robin_dif skrev:Lista på Stockholmare/DIFanknytningar med utgående kontrakt i Elitserien.
Daniel Fernholm LHC
Andreas Jämtin LHC
Joakim Eriksson LHC
Ove Molin BIF
Patrik Blomdahl FRÖ
Oscar Steen Modo
Niklas Dahlberg Skellefteå
Andreas Hadelöv Skellefteå
Björn Bjurling SSK
Pontus Sjögren SSK
Fredrik Svensson SSK
Linus Videll SSK
Linus Klasen SSK
Fredrik Hynning Luleå
Peter Nylander Timrå
PÅ denna lista fanns väl ett fåtal intressanta namn Videll från SSK och Hynning från Timrå tex. Båda har tydligen DIF som moderklubb.
Stockholmare/Djurgårdare Utomlands med utgående kontrakt. Micke Tellqvist
Daniel Rudslätt Staffan Kronwall
Mika Hannula
Nils Ekman (tror utgående)
Daniel Tjärnqvist
Jonas Andersson (KHL)
Niklas Persson (KHL) Fredrik Bremberg
Daniel Larsson
Josef Boumedienne (sch)
På denna listan skulel alla i stort sett vara välkommna.
Kan ha missat någon på utomlandslistan orkade ej kolla upp Stockholmarna med envägs kontrakt i NHL tex.
Intressant sammanställning. Bra jobbat.
För mig skulle jag gärna se de i fet stil i våra färger.
Jag lär få en hel del skit för Fernholm men jag tycker han är en väldigt bra tvåvägsback. De växer inte på träd. Jag har dessutom förståelse för att spelare vill tjäna pengar under deras korta karriär. Hade vi pröjsat honom hade han spelat kvar, så enkelt är det.
Vem av er skulle tacka nej till, låt säga, 80 000 extra i månaden? Jag skulle säga upp mig imorgon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
robin_dif skrev:Lista på Stockholmare/DIFanknytningar med utgående kontrakt i Elitserien.
Daniel Fernholm LHC
Andreas Jämtin LHC
Joakim Eriksson LHC
Ove Molin BIF
Patrik Blomdahl FRÖ
Oscar Steen Modo
Niklas Dahlberg Skellefteå
Andreas Hadelöv Skellefteå
Björn Bjurling SSK
Pontus Sjögren SSK
Fredrik Svensson SSK
Linus Videll SSK
Linus Klasen SSK
Fredrik Hynning Luleå
Peter Nylander Timrå
PÅ denna lista fanns väl ett fåtal intressanta namn Videll från SSK och Hynning från Timrå tex. Båda har tydligen DIF som moderklubb.
Stockholmare/Djurgårdare Utomlands med utgående kontrakt. