Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!
Helt absurd tillställning.
Tyckte Andersson gjorde ett ganska bra jobb till en början men sen tappar han helt matchen, och i sista låter en massa foppafulingar gå, och plötsligt visar han ut Djurgårdare på löpande band.
Jag skulle kunna ha respekt för en foppa om han inte spelade som en jävla [insert kvinnligt könsorgan].
Vad har hänt med Printz? Den senaste tiden har han gjort pajasinsatser att man bara suckar (hade jag varit Hardy hade jag bänkat honom för 5-6 omgångar sedan) men ikväll är han en krigare. Bra jobbat.
Tyckte Andersson gjorde ett ganska bra jobb till en början men sen tappar han helt matchen, och i sista låter en massa foppafulingar gå, och plötsligt visar han ut Djurgårdare på löpande band.
Jag skulle kunna ha respekt för en foppa om han inte spelade som en jävla [insert kvinnligt könsorgan].
Vad har hänt med Printz? Den senaste tiden har han gjort pajasinsatser att man bara suckar (hade jag varit Hardy hade jag bänkat honom för 5-6 omgångar sedan) men ikväll är han en krigare. Bra jobbat.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Och gissa vilka modo fansen skyller förlusten på..
Jo på kuben..Haha
Inte direkt ovanligt med gnälliga norrlänningar
Jo på kuben..Haha
Inte direkt ovanligt med gnälliga norrlänningar
- Lee Harvey Oswald
En härlig afton.
& för att få ännu mer njutning kan jag råda er att spendera några minuter på detta "ångest-forum"
http://www.modohockey.se/forum_visatrad ... katstart=1
Börja på sid 6 & framåt, riktigt underhållande som alltid efter en modotorsk
& för att få ännu mer njutning kan jag råda er att spendera några minuter på detta "ångest-forum"

Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-02-06 21:40:55, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"Nu tar Modo SM-guld!"
Vilken galen avslutning!
Men nu vet jag hur det känns att ha Fredrik Bremberg som motståndare, för jag var helt livrädd varje gång Foppas kedja var inne.
Edit: Vill även plussa för Printz. Han gör en jättematch och såg till att Ragnarsson inte saknades.
Vilken galen avslutning!
Men nu vet jag hur det känns att ha Fredrik Bremberg som motståndare, för jag var helt livrädd varje gång Foppas kedja var inne.
Edit: Vill även plussa för Printz. Han gör en jättematch och såg till att Ragnarsson inte saknades.
Senast redigerad av Edin den 2010-02-06 21:45:18, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
tycker DIF backar hem för mycket i tredje... men skönt att det blev 3p i alla fall!
+++Zigge riktigt bra inställning matchen igenom
-Honken jr.... han har verkligen blivit sämre ju längre säsongen gått... i början var han ju riktigt bra. Blir ledsen varje gång han åker slött och hämtar pucken när vi har pp...
+++Zigge riktigt bra inställning matchen igenom
-Honken jr.... han har verkligen blivit sämre ju längre säsongen gått... i början var han ju riktigt bra. Blir ledsen varje gång han åker slött och hämtar pucken när vi har pp...
skön läsning, dock så har väl de tongångarna också funnits på vårat forum de senaste åren då DIF hade en "liten" svacka i tabellen.Lee Harvey Oswald skrev:En härlig afton.
Börja på sid 6 & framåt, riktigt underhållande som alltid efter en modo torsk
Såg nu att de även citerat dig LHO...
Kul läsning:
Asså. DIF's pp är sjukt vackert. Pucken går på ett snöre och fort går det. Men vi drar ner tempot o letar svåra passningar.
There is no I in TEAM!!!!
Var rolig underhållande läsning..HahaLee Harvey Oswald skrev:En härlig afton.
- Lee Harvey Oswald
Precis, & jag är säker skyldig till det flesta & värsta sågningarna av mitt kära DIF.Bigge skrev:skön läsning, dock så har väl de tongångarna också funnits på vårat forum de senaste åren då DIF hade en "liten" svacka i tabellen.Lee Harvey Oswald skrev:En härlig afton.
Börja på sid 6 & framåt, riktigt underhållande som alltid efter en modo torsk
Såg nu att de även citerat dig LHO...
Kul läsning:Asså. DIF's pp är sjukt vackert. Pucken går på ett snöre och fort går det. Men vi drar ner tempot o letar svåra passningar.
& det är just däför det känns så skönt att som omväxling kunna gotta sig åt andras elände denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jimmies utvisning och Klubertanz tvåa på slutet glömde dom dock kommentera på forumet... Jag undrar varförwarrant skrev:Var rolig underhållande läsning..HahaLee Harvey Oswald skrev:En härlig afton.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skönt med vinst.
Matchen började bra men sen var det andersson show som erbjöds för entrepengarna. Det är dags att sparka samtliga domare utom Rådbjer. Båda lagen ville bjuda på en show, men andersson sa nej. Publiken är den stora förloraren ikväll.
Matchen började bra men sen var det andersson show som erbjöds för entrepengarna. Det är dags att sparka samtliga domare utom Rådbjer. Båda lagen ville bjuda på en show, men andersson sa nej. Publiken är den stora förloraren ikväll.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Vad hände med Ragge?
Axelskada hörde jag i säsongsbaren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
En av säsongens skönaste vinster. Satt hyfsat hårt åt men desto mer underbart. Bli jäkligt irriterad att man tämligen ofta "inte vågade" ligga tätare på Forsberg. Enda som jag tyckte gjorde det rejält i defensiven idag var Klubertanz; strålande jävla jobb.
Annars gör Ziggy återigen en toppinstas. Ridderwall går in och storspelar igen, kändes extra skönt efter hans lilla svacka förut.
Men vad är problemed med Ragge? Orolig att det är något allvarligare eftersom man inte hört något...
EDIT: axelskada. Aj.
Annars gör Ziggy återigen en toppinstas. Ridderwall går in och storspelar igen, kändes extra skönt efter hans lilla svacka förut.
Men vad är problemed med Ragge? Orolig att det är något allvarligare eftersom man inte hört något...
EDIT: axelskada. Aj.
-
De allra flesta som gnäller där är gnälliga ungar, troll och ständiga kappvändare.Lee Harvey Oswald skrev:En härlig afton.
Två rätt så heta lag, ett fullsatt Hovet, allt var upplagt för show. Tyvärr så förstörde Andersson alltihop genom att blåsa sönder matchen totalt. Han var alldeles för petig åt båda håll även om jag tycker att Modo fick någon mer tveksam utvisning mot sig.
DIF har nu vunnit alla 8 hemmamatcher som Andersson har dömt, Modo har förlorat alla 5. Men, men Modo hade några lägen som de hade kunnat göra mål på men vi hade inte riktigt turen på vår sida, samtidigt som vi inte var tillräckligt heta framför eget mål. Men jag måste säga att ni har överraskat så här långt i serien och det är väl egentligen ingen katastrof att förlora idag.
Till sist så måste jag säga att era röda tröjor inte alls är lika snygga som de blåa.
- Remy Lebeau
Skön seger utan att spela direkt bra. Zigomanis var helt otrolig matchen igenom. Nu när han hunnit blivit bekväm på stor is skulle han med lätthet platsa i alla lag.
Skönt att kontraktet är klarat med 8 omgångar kvar. För första gången på många år slipper man ångesten. Grymt skönt.
Skönt att kontraktet är klarat med 8 omgångar kvar. För första gången på många år slipper man ångesten. Grymt skönt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore