Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av warrant »

DIF_Soldier skrev:Det som känns så bra är att det inte är det minsta orättvist. DIF är ett topplag i år oavsett vad LHO & co. slänger ur sig. Fler förluster lär komma och många pessimister kommer förgäves muttra "Vad var det jag sa?" och drömma om foppa.

Det kanske gör er masochister lite ledsna i ögat men DIF studsar alltid tillbaka.

Jag ser hellre Norman, Söder, Ackered, Lennhammer, Mitman mfl. än Mats Sundin. Modo kan fortsätta kalla sig Sveriges största plantskola och paradoxalt låta finnar och glasfötter ta platserna.

Viktigt nu är att förnya med stommen - Nilson, Ragge, Ölvestad och även Timmy P.
Jag vill inte se nåt 00/01-spektakel.

Det vill nog ingen se igen..
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
isolerad skrev:Det är egentligen helt sjukt att vi bara ligger bara 5p efter ett lag som HV efter 47 omgångar...

Sjukt, men UNDERBART! :D
Ännu sjukare = vinst mot HV så är vi 2p från en 2:a plats inför OS-uppehållet.
Hade nån sagt det i Augusti hade jag bett vederbörande trappa ner på intagandet av ful-tjack
Ja, det känns overkligt... faktiskt helt sanslöst.
Tjärnqvist ville inte förlänga med Rögle utan ville gå till ett lag som hade chans att vinna i år. Folk skrattade när han hade skrivit på för DIF och sa att vi hade ett minst lika bra/dåligt lag som rögle..... och jojo tabellen visar ju tydligt detta. Vissa trodde alltså mer på att vi skulle ligga i topp än många andra.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

DIF_Soldier skrev:Det som känns så bra är att det inte är det minsta orättvist. DIF är ett topplag i år oavsett vad LHO & co. slänger ur sig. Fler förluster lär komma och många pessimister kommer förgäves muttra "Vad var det jag sa?" och drömma om foppa.

Det kanske gör er masochister lite ledsna i ögat men DIF studsar alltid tillbaka.

Jag ser hellre Norman, Söder, Ackered, Lennhammer, Mitman mfl. än Mats Sundin. Modo kan fortsätta kalla sig Sveriges största plantskola och paradoxalt låta finnar och glasfötter ta platserna.

Viktigt nu är att förnya med stommen - Nilson, Ragge, Ölvestad och även Timmy P.
Jag vill inte se nåt 00/01-spektakel.
Ja det är precis detta jag är rädd för. mycket viktigt att lyckas behålla några nyckelspelare så det inte blir fritt fall nästa år
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Benknäckargänget efter OS

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ragnarsson-Holmqvist

Krüger-Engqvist-Josefson
Printz-Klubertanz

T. Eriksson-Zigomanis-Tjärnqvist
Pettersson-Falk

Danielsson-Holmqvist-Cehlin

Brodin/Fimpen
Deilert/Lennhammer
O. Eklund till Björnligan.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Benknäckargänget efter OS

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ragnarsson-Holmqvist

Krüger-Engqvist-Josefson
Printz-Klubertanz

Pettersson-Falk

Brodin/Fimpen
Deilert/Lennhammer
Ta bort Engqvist från andra och jag är nöjd. Förstår inte vad ni ser i honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ragnarsson-Holmqvist

Krüger-Engqvist-Josefson
Printz-Klubertanz

Pettersson-Falk

Brodin/Fimpen
Deilert/Lennhammer
Kan mycket väl tänka mig att byta plats på Honken och Engqvist. Han förtjänar faktiskt mer än en fjärdelina.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ragnarsson-Holmqvist

Krüger-Engqvist-Josefson
Printz-Klubertanz

Pettersson-Falk

Brodin/Fimpen
Deilert/Lennhammer
Kan mycket väl tänka mig att byta plats på Honken och Engqvist. Han förtjänar faktiskt mer än en fjärdelina.
Problemet är att Honken också är för dålig. I alla fall just nu. Kan han spela som i början av serien så kanske han eventuellt kan platsa. Jag ser helst Josefson som center.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

