Djurgårdens IF - Rögle BK, 30/1 2009 - #16, 700 matcher!
Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 30/1 2009 - #16, 700 matcher!
Skönt att vi har fått igång alla kedjor nu. Speciellt andrakedjan med Josefsson, Ante och Nicke D. De ser riktigt vassa ut och skapar målchanser hela tiden.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Efter att ha sett matchbilderna så undrar man ju vad Rögleförsvaret håller på med på majoriteten av målen. Mackans är det passivt, Engqvists är passivt, Holmqvists är passivt, för att inte tala om Ziggys fullträff. Sen är ju Ragges mål sjukt snyggt, inget kladd där inte, smack rätt upp i krysset. Sen måste jag återigen berömma Klubertanz som fortsätter att skjuta DIREKT i powerplay. Holmqvist Jr samt Falken har en förmåga att kladda med pucken varje gång de får skottläge. Inte Kyle som drar till direkt. Mer sånt tack!
100% DJURGÅRDSJ***L
Riktigt snyggt gjort av Tim innan han spelade fram Honken till 6-2.
Lyfter på klubban på den förvirrade rögle spelaren och stjäl pucken.
Lyfter på klubban på den förvirrade rögle spelaren och stjäl pucken.
Sköna gratispoäng idag. Helt otroligt att det är samma lag som spöade oss med 3-1 hemma tidigare på säsongen. Då var dom tighta, griniga, hårda och effektiva. Nu var dom slöa och fega. Bjöd inte upp till nåt. Inte ens den där fula Gath satte en handske i ansiktet på någon.
Jävligt kul för Zigomanis. Tyckte att M.Holmqvist var rejält kass första perioderna.
Som någon skrev; Tim Eriksson, fan vad bra han är i år. Tacklar, dribblar, passar och är överallt.
Ragge!
Andreas Holmqvist måste skärpa sig lite igen. Det räcker med Herr Oskar som säkerhetsrisk.
Jävligt kul för Zigomanis. Tyckte att M.Holmqvist var rejält kass första perioderna.
Som någon skrev; Tim Eriksson, fan vad bra han är i år. Tacklar, dribblar, passar och är överallt.
Ragge!
Andreas Holmqvist måste skärpa sig lite igen. Det räcker med Herr Oskar som säkerhetsrisk.
Född till sportchef.
Ungefär så var det under första perioden, ett riktigt sömnpiller både på isen och på läktaren...lilleman skrev:Vad fan händer? På csports låter det som om det är TOTALT knäpptyst på Hovet förutom under ett fåtal stunde.
Kom igen DIF. Kämpa nu för fan!
Sen måste jag säga att jag är lite besviken på att det inte kom mera folk på den matchen, och vissa av dom som kom undrar jag vad dom gjorde där...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Jag tror att det är för att dom nog har insett att det blir kvalserien i år, så dom har nog lite svårt att engagera sig...android skrev:Helt otroligt att det är samma lag som spöade oss med 3-1 hemma tidigare på säsongen. Då var dom tighta, griniga, hårda och effektiva. Nu var dom slöa och fega. Bjöd inte upp till nåt. Inte ens den där fula Gath satte en handske i ansiktet på någon.
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Så jävla enkelt, ja det var sååå jävla enkelt!
Märktes tämligen uppenbart att Rögle är ett lag för Allsvenskan och det känns nästan overkligt att skriva det, men...DIF...ett lag för toppen av Elitserien.
Plus idag till Ragge (helvete vad bra han börjar bli igen, ser ut som förra säsongen fullt ut nu), Ziggy (otroligt skönt att han fick näta, hoppas det lossnar lite mentalt för karln nu. Han har potential även framåt), Tim, Micke Holmqvist (värdelös första 2 perioderna för att komma igång rejält i 3:e. Förstår inte varför han inte spelar med mer energi oftare....han har en hel del hockey i sig. Kanske kan passa tillsammans med speedkulan Tim?).
Wesslau får ta på sig deras 1-0 mål, visst skall backarna rensa undan någon av returerna men han skall inte släppa en retur rakt ut på ett sånt skott.
Märktes tämligen uppenbart att Rögle är ett lag för Allsvenskan och det känns nästan overkligt att skriva det, men...DIF...ett lag för toppen av Elitserien.
Plus idag till Ragge (helvete vad bra han börjar bli igen, ser ut som förra säsongen fullt ut nu), Ziggy (otroligt skönt att han fick näta, hoppas det lossnar lite mentalt för karln nu. Han har potential även framåt), Tim, Micke Holmqvist (värdelös första 2 perioderna för att komma igång rejält i 3:e. Förstår inte varför han inte spelar med mer energi oftare....han har en hel del hockey i sig. Kanske kan passa tillsammans med speedkulan Tim?).
Wesslau får ta på sig deras 1-0 mål, visst skall backarna rensa undan någon av returerna men han skall inte släppa en retur rakt ut på ett sånt skott.
"Sämre klack än Rögle, ja vi har sämre klack än Rögle!"
Heder åt gänget på Aktiv sittplats som sjöng det. Var det nån som sa att klackinsatsen var dålig i bortamatchen mot SSK så var det här snäppet värre, första halvan av matchen så vetefan vad klacken syssla med. Inlärning av någon ny låt? Det tog sig allt eftersom och på slutet var det bra igen och hyllningen till Falk var toppklass, men varför spelade han inte med tröja 700?
Hela laget spelade bra idag, behöver inte peka ut några speciella även om de självklart fanns!
Fortsätter vi så här på plan så blir det SM-guld, men då får klacken inte ha sådana här dagar!
Heder åt gänget på Aktiv sittplats som sjöng det. Var det nån som sa att klackinsatsen var dålig i bortamatchen mot SSK så var det här snäppet värre, första halvan av matchen så vetefan vad klacken syssla med. Inlärning av någon ny låt? Det tog sig allt eftersom och på slutet var det bra igen och hyllningen till Falk var toppklass, men varför spelade han inte med tröja 700?

