Djurgårdens IF - Hv71, 25/1 2010
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Hv71, 25/1 2010
Hemkommen efter en härlig tillställning på Hovet. Om DIF:s alla matcher såg ut så här med bra tempo och ständiga spelvändningar åt båda hållen är hockeyn underbar. Tycker killarna gör en kanonmatch mot seriens i särklass bästa lag. Betänk att HV i stort har en ordinarie uppställning o verkligen ville vinna. Var en hel del klubbor som ven i HV-båset då DIF kvitterade. Vill oxå ge en stor STJÄRNA till Oscar Eklund som gjorde sin bästa match på mycket länge. Hoppas han kan hålla i formen nu bara. Lär behövas mot ett pånyttfött Tälje som verkligen snäppt upp. Tror dock på en reaktion snart. Hoppas grabbarna taggar till nu på torsdag
En riktigt underhållande match minst sagt.
Klacken var bra för det mesta, och ljudtopparna var riktigt höga.
Spelet var intensivt och grinigt, och det är då som hockey är som roligast att kolla på.
Jag tycker att DIF gör en riktigt bra laginsats. När Tedenby satte 2-0 gav jag upp, jag var helt övertygad om att det var kört då. Men DIF visade att jag hade fel, och det är jag väldigt glad över.
Sedan så undrar jag vad som hände när Hv spelarna åkte ut på löpande band efter att DIF dragit på sig solklara utvisningar? Jag blev lika överraskad och lika glad varje gång, men det skulle vara kul att höra vad Hv71 spelarna gjorde, för att jag hängde verkligen inte med där.
Roligast var väl när sittplats och de 2 utvisade Hv71 spelarna började hetsa varandra lite. Tur dock att de föremålen som kastades inte nådde in på isen.
Smutsiga Hv
För övrigt så får man ju faktiskt ge Stefan Liv lite positiv kritik också. Skönt med lirare som skojar tillbaka när de blir hånade. Skönt att det fortfarande finns elitspelare som ser skämt med glimten i ögat.
Spelet var intensivt och grinigt, och det är då som hockey är som roligast att kolla på.
Jag tycker att DIF gör en riktigt bra laginsats. När Tedenby satte 2-0 gav jag upp, jag var helt övertygad om att det var kört då. Men DIF visade att jag hade fel, och det är jag väldigt glad över.
Sedan så undrar jag vad som hände när Hv spelarna åkte ut på löpande band efter att DIF dragit på sig solklara utvisningar? Jag blev lika överraskad och lika glad varje gång, men det skulle vara kul att höra vad Hv71 spelarna gjorde, för att jag hängde verkligen inte med där.

Roligast var väl när sittplats och de 2 utvisade Hv71 spelarna började hetsa varandra lite. Tur dock att de föremålen som kastades inte nådde in på isen.
Smutsiga Hv

För övrigt så får man ju faktiskt ge Stefan Liv lite positiv kritik också. Skönt med lirare som skojar tillbaka när de blir hånade. Skönt att det fortfarande finns elitspelare som ser skämt med glimten i ögat.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Asså jag vet inte om jag är själv om detta på forumet men jag är väldigt nöjd med våra målvakter. Vi har två stycken som ligger högt i målvaktsstatistiken(3:a och 5:a) och vi bjuds faktiskt väldigt sällan på tavlor från våra burväktare. Allt som oftast så beror våra insläppta mål på bedrövligt försvarsspel och detta är fan ta mig ren fakta.Är det något vi behöver rätta till så är det våra backar och överlag vårt försvar.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-01-25 22:49:15, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Synd att han är för rutinerad så man inte kan rubba hans psyke, hade ju kunnat leda till ett insläppt mål.sthlm_dif skrev: För övrigt så får man ju faktiskt ge Stefan Liv lite positiv kritik också. Skönt med lirare som skojar tillbaka när de blir hånade. Skönt att det fortfarande finns elitspelare som ser skämt med glimten i ögat.

Klockrent att han skakar på handen som om han vore osäker när klacken skanderade "Stefan Liv é homosexuell". Lät inte som att det bara var jag som började skratta då.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
De är lite det jag menar, han har varit ok men inte mer. Jag tror säkert han skulle hålla med om vi frågade honom själv. Dessutom är jag fullständigt övertygad om att du har fel när du säger att båda målvakterna är nöjda med att spela hälften av matcherna. Det var i allafall det jag menade med att ingen är nöjd i mitt tidigare inlägg. Menar du däremot enbart statistiken, tja då delar jag din åsikt till 100%. Självklart är de nöjda med räddningsprocenten.-daniel- skrev:Hum, vi har 2 målvakter i typ top 5 i toppen av Elitserien. Jag skulle nog tro att båda är tämligen nöjda...och Hardys taktik med att spela den ena typ 3-4 matcher i rad och sen ge spaden till den andra när den förste dippar lite har ju fungerat bra hittils. Eller tycker alla här inne att Wesslau gör en dålig match idag? Förstår ingenting.BOMBOM BOUCHARD skrev: Jag lovar, ingen av Wesslan eller Ridderwall är nöjda som det är nu.
Sen att Riddarn sina senaste matcher sett mer mänsklig ut håller jag med om, men vidhåller fortfarande att han fått extremt svåra lägen att jobba med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
Tycker det känns som det är en bra konkurrens även bland målvakterna och ett läge när båda kan gå in och göra bra matcher; ett tecken på det är just det här att dippar det en aning för en av dem går den andra in och gör en bra match. Psykologiskt vill så klart en målvakt spela alla matcher men vet inte om det verkligen är en sådan jävla nackdel att ha 2st jämna keeprar som får slåss om förstaspaden en hel säsong. Speciellt inte när utespelarna känner att de kan lita på båda sina målvakter (vilket jag trots allt tror de gör).BOMBOM BOUCHARD skrev:
De är lite det jag menar, han har varit ok men inte mer. Jag tror säkert han skulle hålla med om vi frågade honom själv. Dessutom är jag fullständigt övertygad om att du har fel när du säger att båda målvakterna är nöjda med att spela hälften av matcherna. Det var i allafall det jag menade med att ingen är nöjd i mitt tidigare inlägg. Menar du däremot enbart statistiken, tja då delar jag din åsikt till 100%. Självklart är de nöjda med räddningsprocenten.
Ett hyfsat ovanligt upplägg när man inte har någon uttalad 1:a keeper, förvisso, men jag tror det kommer fortsätta så resterande delar av säsongen inklusive slutspel och vet inte om jag tycker det är speciellt fel.
Vad som VERKLIGEN skulle behövas är en till tuff, stabil, defensiv back - men det kan vi ju som sagt glömma vid det här laget. Hade vi haft en pucksäker tuff pjäs till i laget är jag ganska övertygad om att vi skulle ha en rejäl chans att nå riktigt långt i år...
Mycket bra och spännande fajt, men vårt powerplay, WTF!! Måste bli bättre på alla punkter, mer skott och folk på mål. Nu sitter man ju och gråter när domarn blåser och vi får PP! Suck..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Årets roligaste match helt klart. Om vi får igång vårat powerplay kan vi bli jävligt farliga i slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
Här finner du all statistik från matchen:sthlm_dif skrev:En riktigt underhållande match minst sagt.
Sedan så undrar jag vad som hände när Hv spelarna åkte ut på löpande band efter att DIF dragit på sig solklara utvisningar? Jag blev lika överraskad och lika glad varje gång, men det skulle vara kul att höra vad Hv71 spelarna gjorde, för att jag hängde verkligen inte med där.![]()
Smutsiga Hv
http://stats.swehockey.se/online/42/900 ... efault.htm
Rätt skön match idag, faktist, det har varit lite sömnigt på plan och på läktaren dem senaste matcherna. Finns inte mycket att klaga på, förutom domarna förstås, men det orkar jag inte med nu!

Skönt att han har lite humor i alla fall!sthlm_dif skrev:För övrigt så får man ju faktiskt ge Stefan Liv lite positiv kritik också. Skönt med lirare som skojar tillbaka när de blir hånade. Skönt att det fortfarande finns elitspelare som ser skämt med glimten i ögat.

