas såklart att även Printz stannar, men tror inte vi har råd med alla dessa backar.
Det kan vi mycket väl ha. Om vi går till en semifinal och får spela 3 matcher i Globen inför fulla läktare innebär det en bonus på 6 miljoner kronor. Sedan ska man även komma ihåg att när DIF planerade ekonomin inför säsongen så räknade man inte med slutspelsbonusar, vilket var ett smart val.
Dessutom så sitter vi med en väldigt bred forwardsuppsättningen, och någon spelare som drar in en del pengar lär ju inte få ett förnyat kontrakt.
Om man nu lyckas få hem både Kronwall och Tjärnqvist (vilket inte är allt för troligt i och för sig) så innebär det att åtminstone 2 backar får lämna, vilket då blir Oscar Eklund (utlånad då han har tid kvar på kontraktet), Timmy (?) eller Honken Jr (om han nu väljer att lämna dvs) samt att Falken får agera reserv på både forwards och backsidan.

Även om det kommer att bli dyrt, så tror jag att vi ska kunna ha råd med dem. Mycket beror även på om Kyle/Mike får nya kontrakt. Så det kan bli klurigt att få ihop allt med ekonomin, men förhoppningsvis så löser det sig.
Tveksamt att vi har råd. Vi har nog massa pengar som ska betalas tillbaka, grabbarna från Ryssland borde kunda avrunda lite på sin lön, med tanke på att dem lär tjänat fin fina pengar i Ryssland.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

stolpskott skrev:
sthlm_dif skrev:

Tveksamt att vi har råd. Vi har nog massa pengar som ska betalas tillbaka, grabbarna från Ryssland borde kunda avrunda lite på sin lön, med tanke på att dem lär tjänat fin fina pengar i Ryssland.
Förstår inte riktigt det där "de har redan pengar-snacket". Om ni har fått en lön ni uppenbarligen förtjänat så vill väl inte ni gå ner i lön senare för att ni fått de ni velat tidigare. De är dessutom ytterst få som faktiskt bara bryr sig om klubben. Om man är van att få mycket pengar är det ju motigt att nöja sig med mindre, hockeyspelare är giriga. Och de gäller nog de allra flesta, tror varken Staffan eller Ossi skulle komma om de inte fick duktigt med pröjs, även fast det är djurgårdare.
Expert.
kenny

Inlägg av kenny »

Tror Linkan kommer hem igen=) skönt att se att Djurgården vill ha hem gamla djurgårdare som tex Tellan=).
Steef

Inlägg av Steef »

Förstår inte riktigt det där "de har redan pengar-snacket". Om ni har fått en lön ni uppenbarligen förtjänat så vill väl inte ni gå ner i lön senare för att ni fått de ni velat tidigare. De är dessutom ytterst få som faktiskt bara bryr sig om klubben. Om man är van att få mycket pengar är det ju motigt att nöja sig med mindre, hockeyspelare är giriga. Och de gäller nog de allra flesta, tror varken Staffan eller Ossi skulle komma om de inte fick duktigt med pröjs, även fast det är djurgårdare.[/quote]
Det beror på hur man definierar förtjänat. för som jag fattar det sitter linkan på ca 1 mille av sin fd ryska klubb. utan att göra nått för dem. sen antar jag att han sitter med rätt fet lön i jokerit också. rätt mig om jag har fel men det är så jag uppfattat det.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Många skriver om drömlag här. Vi har inte stålarna. Även om vi går + i år så finns det hål från de senaste åren att fylla.

Jag hoppas att man:
* fortsätter sin försiktiga värvningsstrategi
* Pumpar in mer pengar i juniorverksamheten. Fler resor över pölen osv.
* Utökar scoutingverksamheten.

Hellre det än att bara ta in massa gamla Djurgårdare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Mäklaren skrev:Det går väldigt lösa rykten på stan om att två herrar från Jokerit kan vara på glid hit till nästa säsong...
Du får jätte gärna utveckla denna fakta!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Mäklaren skrev:Mackan är den absolut viktigaste spelaren tillsammans med Ragge. Tänker man efter så är det helt sjukt att vi har två sådana spelare i laget... två riktiga giganter och ledare som bara kommer att bli bättre i slutspelet. Det är något med Marcus Nilson som får mig att känna mig trygg... han är arg, spelar hårt, gör mål, slår grymma passningar, är bra i defensiven. En komplett hockeyspelare egentligen. Så här lät det inte direkt i början av säsongen, men så bra som han varit efter jul så är han en av seriens absolut bästa spelare.

.

Arg? Ja! Spelar hårt? 10 tacklingar på hela säsongen är inte att "spela hårt".
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Faktiskt inte direkt orolig över den där artikeln om Mackan, känns som han liksom inte bryr sig om kontraktsläget inför kommande säsong nu under den pågående. Tror vi kommer få vänta tills efter slutspelet innan vi hör något mer i frågan.

Positivt med Jimmie; där tror jag redan vi har en förlängning i hamn.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=6709

Ölvestad kvar till 12/13! :lol:
Låst