Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
janne08

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/1 2010

Inlägg av janne08 »

kotten skrev:
janne08 skrev:Efter att jag kom hem från Hovet så kollade jag matchen igen på Tv
Matchen i stort var knappast imponerande men plus till Macken gjorde en riktigt bra match
men extrapluset går till Printzen gjorde ett jätte jobb i defensiven.
Och så var det de där med dom röda tröjorna :D :D
Hahaha, eloge till dig för sådant engagemang. Eller hade du bara långtråkigt kanske :D
Du vet hur det är.
antingen pillar man sig i naveln eller kollar man hockey :lol:
stegga
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av stegga »

Hawk skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Forutom forstaperioden var detta saklart en bedrovlig insats. Tycker dock vi slapper det och tanker pa hur skont det faktiskt ar att ta tre poang av Frolunda, nu kor vi vidare - manga matcher pa gang narmaste tiden nu!
Och var håller du hus, eftersom åäö inte finns med :)
Rationaliseras bort?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

jensa85 skrev:
Mäklaren skrev:Fruktansvärt usel insats, men vi vinner och det är huvudsaken.

Jag börjar ledsna rejält på Andreas Engqvist nu. Han är inte bra i någon del av spelet, och trots att han lyckas göra nåt skitmål ibland så är han enligt mig vår sämsta forward. Klen, seg, dålig puckhantering och veka skott. Han är sämre än förra säsongen och det känns som att han tar nån annans plats bara.

Idag var annars Mackan bäst (som vanligt). Även Riddarn och Zigomanis kommer undan med godkända betyg.
Herregud. Ser du verkligen matcherna?
Hade köpt det om du sagt de efter Omgång 15 för just då var Ante helt under isen. Men om det är någon som verkligen lyft sig senaste 10-15 matcherna så är det ju Andreas Engqvist.
Duktig defensivt, bra på att hålla i puck. Bra tekare. Och 21 poäng varav 10 mål.
Så att han är våran sämsta forward är en grov överdrift.
Honken Sr och Fimpen tillför ju isf betydligt mindre.
Andreas räddade ett givet mål i första perioden när han täckte ett skott emot det öppna Djurgårds målet.
Tycker faktiskt att han lyfts sig mycket på senare tid och är en oerhört viktig spelare både framåt och bakåt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hawk skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Forutom forstaperioden var detta saklart en bedrovlig insats. Tycker dock vi slapper det och tanker pa hur skont det faktiskt ar att ta tre poang av Frolunda, nu kor vi vidare - manga matcher pa gang narmaste tiden nu!
Och var håller du hus, eftersom åäö inte finns med :)
Ah, jag har en amerikansk laptop bara, inga konstigheter! Fast nu sitter jag på stora datorn så här har du: ååååååå äääääää öööööööööööööööööööööööööööööö :P :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tillhör en av personerna som kritiserat Andreas Engqvist hårdast denna säsong.
Får villigt erkänna att jag kanske varit lite väl hård mot honom. Kanske för att jag trodde för mycket om honom efter försäsongen. Han har faktiskt spelat upp sig senaste matcherna och det är bara att erkänna att jag bedömt honom fel. :oops:

Han är som någon skrev bra på det mesta utan att vara superbra på något. En rätt allround forward. Däremot vidhåller jag att han lär få det otroligt svårt att slå sig in i NHL.

Men en bra elitserieforward kan jag sträcka mig till numera.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tillhör en av personerna som kritiserat Andreas Engqvist hårdast denna säsong.
Får villigt erkänna att jag kanske varit lite väl hård mot honom. Kanske för att jag trodde för mycket om honom efter försäsongen. Han har faktiskt spelat upp sig senaste matcherna och det är bara att erkänna att jag bedömt honom fel. :oops:

Han är som någon skrev bra på det mesta utan att vara superbra på något. En rätt allround forward. Däremot vidhåller jag att han lär få det otroligt svårt att slå sig in i NHL.

Haller med dig pa alla punkter! Kan inte heller riktigt se hur han ska halla i NHL. I DIF daremot tycker jag att han ar bra men anda lite av ett sparkapital an sa lange, han kan nog fa ut lite mer av sitt spel framover - kanske i slutspelet? :)
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av wallander »

SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tillhör en av personerna som kritiserat Andreas Engqvist hårdast denna säsong.

Haller med dig pa alla punkter! Kan inte heller riktigt se hur han ska halla i NHL. I DIF daremot tycker jag att han ar bra men anda lite av ett sparkapital an sa lange, han kan nog fa ut lite mer av sitt spel framover - kanske i slutspelet? :)

Ante har inte blommat ut så mycket som mångra trodde, men han är denfenitivt ett mycket bra spelare.
Han är dock inte någon NHL stjärma just nu....
Men han kan bli, i annat fall får vi hoppas att han fortsätter i DIF i mååånga år!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Ante har inte blommat ut så mycket som mångra trodde, men han är denfenitivt ett mycket bra spelare.
Men han kan bli, i annat fall får vi hoppas att han fortsätter i DIF i mååånga år![/quote]

Kom igen nu!
Högre nivå på dina inlägg, rätt många stav fel.
Om du har problem med stav fel så högerklicka på ordet och där står en stapel med korrekta stavningar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

4sure skrev: Kom igen nu!
Om du har problem med stav fel så högerklicka på ordet och där står en stapel med korrekta stavningar.

Ser ingen större skillnad på stavfel & sär skriv ning

(kunde inte hålla mig)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
4sure skrev: Kom igen nu!

Ser ingen större skillnad på stavfel & sär skriv ning

(kunde inte hålla mig)
Haha, nä. 4sure är verkligen inte rätt person att klaga på grammatiska överträdelser.
Så jävla illa :P
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Men seriöst lite skillnad på ett mellanslag än att stava som han gör.

Men han kan bli, i annat fall får vi hoppas att han fortsätter i DIF i mååånga år

Lite skillnad än att råka ha tryckt på mellanslag?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

4sure skrev:Men seriöst lite skillnad på ett mellanslag än att stava som han gör.

Men han kan bli, i annat fall får vi hoppas att han fortsätter i DIF i mååånga år

Lite skillnad än att råka ha tryckt på mellanslag?
Nej det är det inte. Särskrivning är som cancer för ögonen.
Vad föredrar du? Brunhårig sjuksköterska eller brun hårig sjuk sköterska?
Gulnackad undulat eller gul nackad undulat?

Fattar du?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev: Vad föredrar du? Brunhårig sjuksköterska eller brun hårig sjuk sköterska?
Alla har inte samma smak. ;-)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar