Highwind skrev:Ridderwall har vunnit många matcher åt oss medan Wesslau tappar matcher åt oss. Att Wesslau har bra räddningsprocent beror på att han har ett väldigt bra försvar omkring sig. Jag har något personligt emot målvakter som släpper in väldigt enkla puckar.
Om vi ska ha någon chans i slutspelet måste man ge Ridderwall ökat förtroende.
Ja, Hardy har väl inte direkt staplat upp taktiska felbedömningar denna säsong.
Det skiljer inte direkt oceaner mellan Ridderwall & Wesslau, därför har dom fått dela på jobbet i grundserien.
Men jag är övertygad om att Hardy väljer Ridderwall i Kvartsfinal 1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
En riktigt rolig förstaperiod för att sen bli lite segare. Men det är alltid intressan att följa en Djurgårdsmatch. Nu ska jag upprepa mig igen, förläng med Tim Eriksson för helvete. Satans vilken kalaslirare han är. Verkligen en av mina största favoriter på väldigt länge.
I övrigt så gör Printz ett sjuhelvetes jobb men lämna uppspelen åt Klubertanz tack. Zigomanis gör troligtvis sin bästa match i DIF, fortsätt så.
Avslutningsvis, Foppa är nog sämst på isen. Hur fan ska han kunna stå upp mot två meters tandlösa kanadicker i OS? Herre jesus! Men Printz gjorde ett fantastiskt jobb att plocka ner honom. Även Oscar Eklund retade upp herr fotskav ett par gånger. Riktigt kul att se.
Enbom skrev:Någon som har koll på hur Norman skötte sig under matchen btw? Har för mig att han fick mer speltid än både Cehlin och Brodin
Har kollat matchen i efterhand och John var ett jävla rivjärn och var dessutom nära att näta vid minst två tillfällen. Gjorde samma intryck på mig som alla andra juniorer gjort de senaste åren. Riv, slit, och en skön drop-pass.
Var det bara jag som skrattade ihjäl när Zigomanis åkte in i foppa när han skulle byta?
Vet inte fall det var Ziggy men såg ut som det, men det var grymt kul.
Ärligt talat så märkte jag nästan inte av foppa alls under hela matchen, han åker ju grymt långsamt och gör inget bra med pucken. Han kanske är bra på att hålla pucken intill sig men annars så såg jag inget som verkade vara målfarligt eller så.
4sure skrev:Var det bara jag som skrattade ihjäl när Zigomanis åkte in i foppa när han skulle byta?
Ärligt talat så märkte jag nästan inte av foppa alls under hela matchen, han åker ju grymt långsamt och gör inget bra med pucken. Han kanske är bra på att hålla pucken intill sig men annars så såg jag inget som verkade vara målfarligt eller så.
Jo det var kul, & det var mycket riktitg Ziggy.
Den killen har humor
& foppa + modo-kompis skriker efter domaren & viftar....Hallå Hallå!!! han åkte på foppa!! Hallå!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Highwind skrev:Ridderwall har vunnit många matcher åt oss medan Wesslau tappar matcher åt oss. Att Wesslau har bra räddningsprocent beror på att han har ett väldigt bra försvar omkring sig. Jag har något personligt emot målvakter som släpper in väldigt enkla puckar.
Sen har Ridderwall också tappat matcher åt oss (7 insläppta m.fl) medans Wesslau har vunnit många matcher (hållt nollan m.fl.)
Har inte Ridderwall samma försvar som Wesslau har?
Om vi ska ha nån chans i slutspelet måste antingen Wesslau eller Ridderwall bättra sig och ta sig an förstaspaden. Ridderwall var vädligt bra under 2009 men har varit medelmåttig under 2010. Wesslau är i det läget där han alltid varit, gör inga spektatulära matcher och inga bottennapp. - typisk andremålvakt.
4sure skrev:Var det bara jag som skrattade ihjäl när Zigomanis åkte in i foppa när han skulle byta?
Jo det var kul, & det var mycket riktitg Ziggy.
Den killen har humor
& foppa + modo-kompis skriker efter domaren & viftar....Hallå Hallå!!! han åkte på foppa!! Hallå!!
Säga vad man vill om kanadensare men de vet hur man knäcker Foppa.
Ironiskt nog ska man sitta och hålla tummarna för honom när det drar igång... Han får gärna bryta foten 19.59 i period 3 i finalen med Sverige-ledning.
Vilka matcher har du tittat på? Det brukar oftast vara att Riddarn har klart bättre backhjälp än vad Wesslan haft. I början av säsongen ska vi inte snacka om. Han var ju nästan helt själv att spela för att backspelet var så dåligt. Jag menar inte att Riddarn är sämre, inte alls, men man kan inte skylla på att Wesslan haft bättre backhjälp för då har du nog inte tittat på alla matcher.