Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
WEBB-TV
Se matchen i webb-tv på http://www.difhockey.se/sedif
En del av intäkterna går till Djurgården Hockey!
Pris: 109 kronor.
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
WEBB-TV
Se matchen i webb-tv på http://www.difhockey.se/sedif
En del av intäkterna går till Djurgården Hockey!
Pris: 109 kronor.
Re: Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
Verkligen! Vinner vi så är vi två poäng bakom. Jag har lite svårt att smälta det faktumet...odburt skrev:Intressanta fakta:
http://www.hockeyligan.se/index.php?est ... 6LId%3d195
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, faktum är ju att HV är näst sist beräknat sen efter årsskiftet. På 13 matcher har de tagit 15 poäng, vilket får ses som riktigt jävla illa.
Dock är de fortfarande starka hemma. Skall vi någon gång slå HV på bortaplan den här säsongen så är det nog ett ypperligt läge att göra det imorgon... Risken är dock att vi slarvar bort matchen som vi alltid gör mot de andra topplagen. Vet inte om det är mentalt att spelarna har lite för stor respekt för att kunna vinna täta matcher (främst på bortaplan) mot topplag. Följande statistik är ju inte jätterolig läsning, även om vi har bra möjligheter att jämna ut den mot både HV71 & LHC:
DIF vs FBK:
Färjestad 5 4 0 1 3 0 1 1 12 - 8 +4 12
Djurgården 5 1 0 4 0 3 1 1 8 - 12 -4 3
DIF vs LHC:
Linköping 4 3 0 1 2 1 1 0 15 - 9 +6 8
Djurgården 4 1 0 3 1 2 0 1 9 - 15 -6 4
DIF vs HV71:
HV 71 4 2 1 1 2 1 0 0 15 - 14 +1 7
Djurgården 4 1 1 2 1 2 0 0 14 - 15 -1 4
Dock är de fortfarande starka hemma. Skall vi någon gång slå HV på bortaplan den här säsongen så är det nog ett ypperligt läge att göra det imorgon... Risken är dock att vi slarvar bort matchen som vi alltid gör mot de andra topplagen. Vet inte om det är mentalt att spelarna har lite för stor respekt för att kunna vinna täta matcher (främst på bortaplan) mot topplag. Följande statistik är ju inte jätterolig läsning, även om vi har bra möjligheter att jämna ut den mot både HV71 & LHC:
DIF vs FBK:
Färjestad 5 4 0 1 3 0 1 1 12 - 8 +4 12
Djurgården 5 1 0 4 0 3 1 1 8 - 12 -4 3
DIF vs LHC:
Linköping 4 3 0 1 2 1 1 0 15 - 9 +6 8
Djurgården 4 1 0 3 1 2 0 1 9 - 15 -6 4
DIF vs HV71:
HV 71 4 2 1 1 2 1 0 0 15 - 14 +1 7
Djurgården 4 1 1 2 1 2 0 0 14 - 15 -1 4
- -daniel-
Haha stor humor att läsa på HV's forum... snacka om att folk är rädda för fortsättningen av säsongen.
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2406&start=2730
Det snackas respass redan i kvarten... har inte förstått att de egna fansen ser så pass allvarligt på den senaste tidens resultat. Den stora sågen är verkligen framme hos många. Hoppas spelarna känner samma osäkerhet för så fall kan det verkligen sluta riktigt illa för bibelbönderna. *myser*
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2406&start=2730
Det snackas respass redan i kvarten... har inte förstått att de egna fansen ser så pass allvarligt på den senaste tidens resultat. Den stora sågen är verkligen framme hos många. Hoppas spelarna känner samma osäkerhet för så fall kan det verkligen sluta riktigt illa för bibelbönderna. *myser*
När jag igår kväll insåg att vi är två poäng efter Hv71 vid en seger så blev jag halvt chockad.
Att vi har varit så pass bra i år är något som jag har svårt att greppa. När folk har frågat om jag tror att vi kan ta oss förbi LHC/Hv71 har man ju bara skrattat och sagt nä, dom är för bra. Men faktum är att vinner vi imorgon så kan vi även ta oss förbi Hv71 i tabellen efter OS uppehållet, vilket är helt sjukt.
Just nu njuter man av allt som har med hockey att göra.
Härliga Djurgårn!
Att vi har varit så pass bra i år är något som jag har svårt att greppa. När folk har frågat om jag tror att vi kan ta oss förbi LHC/Hv71 har man ju bara skrattat och sagt nä, dom är för bra. Men faktum är att vinner vi imorgon så kan vi även ta oss förbi Hv71 i tabellen efter OS uppehållet, vilket är helt sjukt.
Just nu njuter man av allt som har med hockey att göra.
Härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vill ni ha mer statistik, kom med förslag.
Utvisningar= Antal 2 Minuters utvisningar
PP=Power Play
PK=Penalty Killing
GA=Goal Against
SOGA= Shots On Goal
SPGA=Shots Past Goal
SVS=Saves
SVS%=Saves in percentage from total shots on goal
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Jag ska dit imorgon!:D
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ska bli en underbar match att se på. Vi har stor chans att vinna 

Avskaffa tre mot tre.
- Silverminken
Tror det kommer bli tight tight tight! men känner mig optimistisk och tror på 3-2 seger 

"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
3,85 på Djurgårn känns ruggigt spelbart!
Väldigt. 3,90 på Betsson. Om man ska vara procentryttare.odburt skrev:3,85 på Djurgårn känns ruggigt spelbart!