Hela laget spelade bra idag, behöver inte peka ut några speciella även om de självklart fanns!
Fortsätter vi så här på plan så blir det SM-guld, men då får klacken inte ha sådana här dagar!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ja, och en bra sådan måste jag säga.Slutspel skrev:"Sämre klack än Rögle, ja vi har sämre klack än Rögle!"
Heder åt gänget på Aktiv sittplats som sjöng det. Var det nån som sa att klackinsatsen var dålig i bortamatchen mot SSK så var det här snäppet värre, första halvan av matchen så vetefan vad klacken syssla med. Inlärning av någon ny låt? Det tog sig allt eftersom och på slutet var det bra igen och hyllningen till Falk var toppklass, men varför spelade han inte med tröja 700?![]()
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vad gör Rögle i Elitserien?
Efter vårt 2-1 mål stod halva laget och hängde över sargen och det såg ut som om att dom hade fått beskedet att jorden går under om 10 minuter.
Rögle är utan tvekan det sämsta laget i Elitserien på många, många år. Ingen fart, ingen glädje... faktum är att de inte ens försöker. Jag är jävligt glad att jag inte hejar på Rögle, för att då hade jag definitivt "av misstag" slagit ihjäl ett par Rögle spelare i ren ilska.
Vi vinner med 6-2, och det gör vi bra. Men om jag ska vara ärlig så var det inte ett styrkebesked vi fick idag. Att möta Rögle är som att möta Bajen Fans IF, dvs allt annat än en utklassning är en skandal.
Zigomanis mål var dock väldigt snyggt. Visserligen så tänkte inte Rögle spelarna så mycket på markering för sekunden, men bra av Mike som uppmärksammade det.
Sedan så undrar jag varför alla bottennapp i klacken kommer mot Rögle i år? Förra året var det en bra stämning mot dom, men matcherna mot dem i år har bara varit döda och trista på läktaren. Det var knappt en enda jävel som sjöng där nere i klacken. Jag stod i kanten av klacken och fick igång några när jag höjde rösten, men det var bara tillfälligt. För att sen så slutade alla att sjunga igen.
Jag är faktiskt dock inte besviken på klacken, för att jag förväntade mig inte heller mer när jag såg hur mycket snorungar som stod och drällde i klacken. Något som jag däremot är besviken över är att Nicklas Falk inte fick den uppmärksamheten som han förtjänade. De flesta i klacken idag visste väl inte ens vem Nicklas Falk är, med tanke på den låga medelåldern. Helt bedrövligt.
Men man fick sig dock lite skratt åtminstone.
Dagens höjdpunkt var utan tvekan efter att "Fyllot" hade startat Oh When The Saints. Några bakom mig skrek "fyllo, fyllo ge oss en sång". Sedan en kort stund efter så står fyllot himself där nere och sjunger "sittplats, sittplats ge oss en sång". Fail?
För övrigt så kan nog den nya ramsan bli riktigt bra. Texten är faktiskt jävligt skön.
Vi är mesta mästarna, hurra hurra. Vi är dom som sjunger mest, hurra, hurra. Nu é det ganska länge sen, men snart så är det dags igen, för vi é Djurgårn Sveriges nr 1.
Tjalalalalalalala, tjalalalalala, tjalalalalalalala, tjalalalalalalalala, vi e´Djurgårn Sveriges nr 1
Det enda som kan ändras är väl "hurra hurra". Hade varit mycket bättre med "tjalalala". Hurra låter ganska fånigt.
Efter vårt 2-1 mål stod halva laget och hängde över sargen och det såg ut som om att dom hade fått beskedet att jorden går under om 10 minuter.
Rögle är utan tvekan det sämsta laget i Elitserien på många, många år. Ingen fart, ingen glädje... faktum är att de inte ens försöker. Jag är jävligt glad att jag inte hejar på Rögle, för att då hade jag definitivt "av misstag" slagit ihjäl ett par Rögle spelare i ren ilska.
Vi vinner med 6-2, och det gör vi bra. Men om jag ska vara ärlig så var det inte ett styrkebesked vi fick idag. Att möta Rögle är som att möta Bajen Fans IF, dvs allt annat än en utklassning är en skandal.
Zigomanis mål var dock väldigt snyggt. Visserligen så tänkte inte Rögle spelarna så mycket på markering för sekunden, men bra av Mike som uppmärksammade det.
Sedan så undrar jag varför alla bottennapp i klacken kommer mot Rögle i år? Förra året var det en bra stämning mot dom, men matcherna mot dem i år har bara varit döda och trista på läktaren. Det var knappt en enda jävel som sjöng där nere i klacken. Jag stod i kanten av klacken och fick igång några när jag höjde rösten, men det var bara tillfälligt. För att sen så slutade alla att sjunga igen.
Jag är faktiskt dock inte besviken på klacken, för att jag förväntade mig inte heller mer när jag såg hur mycket snorungar som stod och drällde i klacken. Något som jag däremot är besviken över är att Nicklas Falk inte fick den uppmärksamheten som han förtjänade. De flesta i klacken idag visste väl inte ens vem Nicklas Falk är, med tanke på den låga medelåldern. Helt bedrövligt.
Men man fick sig dock lite skratt åtminstone.
Dagens höjdpunkt var utan tvekan efter att "Fyllot" hade startat Oh When The Saints. Några bakom mig skrek "fyllo, fyllo ge oss en sång". Sedan en kort stund efter så står fyllot himself där nere och sjunger "sittplats, sittplats ge oss en sång". Fail?