Jo men detta är inte NHL, Djurgårn kan inte erbjuda den lön han vill ha.Remy Lebeau skrev:Theodore's kontrakt går ut efter säsongen, vore idiotiskt att inte höra sig för med honom. Pengar har han så det räcker och blir över. Han stortrivdes här under lockouten, vilket kan vara ett plus.Hawk skrev: Ja men var hittar vi en sådan målvakt som Theodore?
Pengar styr allt... så är det bara

Djurgården har med all önskvärd tydlighet visat att de vill vara ett topplag att räkna med den här säsongen. På måndagskvällen markerade man revir redan på uppvärmningen inför mötet med serieledande HV71.
- Det var lite kurr redan på uppvärmningen. Det var hett, man vill ju visa var man står, säger Andreas Falk till ppv och tillägger att det inte var lagkamraten och backen Lance Ward som sköt några puckar på motståndarna den här gången.
Någon som såg??
- Det var lite kurr redan på uppvärmningen. Det var hett, man vill ju visa var man står, säger Andreas Falk till ppv och tillägger att det inte var lagkamraten och backen Lance Ward som sköt några puckar på motståndarna den här gången.
Någon som såg??
- SkönaDjurgårn
* Bra match dar en poang far ses som okej da vi lag under typ hela matchen.
* Uruselt PP av DIF annu en gang, maste fixas.
* Precis som forra sasongen sa spelar Wesslau upp sig ju langre sasongen gar, tror faktiskt han blir forstavalet nar det drar ihop sig till slutspel. Riddarn har vavrit otroligt bra men inte i narheten av det sen han kom tillbaka fran sjukdom.
* Jag saknar Ragge.
* Puss pa er.
* Uruselt PP av DIF annu en gang, maste fixas.
* Precis som forra sasongen sa spelar Wesslau upp sig ju langre sasongen gar, tror faktiskt han blir forstavalet nar det drar ihop sig till slutspel. Riddarn har vavrit otroligt bra men inte i narheten av det sen han kom tillbaka fran sjukdom.
* Jag saknar Ragge.
* Puss pa er.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Bra av Djurgården att komma tillbaka ifrån både 0-2 och 2-3.
Man måste dock verkligen jobba på spelet i pp då det går alldeles för långsamt och är alldeles för statiskt just nu.
Gästerna beter sig verkligen "smutsigt" åt och Laines uppträdande i utvisningsbåset när han kastar! vattenflaskan på speakern är bland det värsta jag sett ifrån en utvisad spelare.
Den gästande supportern som roade sig med att kasta något (misstänker sitt hopknycklade matchprogram) på Falk när denne var utvisad,samtidigt som Laine gjorde bort sig i utvisningsbåset fick en tidig hemgång.
Wesslau gjorde en helt ok match i målet och kan inte lastas för något av målen.
Däremot var Printz/Ottossons insats vid första målet och Holmqvist Jr uppträdande vid mål nummer två inte vad man önskar sig av etablerade spelare.
Man måste dock verkligen jobba på spelet i pp då det går alldeles för långsamt och är alldeles för statiskt just nu.
Gästerna beter sig verkligen "smutsigt" åt och Laines uppträdande i utvisningsbåset när han kastar! vattenflaskan på speakern är bland det värsta jag sett ifrån en utvisad spelare.
Den gästande supportern som roade sig med att kasta något (misstänker sitt hopknycklade matchprogram) på Falk när denne var utvisad,samtidigt som Laine gjorde bort sig i utvisningsbåset fick en tidig hemgång.
Däremot var Printz/Ottossons insats vid första målet och Holmqvist Jr uppträdande vid mål nummer två inte vad man önskar sig av etablerade spelare.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
HV:s 3-2-mål var Wesslaus, utan tvekan. Man kan inte vara så seg i en förflyttning, det går bara inte!Frasse skrev:Bra av Djurgården att komma tillbaka ifrån både 0-2 och 2-3.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.