Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/1 2010

Inlägg av Leijon »

Skönt att sjunga sönder ssk ;)
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Nyss hemkommen från Tälje och det var som vanligt roligt, tyckte det kändes lite halvlam stämning läktarmässigt från Djurgårds-håll dock (med det inte sagt att deras klack lät bättre).

Aja, matchen kändes oerhört stabil från början till slut. Ragge tar vid där han slutade innan hans knäskada; känns verkligen som han börjar hitta formen från förra året igen. Kanske det viktigaste för framtiden. Skönt med 2 PP mål också, märktes att det hade övats på pucktempo i den spelformen.

Tycker förresten att Oscar Eklund återigen gör en fullt duglig insats. Vad händer med honom egentligen, börjar han visa potential att en gång kunna bli en hyfsad ES-spelare eller är det en temporär topp med 2 bra matcher i rad..?
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Ruskigt skönt med lite andrum igen, men som alla vet så går det snabbt i hockey så en seger mot Rögle på lördag skulle sitta fint. Hur som helst så var matchen en exemplarisk bortamatch från vår sida, skönt att powerplayet börjat funka igen. Dock så är jag återigen lite besviken på de antal frilägen vi bommar - hade inte Engqvist och Josefson ett vardera? Mindre dribbla mer skjut.... Men nu är jag petig och ska sluta klaga. 3 poäng och en stabil & bra insats, great :!:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Oscar Eklund fick mycket speltid idag och han förvaltade tiden väl. Tro det eller ej men han såg riktigt stabil ut idag.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Frasse skrev:Repliken kom fort ifrån hemmalaget och det tackar vi Printz för.....

HA HA HA
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Vårt powerplay är fortfarande inte bra, men se vad som hände när vi ÄNTLIGEN fick ett skott från blå. Jo det blev en retur och mål blev det! Ska det va så jvla svårt med direktskott från blå? Japp det ska det, "ta emot, vänta tills motståndaren kommer och täcker, passa vidare till nån annan!". Tack Timmy för skottet!!

Grymt skön match i övrigt, men SSK hade en hel del fina lägen, men Wesslau och backarna jobbade bra bortsett från Printz vid SSK:s mål. Wesslau hade även han skjutit iväg lite väl åt höger och var ur position när Almtorp vispade till.

Jaja! "Kan vi höra täljes sång? Nä Nä"
Bra jobb av klacken idag, riktigt stolt!
Wire

Inlägg av Wire »

[quote="Slutspel"

Jaja! "Kan vi höra täljes sång? Nä Nä"
Bra jobb av klacken idag, riktigt stolt![/quote]

Va, Bra jobb? Är du på riktigt? Det var urusel stämning från vår sida idag!
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Haha, ja det är jag! Allt beror på vad man jämför med. Var i Axa sist och då sov klacken. Idag var det bra mycket bättre!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Skont med tre rattvisa poang idag. Mina plus gar till Jacob som jag tycker gor en riktigt bra match och aven Ragge som kommer tillbaka och visar hur mycket han betyder for defensiven.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Haha, måste nog hålla med Wire.
Stämningen var inte så jätte bra, den var helt okej från övre delen tyckte jag som tog i.
Nedre delen vet jag inte vad som hände?, tog inte i, och varierade inte ramsorna.

Men annars grymt skönt med vinst!

Dock, jobbigt med tågen som blev försenade.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

4sure skrev:Haha, måste nog hålla med Wire.
Stämningen var inte så jätte bra, den var helt okej från övre delen tyckte jag som tog i.
Nedre delen vet jag inte vad som hände?, tog inte i, och varierade inte ramsorna./b]

Antagligen samma stackars människor som försökte senaste hemmamatchen också. Vad trött man blir ibland.
Skriv svar