För övrigt så kan nog den nya ramsan bli riktigt bra. Texten är faktiskt jävligt skön.
Vi är mesta mästarna, hurra hurra. Vi är dom som sjunger mest, hurra, hurra. Nu é det ganska länge sen, men snart så är det dags igen, för vi é Djurgårn Sveriges nr 1.
Tjalalalalalalala, tjalalalalala, tjalalalalalalala, tjalalalalalalalala, vi e´Djurgårn Sveriges nr 1
Det enda som kan ändras är väl "hurra hurra". Hade varit mycket bättre med "tjalalala". Hurra låter ganska fånigt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Skulle bara klargöra att ramsan gör "Vi är dom som vunnit mest" inte "vi är som som sjunger mest"sthlm_dif skrev: För övrigt så kan nog den nya ramsan bli riktigt bra. Texten är faktiskt jävligt skön.
Expert.
Haha, rofl at me.SirDIFalot skrev:Skulle bara klargöra att ramsan gör "Vi är dom som vunnit mest" inte "vi är som som sjunger mest"

Helt sinnessjukt att det kan bli så jävla fel. De runt omkring mig sjöng även de sjunger mest. Men men, svårt att greppa varje ord korrekt första gången som ramsan sjungs, speciellt om man står lite avlägset från centrala klacken som jag gjorde idag. För övrigt så är den riktiga texten 100x bättre, jag tyckte själv att det lät lite löjligt med "sjunger mest" om jag ska vara ärlig. Tankarna tog mig till Grimsta IP.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
http://www.jarnkaminerna.se/sanger/har- ... mastarna-0
Ett till litet småfel.
"Här är" och inte "Vi är".
Det var nog ännu svårare att höra dock.
Ett till litet småfel.

Det var nog ännu svårare att höra dock.

Lycka är att vara Djurgårdare.
- JJohansson