Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Paulsgrove Crew

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Mäklaren skrev:Jag tror ärligt talat att en fullsatt Globen i en SM-final ger oss mer fördel än Hovet. Det är något visst med Globen och SM-guld på 2000-talet...

MEN, att flytta till Globen före en final/avgörande semifinal är oerhört dumt.
Jag tror tvärtom, att motståndarlagen skulle tagga till och känna "äntligen" och tycka det är kul att få spela i Globen istället för "skabbiga" Hovet, vilket gör att vi skulle tappa en del av hemmaplansfördelen.
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

-daniel- skrev:
Honken skrev: Kvartsfinal dagarna är lediga i globen
En av semifinal dagarna är uppbokad, likaså en av finaldagarna.
Men om det skulle vara eventuella speldagar för DIF kan man bara spekulera om.
Vet inte hur du räknar med tanke på att man knappast redan nu vet vilka av matcherna vi kommer ha hemmamatch osv, men det är väl lite meningslöst att spekulera i redan nu antar jag.
Ett fullsatt Globen innebär 5756 extra betalande.
Priser slutspel
370:- övre långsida,
300:- nedre långsida
200:- kortsida
Snitt pris 300:- = 1 768.000 + merförsäljning i barer, kiosker och souvenirer för dessa personer
Det blir ca 2 miljoner.
Men det förutsätter att det blir fullsatt.

Jag hoppas man släpper biljetterna på följande sätt
1. Erbjuder medlemmar i Järnkaminerna att förhandsboka biljetter till kurvan.
2. Medlemmar i Djurgården Hockey får förhandsboka resterande biljetter innan de släpps för allmänheten. Större anledning att bli medlem.
På så sätt får man också en indikation på biljettrycket och kan förlägga matcherna till rätt arena.
Samt att det kommer bli mer klackfolk i kurvan.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev:
-daniel- skrev:
Honken skrev: Kvartsfinal dagarna är lediga i globen
En av semifinal dagarna är uppbokad, likaså en av finaldagarna.
Men om det skulle vara eventuella speldagar för DIF kan man bara spekulera om.
Vet inte hur du räknar med tanke på att man knappast redan nu vet vilka av matcherna vi kommer ha hemmamatch osv, men det är väl lite meningslöst att spekulera i redan nu antar jag.
Ett fullsatt Globen innebär 5756 extra betalande.
Priser slutspel
370:- övre långsida,
300:- nedre långsida
200:- kortsida
Snitt pris 300:- = 1 768.000 + merförsäljning i barer, kiosker och souvenirer för dessa personer
Det blir ca 2 miljoner.
Men det förutsätter att det blir fullsatt.

Jag hoppas man släpper biljetterna på följande sätt
1. Erbjuder medlemmar i Järnkaminerna att förhandsboka biljetter till kurvan.
2. Medlemmar i Djurgården Hockey får förhandsboka resterande biljetter innan de släpps för allmänheten. Större anledning att bli medlem.
På så sätt får man också en indikation på biljettrycket och kan förlägga matcherna till rätt arena.
Samt att det kommer bli mer klackfolk i kurvan.
Nu menade jag inte hur du räknade prismässigt, utan snarare med när Globen skulle vara ledig för spel (med tanke på att vi inte vet spelschema ännu med hemma / bortamatcher osv). Men skit samma. Summan 2 miljoner för en utsåld Glob jämfört med Hovet är vi helt överens om.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Paulsgrove Crew skrev:
Mäklaren skrev:Jag tror ärligt talat att en fullsatt Globen i en SM-final ger oss mer fördel än Hovet. Det är något visst med Globen och SM-guld på 2000-talet...

Jag tror tvärtom, att motståndarlagen skulle tagga till och känna "äntligen" och tycka det är kul att få spela i Globen istället för "skabbiga" Hovet, vilket gör att vi skulle tappa en del av hemmaplansfördelen.
Om jag skall vara ärlig så tror jag motståndarna tycker det är "kul" att spela på Hovet också. Märks ju om inte annat i intervjuer när motståndare "plussar" på vår publik.
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

-daniel- skrev:
Paulsgrove Crew skrev:

Om jag skall vara ärlig så tror jag motståndarna tycker det är "kul" att spela på Hovet också. Märks ju om inte annat i intervjuer när motståndare "plussar" på vår publik.
Men om de fick välja skulle motståndarlag och tränare hellre spela på Globen än på Hovet mot oss alla dar i veckan, speciellt i ett slutspel! Finns ju även flera bevis på att motståndarlag blivit "tagna på sängen" av öset i Hovet som de erkänt öppet, tex Färjestad på JK:s dag sist...
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Vill inte tillbaka till Globen för än tidigast en Final om något. Jag älskar Hovet och den känsla som skapas där inne!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Gillar svaren jag fick på alla mina frågor som jag hade på försasidan nu. En direkt avgörande match kan gärna spelas på Globen, eftersom det med största sannolikhet borde bli fullsatt.
Eftersom att de skrevs att klacken isåfall skulle bli större än 00 och 01, så undrar jag hur stor den var då?

Missuppfattade texten lite. Helst spelas allt i Hovet, men i en 7e avgörande kvart/semi/final med en klack på 3000 pers skulle jag inte säga nej till.
Man måste ju förstå att DIF vill ha klirr i kassan också.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Känns som att flytta till Råsunda. M.a.o. otänkbart 1000 dagar i veckan.
Diskussionen går likadant i JK vilket givetvis är jävligt skönt. Kan bara vara människor utanför Stockholm som inte lever med den vita bölden 24/7 365 dagar om året som verkligen vill att vi ska lira där. Ett fullsatt Globen är tyvärr inte i närheten av ett fullsatt Hovet oavsett om alla klappar med på båda arenorna låter det mer på Hovet helt enkelt p.g.a. akustiken.

JKs uppgift är att stötta DIFs så bra som möjligt och det gör man på Hovet inte i Globen. Vill man förbättra ekonomin tror jag på att hålla stenhårt på Hovet. Bättre tryck = ofta skillnad mellan vinst/förlust = framgångar = pengar = bättre spelare = mer publik = ännu bättre tryck = större framgångar = ännu mer pengar.

Man måste skapa den där suget långt innan match så man måste köpa förköp långt i förväg om man överhuvudtaget ska få en biljett.

Det handlar också om en identitet och profileringsfråga. Vill vi vara ett hardcore-lag eller ett plast-lag? Det är ju definitivt hardcore känslan som skapat hockey-haussen i Stockholm. Kan ju göra en jämförelse med Gina Tricots-modeller nu. Bytet har ju knappast gynnat dem marknadsmässigt. Vi riskerar att tappa trgna besökare som bara blir pissade på när man stöttat en hel säsong. Min farsa har redan lovat att aldrig sätta sin fot på Globen igen tex.

Sen tror jag det gynnar oss om vi ska få köpa Hovet att det verkligen är vårat hem. Att vi älskar att lira där, att vi hatar Globen och att Hovet tillhör oss. Viktigt vid förhandlingsbordet.

Alla bonde-lag hatar att åka dit, men tycker det är kul att lira på nationalarenan Globen. Den känslan är jävligt viktig i ett slutspel.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

erik_dif skrev: Kan ju göra en jämförelse med Gina Tricots-modeller nu. Bytet har ju knappast gynnat dem marknadsmässigt. Vi riskerar att tappa trgna besökare som bara blir pissade på när man stöttat en hel säsong. Min farsa har redan lovat att aldrig sätta sin fot på Globen igen tex.
Det handlar inte om en långsiktig flytt, det handlar om ett par enstaka matcher för att ge DIF ett stort extra tillskott i kassan så att man kan satsa långsiktig och ev ha en högre lönebudget om man vill slå sig in i toppen av Elitserien kommande år. De 4-8 miljonerna (ev mer om vi går till final) som vi tjänar extra vid en flytt till Globen i en semifinal är viktiga pengar som kan avgöra om vi är ett skitgäng eller ett lag för toppen om ett par år.

Semifinaler och finaler ska spelas i Globen, inget snack om saken.
För övrigt så är det där snacket om att man bojkottar DIF vid en flytt till Globen hur jävla löjligt som helst. Om man sviker för att klubben under några enstaka matcher vill få ett extra klirr i kassan så är man inte mycket till en Djurgårdare.

