Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/1 2010 - Åk till Gävle med JK

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/1 2010 - Åk till Gävle med JK

Inlägg av season »

Vi skulle plockat fjollan Markström redan i första. Han bölar ju för minsta lilla och dyker som en svan.

Men Ridderwall, har han tvål i handskarna idag? Ingen tajming och dräller puckar omkring sig.

Sen har jag bara en stor åsikt till och den gäller Printz. Dags att bänka honom nu för satan han bjuder på mål hela tiden och presterar inget framåt. Vi har inte råd med att ha honom på planen. Han behöver tänka över vad han gör för att förtjäna en plats i truppen.

Tack för mig.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Hardy säger att vi gjorde en OK bortamatch men i mina ögon såg det lite oinspirerat ut.

Lika komiskt varje gång Markström är i närheten av en utespelare, i JVM förra året skämdes jag lite i TV-soffman av dykningarna i egenskap av trekronorsupporter. Synd att domaren sväljer två filmningar rakt av och vi åker på utvisningar. När ölvestad istället försöker så upp trots hakningar så blir det inget. Tragiskt.
Ja det där är löjligt, frökenfasoner från en annars utmärkt målvakt.
Men annat var det när riksmongot Blomdahl körde över Ridderwall senast mot frölunda, det gick bara bra det...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Lee Harvey Oswald skrev:
warrant skrev:Undrar för vilken gång i ordningen DIF har kastat bort en tredje period vid underläge.
DIF är klart sämst i period 1.
I en tabell beräknad på resultat efter 1:a perioder ligger vi 9:a

http://www.hockeyligan.se/index.php?estat=start
Under fliken periodstat. finns intressant fakta
Efter Period 1 hemma: 10:a
Efter Period 1 borta: 2:a

Känns som spelarna har svårt att gå ut och bara köra över motståndaren, om man leder så börjar man spela mer lojt och om man ligger under så kämpar alla 110% och kommer tillbaka.
Dom måste kunna motivera sig att kämpa i varje byte oavsett resultat, känns som dom har lite problem med det.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Bedrövligt!

Känns jobbigt att säga det men trots den stora Djurgårdsklacken blev vi utsjungda av Brynäs idag.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Som lilleman säger, trist att man inte hörde DIF-klacken en enda gång på TVn, men det kanske bara var jag?
Expert.
Orko

Inlägg av Orko »

sensei skrev:Hardy säger att vi gjorde en OK bortamatch men i mina ögon såg det lite oinspirerat ut.

Lika komiskt varje gång Markström är i närheten av en utespelare, i JVM förra året skämdes jag lite i TV-soffman av dykningarna i egenskap av trekronorsupporter. Synd att domaren sväljer två filmningar rakt av och vi åker på utvisningar. När ölvestad istället försöker så upp trots hakningar så blir det inget. Tragiskt.
Som jag uppfattade det så höjde domarfan inte armen förens det blev gruff efter "påkörningen"
Sen ser han väl hur Markström ligger "medvedslös" och ger Ölvestad 2+2..Men det får man ju räkna med i Elitserien. Nästan värre med utvisningen som Klubertanz åker på. Den är pinsam...

Nu hade vi absolut inte vänt denna matchen ändå men man blir lite frustrerad av sånt där.

Nej fan, jag tycker absolut man kan säga att vi är inne i en svacka. Bara att hoppas vi inte hinner tappa för mycket mark innan vi får ordning på spelet.
Efter jul gör vi 2 otroligt bra matcher mot LHC o HV, då började jag på allvar undra om vi faktiskt var i närheten utav dessa lagen men efter nyår så har vi varit jävligt medelmåttiga.
Tycker vi inställningsmässigt gör en bättre match än mot FHC, då vi är bekväma och långsamma, men vi är lite för enkelspåriga (lättlästa) och kommer inte till så många farliga lägen.
Och satan vad passiva och långsamma vi är i egen zon! Tycker också att backcheckingen är aningen dålig på många gubbar vilket förvånar mig lite när Hardy står i båset.
Honken

Inlägg av Honken »

Ragge saknas helt klart samt Krügers prickskytte.
Bara hoppas att dom är tillbaks så fort som möjligt.
saik ligger bara två poäng efter nu, stor risk att vi ligger på femte plats efter nästa omgång.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Fan va jag börjar avsky Brynäs nu.
Ett större skitgäng är omöjligt att finna. Dom är värdelösa på varenda position i stort sett, förutom längst bak där Markström räddar Sveriges tråkigaste lag i match efter match.

Nu är det dags att vakna Djurgården. Vi har inte råd att komma in i en svacka nu.
Fjärdeplatsen ska vara vår när slutspelet drar igång, allt annat vore en besvikelse.

Snälla Ragge, kom tillbaka nu.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Fan va jag börjar avsky Brynäs nu.
Ett större skitgäng är omöjligt att finna. Dom är värdelösa på varenda position i stort sett, förutom längst bak där Markström räddar Sveriges tråkigaste lag i match efter match.

Nu är det dags att vakna Djurgården. Vi har inte råd att komma in i en svacka nu.
Fjärdeplatsen ska vara vår när slutspelet drar igång, allt annat vore en besvikelse.

Njaa, det där var inte riktigt sant, & det vet du nog också när du lugnat ner dig :wink: .
Inget lag överlever en hel serie på endast en bra keeper.
Bif gnetar på bra efter sina bristfälliga resurser, nåt DIF kan lära sig en hel del av.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Fan va jag börjar avsky Brynäs nu.

Njaa, det där var inte riktigt sant, & det vet du nog också när du lugnat ner dig :wink: .
Inget lag överlever en hel serie på endast en bra keeper.
Bif gnetar på bra efter sina bristfälliga resurser, nåt DIF kan lära sig en hel del av.
Jo, sant visserligen.
Men Brynäs hade inte legat bättre till än SSK i dagsläget om de inte hade haft Markström som burväktare.
Han har tagit så fruktansvärt mycket poäng för Brynäs helt på egen hand.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Suck.

Strålande inledning första 10 på matchen där jag tycker vi spelar väldigt rätt, sen går det utför. Räcker så.

Vill bara tillägga: SNÄLLA RAGGE VAR TILLBAKA PÅ MÅNDAG. Jag orkar inte se Oscar Eklund nå mer den här säsongen.
jensabergh

Inlägg av jensabergh »

vad hände egentligen med Riddarn i matchen mot Frölunda? Då nån smällde till hans mask så hjälmen flög av. Han slog ju i huvet o låg ganska länge helt utslagen i målet. Fick han en sån smäll i huvudet han fortfarande känner av?
Sen är det ganska kul att folk börjar uppskatta Ragge igen, så mycket negativt det skrivits om honom här på forumet.
Avbrottet tll OS kommer vl ganska lägligt med tanke på att både Ragge o Krüger säkert är tillbaka då och förhoppningsvis Tjärna.
Såg inte matchen i dag men lyssna på webbradion och på dem lät det att Djurgården var mycket bättre än Brynäs....JÄVLA MARKSTRÖM
Niklas_88

Inlägg av Niklas_88 »

Ni som klandrar ner på Brynäs kan då ingenting om hockey. De har ett av elitseriens bästa försvarsspel och visst Markström har en del i det, men Eddi läck som spelat lite också har kommit in och laget vunnit ändå, så dessa uttalanden är bara så löjligt. Det är inte så att laget gör minst mål i serien direkt. Dif:s trupp är jämnbördig med Brynäs.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Niklas_88 skrev:Ni som klandrar ner på Brynäs kan då ingenting om hockey. De har ett av elitseriens bästa försvarsspel och visst Markström har en del i det, men Eddi läck som spelat lite också har kommit in och laget vunnit ändå, så dessa uttalanden är bara så löjligt. Det är inte så att laget gör minst mål i serien direkt. Dif:s trupp är jämnbördig med Brynäs.

Klandra ner vet jag inte fall de gör, man är nog lite upprörd efter förlusten, eftersom DIF var det laget som hade mer press på Brynä,s och inte kommer fram till sina avslut.
DIF kan så mycket bättre än vad dom visade idag.
Bara hämta nya tag och prestera på måndag då vi "gästar" hem HV71.

(Let's go fucking mental!)
Användarvisningsbild
JJohansson

Inlägg av JJohansson »

Är det någon mer än jag som lägger märke till hur nonchalant Marcus Nilsson är i försvarszon?
Skriv svar