J.Ölvestad - K.Ottosson - M.Nilson

N.Danielsson - M.Holmqvist - M.Krüger

J.Josefsson - M.Zigomanis - M.Tjärnqvist

T.Eriksson - A.Engqvist - C.Eklund

M.Ragnarsson - A.Holmqvist

D.Printz - K.Klubertanz

T.Pettersson - N.Falk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Allvarligt, vad fan dillar ni om angående Andreas Engqvist? Han har gjort en riktigt bra säsong. Tar många bra beslut och är en riktigt bra allround spelare både offensivt och defensivt. Att han dessutom gjort 23 poäng är mer än godkänt och ligger topp 5 poängligan internt samt 3:e plats i antal mål - dessutom en skaplig tekare. Snacka om att ha löjliga förväntningar eller krav.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Håller med Mäklaren här. Josefsson ska vara center. Det ska Ziggy och Ottosson vara också.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Allvarligt, vad fan dillar ni om angående Andreas Engqvist? Han har gjort en riktigt bra säsong. Tar många bra beslut och är en riktigt bra allround spelare både offensivt och defensivt. Att han dessutom gjort 23 poäng är mer än godkänt och ligger topp 5 poängligan internt samt 3:e plats i antal mål - dessutom en skaplig tekare. Snacka om att ha löjliga förväntningar eller krav.
Problemet är att det där är mycket skitsnack. Han går bort sig ofta i egen zon, missar många öppna lägen och är ganska trög, osmidig och ramlar ofta. Han är inte dålig, men fan inte bra heller. En OK tredjecenter. Som jag ser det så konkurrerar han med Otto, Nilson, Zigomanis, Krüger, Honken, Josefson och Fimpen. Tycker att han är sämre än samtliga utom Eklund då.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Dessutom:

Han har spelat i andrakedjan hela säsongen. Spelat alla power play och runt 20 minuter per match, under sin fjärde säsong i Elitserien. Då är inte 23 poäng något som motståndarna får skrämselhicka av.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Allvarligt, vad fan dillar ni om angående Andreas Engqvist? Han har gjort en riktigt bra säsong. Tar många bra beslut och är en riktigt bra allround spelare både offensivt och defensivt. Att han dessutom gjort 23 poäng är mer än godkänt och ligger topp 5 poängligan internt samt 3:e plats i antal mål - dessutom en skaplig tekare. Snacka om att ha löjliga förväntningar eller krav.
Problemet är att det där är mycket skitsnack. Han går bort sig ofta i egen zon, missar många öppna lägen och är ganska trög, osmidig och ramlar ofta. Han är inte dålig, men fan inte bra heller. En OK tredjecenter. Som jag ser det så konkurrerar han med Otto, Nilson, Zigomanis, Krüger, Honken, Josefson och Fimpen. Tycker att han är sämre än samtliga utom Eklund då.
Förstår inte alls för jag håller inte med för fem öre. Du beskriver snarare Honken & Fimpen (och det var inte rättvist mot Fimpen för i egen zon är han kung). Sanslöst att man kan se hockey och tycka så olika om en spelare i samma lag...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Dessutom:

Han har spelat i andrakedjan hela säsongen. Spelat alla power play och runt 20 minuter per match, under sin fjärde säsong i Elitserien. Då är inte 23 poäng något som motståndarna får skrämselhicka av.
Sist jag kolla så går det inte enbart ut på att stänka in poäng i hockey. Som center har du ett ganska stort defensivt ansvar som jag verkligen inte förstår hur du kan klandra honom för...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:
Förstår inte alls för jag håller inte med för fem öre. Du beskriver snarare Honken & Fimpen (och det var inte rättvist mot Fimpen för i egen zon är han kung). Sanslöst att man kan se hockey och tycka så olika om en spelare i samma lag...
Vi får väl se hur långt den gode Andreas kommer i sin karriär... :wink:

Men nej då, jag ska inte vara för hård. Han är duktig, men jag tror inte att han kommer bli något mer än en hyfsad Elitseriecenter.
Skriv svar