Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Det går väldigt lösa rykten på stan om att två herrar från Jokerit kan vara på glid hit till nästa säsong...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren skrev:Det går väldigt lösa rykten på stan om att två herrar från Jokerit kan vara på glid hit till nästa säsong...
Linkan och Nylander då ?
Frasse skrev:Jag rekommenderar alla att läsa Sportbladet imorgon!
Visserligen har jag lovat att avgå som orakel men jag kan inte låta bli att tipsa om detta.
De av er som inte tror mig kan ju läsa http://www.hockeymedmariehallman.se/ för där finns ju alltid sanningen.
Kom igen nu Frasse , ge oss lite info vad du har hört.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Frasse för fan!
Säg good or bad i alla fall?
Säg good or bad i alla fall?
Expert.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... nobbar-khl
Inget KHL för Nilson. Ganska positivt tycker jag.
Inget KHL för Nilson. Ganska positivt tycker jag.
i
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Läste just om Mackan, sjukt sköna nyheter. Jag tror faktiskt han pga familjen stannar i Stockholm... ruskigt viktigt om så sker. *SNÄLLA*
Mackan är den absolut viktigaste spelaren tillsammans med Ragge. Tänker man efter så är det helt sjukt att vi har två sådana spelare i laget... två riktiga giganter och ledare som bara kommer att bli bättre i slutspelet. Det är något med Marcus Nilson som får mig att känna mig trygg... han är arg, spelar hårt, gör mål, slår grymma passningar, är bra i defensiven. En komplett hockeyspelare egentligen. Så här lät det inte direkt i början av säsongen, men så bra som han varit efter jul så är han en av seriens absolut bästa spelare.
En förlängning med Mackan och Ragge är en förutsättning för ett riktigt bra DIF även nästa säsong.
En förlängning med Mackan och Ragge är en förutsättning för ett riktigt bra DIF även nästa säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Om Bremberg och Nylander dyker upp nästa säsong blir jag religiös!
Då kommer vi få ett grymt bra lag..
Nåja, ett par backar behövs också.warrant skrev:Då kommer vi få ett grymt bra lag..

i
Jävligt skönt att han nobbar KHL. Det blir förmodligen ett långtidskontrakt med Herr Nilsson. Jag tror inte att NHL klubbarna visar tillräckligt med intresse, så det enda som skrämmer mig är Schweiz. Men förhoppningsvis så stannar Marcus med familjen, vilket jag tror att han gör.
Frågan man kan ställa sig nu är:
Var detta dagens rubrik? Eller syftade Frasse på något än bättre som kommer på Aftonbladet senare?
Man kan ju alltid drömma.
Var detta dagens rubrik? Eller syftade Frasse på något än bättre som kommer på Aftonbladet senare?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Ja man är ju lite nyfiken på vad oraklet Frasse syftar på..sthlm_dif skrev:Jävligt skönt att han nobbar KHL. Det blir förmodligen ett långtidskontrakt med Herr Nilsson. Jag tror inte att NHL klubbarna visar tillräckligt med intresse, så det enda som skrämmer mig är Schweiz. Men förhoppningsvis så stannar Marcus med familjen, vilket jag tror att han gör.
Var detta dagens rubrik? Eller syftade Frasse på något än bättre som kommer på Aftonbladet senare?![]()

- Remy Lebeau
Nylander och Bremberg? Nja, är lite skeptiskt faktiskt. Visst, bra spelare, helt klart. Men det är inga framtidsnamn.
Skulle vi få behålla Ragge, Klubertanz och A Holmqvist och sedan krydda med S Kronwall och Daniel Tjärnqvist ser det sjukt bra ut. Hoppas såklart att även Printz stannar, men tror inte vi har råd med alla dessa backar.
Skulle vi få behålla Ragge, Klubertanz och A Holmqvist och sedan krydda med S Kronwall och Daniel Tjärnqvist ser det sjukt bra ut. Hoppas såklart att även Printz stannar, men tror inte vi har råd med alla dessa backar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror att A.Holmqvist kommer lämna, men Klubertanz / Ragge lyckas man förlänga med. Tror också Daniel Tjärnqvist kan tänkas att ansluta. Printz vet jag inte riktigt, beror på om man lyckas knyta en annan stark defensiv back till laget (typ Staffan Kronwall).
Nylander har jag extremt svårt att se runda av sin karriär i DIF.
Nylander har jag extremt svårt att se runda av sin karriär i DIF.
Är också inne på "Remys" tankegångar, vill dock lägga till Zigomanis till listan. Vilken klippa igår mot modo!
Det känns som vi har medvind nu. Jag hade tänkt att dra utomlands i böjan/mitten på april men nu har jag börjat tänka om... Vi kan gå långt!
Det känns som vi har medvind nu. Jag hade tänkt att dra utomlands i böjan/mitten på april men nu har jag börjat tänka om... Vi kan gå långt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel