Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Den är ju fel dem har ju missat minst en spelare. lita inte på kvällspressen dem kan inte hockey.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
-
Vilken spelare har de missat?
Är det verkligen lönlöst att våga drömma om en säsong till med Mackan?
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror mycket handlar om hur denna säsong fortlöper med ett eventuellt slutspel. Skulle DIF bli framgångsrika och landa i en semifinal kommer intresset för DIF som förening vara stort. Bl.a vår juniorsatsning, Hardys ledarskap och självklart den härliga publikatmosfären bidrar nog att intresset bland toppspelare att spela i DIF förstärks. Tror kommande säsong kan bli en riktig höjdare om vi behåller grundstommen i årets trupp och förstärker med ett eller två guldkorn. Är inte orolig att så många kontrakt går ut. DIF är på frammarsch
Är faktiskt inte speciellt orolig för det där.. och då brukar jag oroa mig för allt..
Känns ju inte som att man ligger sömnlös för att Calles och Micke Holmqvists kontrakt går ut.. och spelare som.. ja.. säg Timmy P, Printz, Tim E, Danielsson m.fl lär vi ju kunna förlänga med om vi vill. Tror inte direkt att nåt KHL-lag lastar in miljonkontrakt till dessa spelare.
Ölven blir garanterat kvar, vi ersätter Mackan med Nisse och gör några andra mindre förändringar så blir det bra.
Dock jobbigt att vi har kontrakt med både "Fimpen" och Oscar Eklund.. spelare som vore perfekta att ersätta med juniorer..
Känns ju inte som att man ligger sömnlös för att Calles och Micke Holmqvists kontrakt går ut.. och spelare som.. ja.. säg Timmy P, Printz, Tim E, Danielsson m.fl lär vi ju kunna förlänga med om vi vill. Tror inte direkt att nåt KHL-lag lastar in miljonkontrakt till dessa spelare.
Ölven blir garanterat kvar, vi ersätter Mackan med Nisse och gör några andra mindre förändringar så blir det bra.

Dock jobbigt att vi har kontrakt med både "Fimpen" och Oscar Eklund.. spelare som vore perfekta att ersätta med juniorer..
- DIF_Soldier
Mackan är väl för helvete på intet sätt förlorad till KHL? Det där är bara skitsnack.
DIF-maskinen ångar på och då känner media att man borde "sätta skräck" i oss fans.
Hardy är viktigast, sedan Jimmie och Mackan och även Klubertanz och Honken jr.
Dessutom var ju detta ingen större nyhet om man haft lite koll tidigare. Detta visste vi innan säsongens start.
Det som oroar mig lite är att Chicago blir sugna att plocka Krüger redan i höst, men annars borde media hålla käften.
DIF-maskinen ångar på och då känner media att man borde "sätta skräck" i oss fans.
Hardy är viktigast, sedan Jimmie och Mackan och även Klubertanz och Honken jr.
Dessutom var ju detta ingen större nyhet om man haft lite koll tidigare. Detta visste vi innan säsongens start.
Det som oroar mig lite är att Chicago blir sugna att plocka Krüger redan i höst, men annars borde media hålla käften.
Säg den glädje som varar
Fan ska Mackan till KHL igen och göra. Han är inget fan av vodka.
Finns lite kontraktssnack med Ridderwall längst ner i den här texten:
http://tinyurl.com/yegg8ng
och med Mackan längst ner i den här
http://tinyurl.com/yl4rkba
http://tinyurl.com/yegg8ng
och med Mackan längst ner i den här
http://tinyurl.com/yl4rkba
Jag tar inget för givet, skulle vara en rejält positiv överraskning om M.Nilson och J.Ölvestad tidigt skulle bli klara för framtida säsonger. Båda dessa känns ganska "flyktbenägna" då de håller NHL/KHL-klass inom sina respektive kompetensområden enligt mig. Sen håller jag med vad alla säger ovan, Ragge, Kyle, Honken och Printz känns också viktiga i nämnd ordning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Dessa rykten är bara skitsnack. Expressen har nyhetstorska och tar upp sådant som vi redan har vetat i flera månader.
Jimmie Ölvestad kommer att stanna, var så säkra. Jag är inte ett dugg orolig över att han drar.
