Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
fd skuggan

Re: Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010

Inlägg av fd skuggan »

Jockmaniac skrev:...nästintill allt förutom tjat och personpåhopp är acceptabelt. Passar det inte att folk kritiserar någon som du tycker är fel så är det bara att dra härifrån rent ut sagt.
Jag kritiserade just "tjatet" på Prinz och backarna, som har en stor del i att vi ligger på tredje plats.
Får jag ha den åsikten eller ska jag "dra härifrån"?
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Dagens förlust känns på något sätt ändå inte jobbig, lite förväntad nästan. Som många sagt så kommer vi kunna ställa ett riktigt tungt lag på isen efter uppehållet.

Helt sjukt ändå att 4 av våra 5 sista matcher spelas på borta is. Förstår inte hur man kan lägga upp sådant schema.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

warrant skrev:Spelarna ska ju till gran canaria efter den här matchen..Man kan ju undra om dom har sol stolar och poolen i skallen redan..
warrant skrev:Måste vara lite knäckande för hv att ha släppt in två mål i slutet av period ett och två..
warrant skrev:Vad tror ni resultatet hade varit vid denna tid förra säsongen när DIF mötte HV ?
warrant skrev:Sitter och tänker på hur starka DIF kommer bli när alla skadade spelare kommer tillbaka.
Har du kommit på något efter alla dina funderingar? :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Herregud vilket jävla liv det blir på vissa efter en tight 3-5 förlust borta mot seriens bästa hemmalag där vi dessutom saknar flera tongivande spelare.

Personligen gråter jag knappast blod över detta utan ser istället fram emot omstarten efter OS med en tillfrisknad trupp och "nyförvärvet" Mathias Tjärnqvist som har 7 matcher på sig att spela in sig i slutspelskostymen. En kedja med en het Tjärnqvist tillsammans med Zigomanis och Tim har potentialen att vara slutspelets bästa tredjekedja.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

fd skuggan skrev:
Jockmaniac skrev:...nästintill allt förutom tjat och personpåhopp är acceptabelt. Passar det inte att folk kritiserar någon som du tycker är fel så är det bara att dra härifrån rent ut sagt.
Jag kritiserade just "tjatet" på Prinz och backarna, som har en stor del i att vi ligger på tredje plats.
Får jag ha den åsikten eller ska jag "dra härifrån"?
Du får tycka vafan du vill, återigen så är det dagens match vi pratar om. Jag är så jävla stolt över denna säsong. Alla spelare har visat sig från sin bästa sida. Men idag så tycker jag att de flesta spelarna helt enkelt inte kom upp i normal standard. Så förbannat bra var ändå inte HV. Men de var klasser bättre och framförallt effektivare än DIF.

Jag menade inte att du skulle dra härifrån, jag gillar bara inte den där mentaliteten. Du tycker att en spelare i mitt lag gjorde en dålig match, du är ett pucko. Jag menade att om du har svårt att respektera andras åsikter så har du kommit jävligt fel.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Det är lite roligt att se hur många det är som tar rollen som ultradefensiv försvarsadvokat när någon kritiserar, även om det bara gäller en match eller situation. Det är som att vissa här tar det personligt.

Typ:
- "Kyles agerande på det där målet var riktigt kasst!"

- "Hur kan du pissa på en av våra bästa spelare sådär??? Kyle har varit grymt bra hela säsongen!! Det var minst lika mycket Danielssons fel som inte gjorde mål i bytet innan!! Skulle gärna se dig göra det bättre!!! Kanske var det hans fel att vi inte vann guld förra året också?!"
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Tycker det är lite gnälligt här i forumet nu. Inget är nytt under Solen.

Ärligt talat, vi är en riktig underdog i den här serien. Inga stålar, fjuniga juniorer på isen och idag med hälften av det tunga manskapet borta, kör vi ändå under långa stunder över ett så j-a bra hockeylag som HV71. Och vi spelar förbannat kul hockey. Det är banne mig Järnkaminer om något.

Och inget nytt under solen igen då:
Våra målvakter med fantastisk statistik gör ibland riktiga katastrofmanövrar och glider helt ur position, det hör till deras orutin och gäller både Riddarn och Wesslau. De håller upp det med fantastiska reflexräddningar titt som tätt.

Printz
är åter igen i sina gamla takter och jag har sagt det förr, han platsar inte med sina kalkonmisstag. Jag anser att han är både för svag och obeslutsam i sina insatser och när han väl gör något så är det oftast fel manöver. Idag såg vi exempel där han går bort sig när han stöter på första gubben och tappar Tedenby som väl i princip avgör matchen.
Det läcker hårt i försvarspelet. Åter igen inget nytt.

Målen måste trilla in även mot de bättre lagen. Vi måste hålla 3 perioder. Vi har sett det här mot flera nu. Och vi kan vara säkra på att de vet om att vi flåsar dem i nacken nu. Ingen vill ha DIF mot sig i slutspelet.

Nu vilar vi en stund och ser Forsberg stuka innerörat i OS.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
janne08

Inlägg av janne08 »

Ok alla snubbar, på det här forumet har vi rätt att tycka och utryck vad vi vill eller !!
Då kan vi konstatera att en del av återigen tycker att ett antal av våra backarna är helkassa.
Är lite undrande, någon av er som har en åsikt om alla sumpade målchanser.........
inte det var konstigt...........
Ta det lungt bara.
DIF 3:e plats minst insläppta mål !!!!!!!
DIF 3:e plats mest gjorda mål !!!!!!!
DIF 3:e plats i tabellen !!!!!
Senast redigerad av janne08 den 2010-02-08 23:23:07, redigerad totalt 1 gånger.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Slutspel skrev:Ikväll var det 100% slarv och oskärpa! Sjukt besviken på alla utom Nilson!
Har vi det här spelet i ett slutspel, då räcker vi inte långt tyvärr!

ps. Och W. Edqvist våldtar Luleå nere i Scandinavium, haha! :|
Det var klockren utvisning nere i götet och inget att snacka om. Satt själv och såg slutet på den matchen efter våran tagit slut.
Duktig du som tittade på slutet av matchen, såg du också hur han slog ut med armarna när Luleå gjorde 1-1 14 minuter in i 2:a. Tog fem minuter innan det blev avblåsning och de äntligen fick sitt mål. Då fick de vrida tbax klockan. Han står ju fan precis bredvid och dömmer bort det. Domarn är ju en skandal!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

season skrev:Tycker det är lite gnälligt här i forumet nu. Inget är nytt under Solen.