Tror på tuff match, men att vi förlorar till slut.
- -daniel-
Jaha, matchdag. Sista på bra länge. Om drygt 6.5 timmar gäller det att krama ur det där sista lilla inför OS-uppehållet. Sen väntar ett kanarieöarna break för spelarna som jag - trots den bra trenden - tror kommer mycket lägligt.
Verkar enligt rapporterna som det alltså inte är jätteallvarligt med Ragge, hoppas det stämmer. Får se om han är med ikväll.
Annars tycker jag man kan fortsätta med samma uppställning som senast, fast jag skulle nästan säga det vore roligare att se Ziggy i första linan istället för Holmqvist. Fast Micke Holmqvist är förvisso en mer utpräglad målskytt så det kanske inte är så dumt ändå... Viktigaste är kanske att Riddarn får fortsätta stå, men det är jag tämligen övertygad om att han får. Kan han följa upp sin bra insats senast så tror jag på 3 poäng mot ett för en gångs skull halvdarrigt HåVe.
Tippar (ganska mycket med hjärtat, iofs):
3-5
1-0 Bibelbonde PP
2-0 Bibelbonde
2-1 Engqvist (Josef, Danielsson)
2-2 Danielsson (Engqvist)
2-3 Klubertanz (Timmy Pettersson) PP
3-3 Bibelbonde
3-4 Mackan (Holmqvist, Jimmie)
3-5 Mackan (Riddarn) öppen kasse
Skott:
31-29
Utvisningar:
HV71 6x2, DIF 4x2
Verkar enligt rapporterna som det alltså inte är jätteallvarligt med Ragge, hoppas det stämmer. Får se om han är med ikväll.
Annars tycker jag man kan fortsätta med samma uppställning som senast, fast jag skulle nästan säga det vore roligare att se Ziggy i första linan istället för Holmqvist. Fast Micke Holmqvist är förvisso en mer utpräglad målskytt så det kanske inte är så dumt ändå... Viktigaste är kanske att Riddarn får fortsätta stå, men det är jag tämligen övertygad om att han får. Kan han följa upp sin bra insats senast så tror jag på 3 poäng mot ett för en gångs skull halvdarrigt HåVe.
Tippar (ganska mycket med hjärtat, iofs):
3-5
1-0 Bibelbonde PP
2-0 Bibelbonde
2-1 Engqvist (Josef, Danielsson)
2-2 Danielsson (Engqvist)
2-3 Klubertanz (Timmy Pettersson) PP
3-3 Bibelbonde
3-4 Mackan (Holmqvist, Jimmie)
3-5 Mackan (Riddarn) öppen kasse
Skott:
31-29
Utvisningar:
HV71 6x2, DIF 4x2
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
3.55 i odds på lången på DIF vinst mot ett formsvagt HV tycker jag var rätt grymt. Hoppas det går in nu bara.
Det är ju helt stört att vi faktiskt kan ligga 2 poäng efter HV när den här omgången är över. Vore riktigt, riktigt skönt att få piska bibelröv på Jehovas hemmaplan.
Glöm inte att rösta fram årets Järnkamin också.
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... y-20092010
Det är ju helt stört att vi faktiskt kan ligga 2 poäng efter HV när den här omgången är över. Vore riktigt, riktigt skönt att få piska bibelröv på Jehovas hemmaplan.
Glöm inte att rösta fram årets Järnkamin också.
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... y-20092010
Senast redigerad av Snazzi den 2010-02-08 14:44:19, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Spontant hoppas jag att detta är genrep inför SM-finalen.
Skulle vara galet roligt med två lag som DIF och HV i en final med sitt aggressiva spel så vi kan lägga den gamla torra svenska defensiven på hyllan. Men med vår spelarbudget är det ju en bedrift bara att placera sig där vi är nu så man får väl bara drömma om det här...
Skulle vara galet roligt med två lag som DIF och HV i en final med sitt aggressiva spel så vi kan lägga den gamla torra svenska defensiven på hyllan. Men med vår spelarbudget är det ju en bedrift bara att placera sig där vi är nu så man får väl bara drömma om det här...
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.