Marcus Nilsson känns väl lite osäkert, typ 50/50 på att han stannar. Han verkar trivas väldigt bra, och om vi förstärker med spelare som han känner bra som t.ex. Nisse Ekman kan han nog bli motiverad att förlänga.
Jag tror att vi får se Krüger en säsong till, Josefsson gör nog däremot sin sista säsong i DIF. Vi får hoppas på att jag tror fel angående Josefsson, det vore en dröm att få behålla honom.
Jimmie Ölvestad kommer att stanna, var så säkra. Jag är inte ett dugg orolig över att han drar.
Marcus Nilsson känns väl lite osäkert, typ 50/50 på att han stannar. Han verkar trivas väldigt bra, och om vi förstärker med spelare som han känner bra som t.ex. Nisse Ekman kan han nog bli motiverad att förlänga.
Jag tror att vi får se Krüger en säsong till, Josefsson gör nog däremot sin sista säsong i DIF. Vi får hoppas på att jag tror fel angående Josefsson, det vore en dröm att få behålla honom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6462575.ab
Artikel om Fredrik Bremberg. Känns som om att en comeback för hans del känns väldigt avlägsen till kommande säsong. Man kan ju alltid hoppas, men trivs han där borta lär han nog stanna.
Jag förstår dock inte vad han menar med att Elitserien har blivit sämre. Bara för att Rögle spelar som ett division 3 lag betyder det ju inte att Elitserien är sämre. Det finns många tongivande namn i de olika toppklubbarna, och spelmässigt är Elitserien bättre än ifjol, inget snack om saken.
Artikel om Fredrik Bremberg. Känns som om att en comeback för hans del känns väldigt avlägsen till kommande säsong. Man kan ju alltid hoppas, men trivs han där borta lär han nog stanna.
Jag förstår dock inte vad han menar med att Elitserien har blivit sämre. Bara för att Rögle spelar som ett division 3 lag betyder det ju inte att Elitserien är sämre. Det finns många tongivande namn i de olika toppklubbarna, och spelmässigt är Elitserien bättre än ifjol, inget snack om saken.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tycker Josefsson borde se till att få spela lite i Tre Kronor innan han drar över. Jag tycker det vore klokt att stanna en säsong till. Killen fyller bara 19 i år.sthlm_dif skrev:Jag tror att vi får se Krüger en säsong till, Josefsson gör nog däremot sin sista säsong i DIF. Vi får hoppas på att jag tror fel angående Josefsson, det vore en dröm att få behålla honom.
i
-
Jepp, bara att spelare har utgående kontrakt så betyder det inte att det blir spelarflykt. Dom som är aktuella att dra (som kan hitta bättre klubb, lön m.m.) är Nilson, Engqivst, juniorerna och möjligtvis Klubertanz.sthlm_dif skrev:Dessa rykten är bara skitsnack. Expressen har nyhetstorska och tar upp sådant som vi redan har vetat i flera månader.
Angående Kruger och Josefson så tror jag tvärtom. Att Kruger drar och Josefson stannar. Då Kruger är ett år äldre och var intern poängkung innan JVM så vill dom nog plocka över honom, medans Josefson har inte direkt storimponerat iår och måste nog utvecklas lite till, hoppas att dom låter honom göra det i DIF.
- SirDIFalot
Personligen anser jag att Josefson och Krüger i synnerhet den sistnämnda är för veka för spel på andra sidan pölen. Signa upp bägge på minst två säsonger till. Sen kanske de är redo. Krüger har ju kontrakt över nästa år redan.Torpedo Novgorod skrev:Jepp, bara att spelare har utgående kontrakt så betyder det inte att det blir spelarflykt. Dom som är aktuella att dra (som kan hitta bättre klubb, lön m.m.) är Nilson, Engqivst, juniorerna och möjligtvis Klubertanz.sthlm_dif skrev:Dessa rykten är bara skitsnack. Expressen har nyhetstorska och tar upp sådant som vi redan har vetat i flera månader.
Angående Kruger och Josefson så tror jag tvärtom. Att Kruger drar och Josefson stannar. Då Kruger är ett år äldre och var intern poängkung innan JVM så vill dom nog plocka över honom, medans Josefson har inte direkt storimponerat iår och måste nog utvecklas lite till, hoppas att dom låter honom göra det i DIF.
Expert.