Ur och skur - vått och torrt.
Alltid oavsett - för evigt Djurgården.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

sthlm_dif skrev:Det handlar inte om en långsiktig flytt, det handlar om ett par enstaka matcher för att ge DIF ett stort extra tillskott i kassan så att man kan satsa långsiktig och ev ha en högre lönebudget om man vill slå sig in i toppen av Elitserien kommande år. De 4-8 miljonerna (ev mer om vi går till final) som vi tjänar extra vid en flytt till Globen i en semifinal är viktiga pengar som kan avgöra om vi är ett skitgäng eller ett lag för toppen om ett par år.

Semifinaler och finaler ska spelas i Globen, inget snack om saken.
För övrigt så är det där snacket om att man bojkottar DIF vid en flytt till Globen hur jävla löjligt som helst. Om man sviker för att klubben under några enstaka matcher vill få ett extra klirr i kassan så är man inte mycket till en Djurgårdare.

Ur och skur - vått och torrt.
Alltid oavsett - för evigt Djurgården.
Jag håller med dig fullständigt. Jag tycker det känns otroligt bra att vi redan nu vet att nästa säsong spelas på Hovet.Jag har full förståelse för att några matcher kommer att spelas i Globen och det är vår skyldighet att se till att fylla Globen dom matcherna precis som vi har fyllt Hovet under säsongen. Jag tror dessutom att vi kommer få en rejäl tillströmning av åskådare som i vanliga fall inte går på matcherna, men som lockas av slutspelets nerv och fest. Jag har en jobbarkompis som ska ta med hela sin familj till Globen vid eventuellt slutspel där, och dom är inte inte ens Djurgårdare (och kom nu inte med några usla kommentarer att dom inte har där att göra isf), för att dom vill uppleva slutspelsfestens stämning. Och det är ju det vi är så himla bra på eller hur? Att skapa feststämning :) Vi har DIF i ryggen som vill ge oss alla klackplåtar dom kan uppbringa på Globen. Det vore ju tråkigt om dom lämnades tomma för att folk av ren princip inte går på Globen.
arvika_djurgårdare

Inlägg av arvika_djurgårdare »

Hovet framför Globen alla dagar i veckan.

Dock kan jag gå med på att spela en eventuell 7e semi eller 7e final i Globen, dock endast för att det skulle gynna DIFs ekonomi.

Sedan skulle det slå jävligt mycket med en hel kortsida i Globen med spårade Djurgårdare!
"Dagens publiksiffra: 6 341. Bra drag på DIF-klacken som sjunger och sjunger och sjunger."
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Ganska kloka ord från DIF Hockeys biljettansvarig Jan Ednertz i artkeln på sidan angående ämnet. Vore dock dumt att inte överväga inför nästa säsong ett fåtal matcher som drar mycket publik på Globen, kanske en 5 stycken under hela grundserien.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Tycker att man först och främst borde höra med spelarna vad de tycker. Om de känner sig osäkra på Globen istället för gamla Hovet. Ja, då är Hovet en självklarhet.
Om spelarna säger okej, så tycker jag självklart att man ska kunna spela en avgörande match i Globen eftersom det ger klirr i kassan, men bara om det är avgörande inte annars.
Om det nu blir er 7e avgörande i Globen tycker jag att JK borde ställa krav på DIF, om var klacken ska stå och hur många biljetter det ska vara. Tycker att JK borde få minst 3000 biljetter i en 7e avgörande.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Om DIF nu får fördel av hemmaplan så ställer jag mig frågande till att flytta några matcher till Globen, det blir som att spela sina hemmamatcher på bortaplan...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:Om DIF nu får fördel av hemmaplan så ställer jag mig frågande till att flytta några matcher till Globen, det blir som att spela sina hemmamatcher på bortaplan...
?

Jaha, så det är arenan i sig som gör att man får hemmaplansstöd och inte puliken... För tanken är liksom att den gamla puliken + ca 5000 extra skall följa med (i de få matcher det här handlar om) till Globen.

Bara läst löjligt barnsliga argument mot att förlägga en, eller ett par slutspelsmatcher i allas vår hatade Glob.
Skriv svar