Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
4sure
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 4sure »

Snazzi rätt om att det är billigare med ölen, beror ju på var du går också.
Vi var ett par grabbar som gick in på KGB restaurangen och sjöng "Bye bye bajen", vi kanske var 20 grabbar. Så går vi in där så ser vi cirka 40 gubbar sitta där med bajen halsdukar och bak snusen uppstoppad så att det rinner från överläppen och underläppen och rinner öl från deras skägg. Så vi antog att dom hade match samma dag förmodligen i bandy.
Ni skulle ha sett deras ansikten helt chockade när vi stormar in 20 grabbar och sjunger skit om deras klubb, men vi fortsatte och sjunga men det tog inte lång tid innan personalen skicka ut oss innan dom ansåg att det skulle skapa dramatik.
Samt körde vi , "det är bajs i bussen"

Men humorn fanns så det skrek om det, tog slut på deras bira, "fniss"
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

4sure skrev:Snazzi rätt om att det är billigare med ölen, beror ju på var du går också.
Vi var ett par grabbar som gick in på KGB restaurangen och sjöng "Bye bye bajen", vi kanske var 20 grabbar. Så går vi in där så ser vi cirka 40 gubbar sitta där med bajen halsdukar och bak snusen uppstoppad så att det rinner från överläppen och underläppen och rinner öl från deras skägg. Så vi antog att dom hade match samma dag förmodligen i bandy.
Ni skulle ha sett deras ansikten helt chockade när vi stormar in 20 grabbar och sjunger skit om deras klubb, men vi fortsatte och sjunga men det tog inte lång tid innan personalen skicka ut oss innan dom ansåg att det skulle skapa dramatik.
Samt körde vi , "det är bajs i bussen"

Men humorn fanns så det skrek om det, tog slut på deras bira, "fniss"
Vad är "KGB-restaurangen"?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

En restaurang på Malmskillnadsgatan i centrala Stockholm, går parallellt med Regeringsgatan.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

melker skrev:En restaurang på Malmskillnadsgatan i centrala Stockholm, går parallellt med Regeringsgatan.
Jo den känner jag till, men det syftades ju på något ställe på söder...
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Nej syftade ingenting på söder, ville bara berätta om min historia om den dagen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Haha låter som en skön och rolig kväll. Bra att ni inte bråkade i alla fall. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Snazzi skrev:Haha låter som en skön och rolig kväll. Bra att ni inte bråkade i alla fall. ;)
Underbar!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Dags att vakna! Aktiv har somnat, klacken har somnat, långsidan somnar.
Är bra stundtals, men mestadels dött.
Vi kan bättre. :)

Hoppas Gävleresan får alla att tagga till inför slutet av Elitserien.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äh, transportsträcka mot slutspel, det kommer vara dött fram tills dess...

Och för övrigt. Varför envisas folk i klacken med att inte stå framför stolarna som man ska? Nej man ställer ena foten på betongen under sin egen stol och den andra foten på snubben framförs stol? Jag kan förstå om man är 150-160 cm lång och inte ser annars. Men när snubbar i 180cm-klassen gör så tvingar man ju bara personen bakom att göra samma sak för att kunna se något? De där 15-20 cm man kommer upp gör ju knappast en avgörande skillnad till att se vad som händer på isen och inte.
Expert.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Svårt att bara säga till honom/henne att ställa sig som man ska?
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

SirDIFalot skrev:Äh, transportsträcka mot slutspel, det kommer vara dött fram tills dess...

Och för övrigt. Varför envisas folk i klacken med att inte stå framför stolarna som man ska? Nej man ställer ena foten på betongen under sin egen stol och den andra foten på snubben framförs stol? Jag kan förstå om man är 150-160 cm lång och inte ser annars. Men när snubbar i 180cm-klassen gör så tvingar man ju bara personen bakom att göra samma sak för att kunna se något? De där 15-20 cm man kommer upp gör ju knappast en avgörande skillnad till att se vad som händer på isen och inte.
Jag blir också förbannad på det. Får säga till den framför nästan varje match.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

4sure skrev:Svårt att bara säga till honom/henne att ställa sig som man ska?
Nej, kan göra det till den framför mig. Men det finns ju flera hundra som gör det, och tror inte alla vågar säga till. Och det är match efter match. Det kan ju inte vara bekvämt att stå så hela matchen?
Expert.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Jag är skyldig..

Anledningen är inte synen, isåfall kan man/jag bara stå en rad högre upp, anledningen är helt enkelt att det är riktigt skönt att stå med den andra foten lite högre upp på stolen framför.. Simpelt..

Självklart står jag "vanligt" om personen bakom bara säger till eller är allmänt kort
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Håller med om att stämningen går lite upp och ner, men snart är det slutspel och då blir vi bättre än någonsin. Någon som vet hur många klackbiljetter vi får i slutspelet? blir det samma som i grundserien eller utökas antal klackbiljetter?
Tycker även att vi borde köra "Djurgårn, heja Djurgårn och det är full fart framåt" lite mera under matcherna.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Christopher J skrev:Håller med om att stämningen går lite upp och ner, men snart är det slutspel och då blir vi bättre än någonsin. Någon som vet hur många klackbiljetter vi får i slutspelet? blir det samma som i grundserien eller utökas antal klackbiljetter?
Tycker även att vi borde köra "Djurgårn, heja Djurgårn och det är full fart framåt" lite mera under matcherna.
Vänta nu!? Va!? Du måste skoja, vi kör den ju åtminstone 5gånger per match nuförtiden. Om något tycker jag att vi ska köra den mycket mindre. Känns som att alla startar den direkt vid ett PP. Äh, jag spyr på den ramsan för tillfället.
Skriv svar