Självfallet borde musiken som spelas vid intåget vara något från maskinsynthens värld eller möjligen bodyns. Front 242, DAF eller allra helst Laibach hade ju varit lysande och antagligen skrämt slag på några besökare på köpet. Det bästa introt måste väl ändå vara det härligt gayiga sjömansintrot eller när spelarna befann sig i en smedja (?) eller något liknande.
season skrev:Jag gillar det som film. Men tycker inte vi behöver det.
Det slutar dessutom med något technodunk som för tankarna till valfri lada där ute på landsbygden.
Crimson Tide var mäktigare och det perfekta introt är alltid en massiv klacks sång. Dunket konkurrerar lite med det tycker jag.
Nåja, om en stund har i alla fall klacken med en miljard säsongskort börjat se filmen till leda så sången kommer nog finnas där i alla fall.
Hade gärna också haft detta intro, men man blev lite smått otaggad på den när man visste att Södertälje snodde den från oss och körde ett exakt likadant intro. Bojkotta Södertälje!
Ett intro som fick att skratta första gången jag såg det men nu har jag sett det tre gånger och redan tröttnat.
Jag tycker att det skulle passa bättre i någon reklamkampanj ála DIF Hockey, istället för att spela detta intro 25/30 gånger per säsong. Hur taggad kommer folk bli av att se detta intro den 25 november, en iskall jävla kväll mot Luleå på Hovet? DIF Hockey åker rullskridskor på någon bro och skjuter puckar på Riddarn i bar överkropp?
Nej, Heroes med bilder från guldsäsongerna innan sektion A15/A18 bryter ut i ett "Åh Djurgården" när spelarna entrar isen. Då jävlar!
Connoisseur skrev:Rock är för avdankade alkisar i läderbyxor och fett hår.
En tung Hip Hop/Rap låt hade suttit helt perfekt.
Introt var småkul men nej... Kändes B.
Hiphop/Rap är för småbarn med skateboard i amerikanska slumkvarter. Sånt som sådana som inte klarar av att skapa vettig musik sysslar med. Kort och gott är det tondöva mindre begåvade människor som snackar lite i tre minuter och kallar det sen för musik.
Bara jag som gillar förra introt bättre än det här? förra introt fick man ju tårar när man såg, med alla gamla guldminnen. Men det nya introt är inte dåligt heller, i slutet när Mackan vinkar in spelarna på plan så blir man så sjukt taggad!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Introt 2009-10 var välgjort och bra men om den ska få 10/10 av mig måste det komma ett intro man blir lite mer taggad av en det där... Kolla tilexempel på Philadelphia flyers intro 2009-10
Enbom skrev:
alternativt David Bowie - Heroes är det enda rätta. Punkt.
Jag håller med dig.
Men Täljetattarna har ju tagit den från oss. Så det känns inget vidare att ha en introsång som dom spelar på sina matcher, trots att det var dom som tog den från oss.
Hej mina vänner. Nu kommer jag med en konstig fråga ? men är det någon av er som vet vars man kan få tag på musiken till introt 2009-2010, den är så jävla bra.
tack på förhand en Djurgårds älskare,
Vore kul att tjyvkolla om DIF har ett nytt intro på G denna säsong, 10-11. Borde finnas en del häftiga återblickar på alla publikfester samt OHYRoRnas återkomst.