Ärligt talat, vi är en riktig underdog i den här serien. Inga stålar, fjuniga juniorer på isen och idag med hälften av det tunga manskapet borta, kör vi ändå under långa stunder över ett så j-a bra hockeylag som HV71. Och vi spelar förbannat kul hockey. Det är banne mig Järnkaminer om något.

Och inget nytt under solen igen då:
Våra målvakter med fantastisk statistik gör ibland riktiga katastrofmanövrar och glider helt ur position, det hör till deras orutin och gäller både Riddarn och Wesslau. De håller upp det med fantastiska reflexräddningar titt som tätt.

Printz
är åter igen i sina gamla takter och jag har sagt det förr, han platsar inte med sina kalkonmisstag. Jag anser att han är både för svag och obeslutsam i sina insatser och när han väl gör något så är det oftast fel manöver. Idag såg vi exempel där han går bort sig när han stöter på första gubben och tappar Tedenby som väl i princip avgör matchen.
Det läcker hårt i försvarspelet. Åter igen inget nytt.

Målen måste trilla in även mot de bättre lagen. Vi måste hålla 3 perioder. Vi har sett det här mot flera nu. Och vi kan vara säkra på att de vet om att vi flåsar dem i nacken nu. Ingen vill ha DIF mot sig i slutspelet.

Nu vilar vi en stund och ser Forsberg stuka innerörat i OS.
Det finns något som heter forwards, dom ska hjälpa till i försvars-arbetet, men det skiter väl du i, då du redan har bestämt dig vems fel det är. Hur fan kan Danielsson få istid match efter match te.x?
I dag finns det en spelare som får godkänt i DIF.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

A. Holmqvist matchstraff, vad hände, när!? :|
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

janne08 skrev:Ok alla snubbar, på det här forumet har vi rätt att tycka och utryck vad vi vill eller !!
Då kan vi konstatera att en del av återigen tycker att ett antal av våra backarna är helkassa.
Är lite undrande, någon av er som har en åsikt om alla sumpade målchanser.........
inte det var konstigt...........
Ta det lungt bara.
DIF 3:e plats minst insläppta mål !!!!!!!
DIF 3:e plats mest gjorda mål !!!!!!!
DIF 3:e plats i tabellen !!!!!
Exakt! Vi ligger trea, så vad fan gnäller folk på? :D
Vi kommer ju vinna SM-guld!! Vägen dit kan inte alltid va lätt....en hel del floppmatcher förekommer alltid. Och en del spelare spelar floppigt ibland, men det är skitsamma för guldet kommer vi ta i år. Det ska till DIF
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Tengil skrev:Den konstanta jävla jakten på syndabockar och smutskastningen av egna spelare på det här forumet gör mig fan spyfärdig, fy fan!
så jävla sant..... :twisted:
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Vi blir ett mer komplett lag efter OS som förhoppningsvis hinner spela ihop sig på de återstående grundseriematcherna.

Kvällens stora man var utan tvekan Mackan, som inte bara visat sig vara en komplett målgörare utan också en spelare som lyfter hela laget med sitt spelsinne. Kommer blir otroligt viktig i slutspelet.

Om nu någon kritik ska utdelas så kan jag inte sticka under stolen med att målvakterna just nu inte håller den nivå som hade kunnat önskas. Visst, backarna har också ett ansvar i alla de baklängesmål vi råkat ut för på sistone. Våra målvakter måste hålla jämnare nivå och klara av att göra matchavgörande räddningar i samtliga matcher för att vi ska nå långt i detta slutspel.

Tycker också att Ölvestad inte sett riktigt lika fräsch ut på sistone som han gjort tidigare. Kanske lite soltimmar ändrar detta? Den som lever får se.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Slutspel skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Slutspel skrev:Ikväll var det 100% slarv och oskärpa! Sjukt besviken på alla utom Nilson!
Har vi det här spelet i ett slutspel, då räcker vi inte långt tyvärr!

ps. Och W. Edqvist våldtar Luleå nere i Scandinavium, haha! :|
Det var klockren utvisning nere i götet och inget att snacka om. Satt själv och såg slutet på den matchen efter våran tagit slut.
Duktig du som tittade på slutet av matchen, såg du också hur han slog ut med armarna när Luleå gjorde 1-1 14 minuter in i 2:a. Tog fem minuter innan det blev avblåsning och de äntligen fick sitt mål. Då fick de vrida tbax klockan. Han står ju fan precis bredvid och dömmer bort det. Domarn är ju en skandal!
Äh, det var först med målkameran som man kunde se om pucken var inne. Jag fick då kolla både en och två gånger med slow motion innan jag kunde se att pucken var inne. Sedan när spelet blåstes av så kollade de ju upp saken och Luleå fick sitt mål. Personligen kan man tycka illa om domaren, men íngen av dessa situationer ska han lastas för.

Jag vet inte om det är duktigt gjort att kolla på den matchen, men som hockeyintresserad tyckte jag det var spännande och trevligt, men tack för ditt beröm. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar