Djurgårdens IF - Hv71, 25/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 25/1 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:
Frasse skrev:Bra av Djurgården att komma tillbaka ifrån både 0-2 och 2-3.
Man måste dock verkligen jobba på spelet i pp då det går alldeles för långsamt och är alldeles för statiskt just nu.

Gästerna beter sig verkligen "smutsigt" åt och Laines uppträdande i utvisningsbåset när han kastar! vattenflaskan på speakern är bland det värsta jag sett ifrån en utvisad spelare.
Den gästande supportern som roade sig med att kasta något (misstänker sitt ihopgknygladematchprogrma) på Falk när denne var utvisad,samtidigt som Laine gjorde bort sig i utvisningsabåset fick en tidig hemgång.

Wesslau gjorde en helt ok match i målet och kan inte lastas för något av målen.

Däremot var Printz/Ottossons insats vid första målet och Holmqvist Jr uppträdcande vid mål nummer två inte vad man önskar sig av etablerade spelare.
HV:s 3-2-mål var Wesslaus, utan tvekan. Man kan inte vara så seg i en förflyttning, det går bara inte!

Är nog inne på samma linje.
....& andra sidan skulle en bra målvakt tagit Engqvists 1-2 & Falks 3-3.
Men så länge det finns (en) Liv så finns det hopp... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:

Vad som VERKLIGEN skulle behövas är en till tuff, stabil, defensiv back - men det kan vi ju som sagt glömma vid det här laget. Hade vi haft en pucksäker tuff pjäs till i laget är jag ganska övertygad om att vi skulle ha en rejäl chans att nå riktigt långt i år...
Där är vi helt överens.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mitt-i-klacken 1983
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Otroligt underhållande match med lite kurr både på isen och i utvisningsbåset. Skönt att se sittplats agera, det var lite hetsigt där ett tag :wink:
Ett grymt tryck på Nilsson/Johanssons Järnkaminer. Jag tror banne mig vi fick med oss sittplats där :lol:

Wesslan får så mycket oförtjänt skit här på forumet. Det verkar som att det finns en liten grupp som bedriver hatkampanj mot honom den här säsongen. Han är mänsklig, det är mänskligt att göra misstag. Alla har en dålig dag ibland, tar dåliga beslut. Men i er perfekta värld står det väl en bergvägg i mål som spikar igen totalt i 55 matcher. Han och Lill-Riddarn är topp 5! Vi har som enda lag båda våra målisar bland de 5 bästa. Jag begriper inte vad ni klagar på. Visst han är lite fladdrig emellanåt, men att skylla allt på honom varje match och fria resten av spelarna på isen är ju helt horribelt. Dessutom trodde jag att vi höll ihop i Djurgårdsfamiljen och stöttade våra killar alltid oavsett. Eller? Ge konstruktiv kritik när den är befogad och lägg ner skitsnacket. Wesslau gjorde många bra räddningar igår. Var det verkligen ingen av er som såg det?

Det var kul att läsa att vår motståndare tyckte att det var slutspelsstämning. Det hör ju till med en ljudkuliss som både är positiv och negativ. Jag tycker att vi lyckades skapa både och igår. Sedan måste jag också ge cred till Livh för att han faktiskt har humor. Att klappa sig på magen när det sjungs "Tjocka feta Stefan" och vinka lite tveksamt med handen när han beskylls för att vara homosexuell, det är att ge svar på tal :wink: Dessutom kan den ramsan aldrig tas på allvar för någon annan än Loob. Det är hans ramsa,och vad jag minns från 80-talet vinka han aldrig med handen. Hur man nu ska tolka det.....
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Mäklaren skrev:HV:s 3-2-mål var Wesslaus, utan tvekan. Man kan inte vara så seg i en förflyttning, det går bara inte!
Om man ser till att han var ute i sarghörnet och vände innan han hunnit stoppa sin första förflyttning så var det inte dåligt att vara i den position han var när målet gjordes ;)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag lägger in mitt tidigare inlägg igen, för att det var så bra;)

Detta var en bra match även om jag tror att Hv kan mycket bättre. Dom har väldigt spelskickliga spelare, fysiska spelare (fler än DIF) & en bra målvakt, det laget är som gjort för slutspel.

Starkt av DIF att hämta upp 0-2 & 2-3. Men det är samtidigt svagt att släppa Hv till 0-2. Dom första 10 minuterna fick inte Hv låna pucken, det måste utnyttjas.

Wesslau gör en bra match, förutom vid 2-3 målet som Hv gör i PP. Den sidledsförflyttningen han gör från ena stolpen ut till "sarghörnet" gör att han hamnar helt ur position, vilket gör att Thörnberg i kamp med 3(?) DIF-spelare kan raka in pucken i ett öppet mål.
Men sedan gör han en grym benparad när Laine är i genom i den 3:e perioden
.

Det kommer antagligen straffa sig i ett slutspel att vi inte har en uttalad 1:a målvakt eller att vi inte har någon målvakt som är tillräckligt bra/stabil för att vara en 1:a målvakt. Detta påverkar självklart försvarsspelet också.

Men kämpainsatsen var det inget fel på idag och det kommer att behövas en lika bra insats borta mot ett toktaggat Ssk.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste säga att jag upplevde situationen vid HV's 3-2 mål annorlunda live igår. Ändrade helt klart uppfattning när jag såg det i efterhand; där gör definitivt Wesslau en groda. Så jag kan förstå gnället på honom (i målvakternas tuffa vardag räcker det ju inte med att göra 2-3 finfina räddningar om man gör en tavla).
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Måste säga att jag upplevde situationen vid HV's 3-2 mål annorlunda live igår. Ändrade helt klart uppfattning när jag såg det i efterhand; där gör definitivt Wesslau en groda. Så jag kan förstå gnället på honom (i målvakternas tuffa vardag räcker det ju inte med att göra 2-3 finfina räddningar om man gör en tavla).
Så skönt att man kan kolla på matchen i efterhand, ibland kan det vara svårt att få en överblick över vad som händer i vissa situationer.

Själv så såg precis hur det gick till, den sidledsförflyttningen hör inte hemma av en elitserimålvakt i elitserien, det fanns ingen anledning att göra en sådan förflytning, från ena stolpen för att nästan hamna i sarghörnet. Jag vart så förbannad att jag med bestämda steg stegade ner för att kyla av mig med en öl.

Jag har också sett matchen i efterhand och jag blir lika jävla upprörd varenda gång.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:Måste säga att jag upplevde situationen vid HV's 3-2 mål annorlunda live igår. Ändrade helt klart uppfattning när jag såg det i efterhand; där gör definitivt Wesslau en groda. Så jag kan förstå gnället på honom (i målvakternas tuffa vardag räcker det ju inte med att göra 2-3 finfina räddningar om man gör en tavla).
Så skönt att man kan kolla på matchen i efterhand, ibland kan det vara svårt att få en överblick över vad som händer i vissa situationer.

Själv så såg precis hur det gick till, den sidledsförflyttningen hör inte hemma av en elitserimålvakt i elitserien, det fanns ingen anledning att göra en sådan förflytning, från ena stolpen för att nästan hamna i sarghörnet. Jag vart så förbannad att jag med bestämda steg stegade ner för att kyla av mig med en öl.

Jag har också sett matchen i efterhand och jag blir lika jävla upprörd varenda gång.
När Wesslau skall förflytta sig tillbaka ser man att han inte får grepp med skridskon i isen, ett felskär helt enkelt. Sen om man vill se det som otur, sånt som kan hända eller uruselt är upp till var och en att avgöra.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:Otroligt underhållande match med lite kurr både på isen och i utvisningsbåset. Skönt att se sittplats agera, det var lite hetsigt där ett tag :wink:
Ett grymt tryck på Nilsson/Johanssons Järnkaminer. Jag tror banne mig vi fick med oss sittplats där :lol:

Wesslan får så mycket oförtjänt skit här på forumet. Det verkar som att det finns en liten grupp som bedriver hatkampanj mot honom den här säsongen. Han är mänsklig, det är mänskligt att göra misstag. Alla har en dålig dag ibland, tar dåliga beslut. Men i er perfekta värld står det väl en bergvägg i mål som spikar igen totalt i 55 matcher. Han och Lill-Riddarn är topp 5! Vi har som enda lag båda våra målisar bland de 5 bästa. Jag begriper inte vad ni klagar på. Visst han är lite fladdrig emellanåt, men att skylla allt på honom varje match och fria resten av spelarna på isen är ju helt horribelt. Dessutom trodde jag att vi höll ihop i Djurgårdsfamiljen och stöttade våra killar alltid oavsett. Eller? Ge konstruktiv kritik när den är befogad och lägg ner skitsnacket. Wesslau gjorde många bra räddningar igår. Var det verkligen ingen av er som såg det?

Det var kul att läsa att vår motståndare tyckte att det var slutspelsstämning. Det hör ju till med en ljudkuliss som både är positiv och negativ. Jag tycker att vi lyckades skapa både och igår. Sedan måste jag också ge cred till Livh för att han faktiskt har humor. Att klappa sig på magen när det sjungs "Tjocka feta Stefan" och vinka lite tveksamt med handen när han beskylls för att vara homosexuell, det är att ge svar på tal :wink: Dessutom kan den ramsan aldrig tas på allvar för någon annan än Loob. Det är hans ramsa,och vad jag minns från 80-talet vinka han aldrig med handen. Hur man nu ska tolka det.....
Klart bästa inlägget jag läst på detta forum. Vi ligger 3:a i tabellen, så vad fan gnäller folk på? Var enda match är det nån som är såååå jävla dålig. Undrar då meningen med "alltid oavsett, förevigt Djurgården". Är det sånt som vi bara ska sjunga om i klacken. Och sen så fort vi gått därifrån börja snacka skit om varannan spelare.
Angående Wesslan så är han inte så jävla dålig som en del snöat in sig på. Han ligger bättre till i målvaktsstatisken än vad både Liv och Norrena gör, o de anses väl ändå vara ganska bra målvakter.
Jag tycker vi har ett jävligt bra lag och att vi ska vara stolta över våra "Stockholms Stoltheter". Jag har trott på guld ända sen försäsongen
Honken

Inlägg av Honken »

HVTV matchbilder och intervjuer från matchen startar 02:40 in i klippet
http://hv71.hockeyligan.se/?contentid=24905567233
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

t
antti-pekka skrev:
Caveman skrev:

När Wesslau skall förflytta sig tillbaka ser man att han inte får grepp med skridskon i isen, ett felskär helt enkelt. Sen om man vill se det som otur, sånt som kan hända eller uruselt är upp till var och en att avgöra.

Jag gnäller inte på Wesslau, men jag tycker att hans agerande vid 2-3 inte var speciellt bra.
Felet han gör är att han gör alldeles för lång förflyttning, och hamnar helt ur position. Sedan kan man klaga på spelarns framför mål, tror det var tre DIF spelare runt Thörnberg som ändå lyckas raka in pucken i öppet mål. Märkligt att inte Wesslau hade hunnit tilllbaks från "sarghörnan", det tog ändå ett tag in pucken slogs in. Det målet hamnar på wesslus konto.

Men som jag tidigare skrivit så gjorde han en matchavgörande räddning när Laine kom igenom och Weslau gjorde en grym benparad, den hamnar på Wesslaus konto.
Skriv svar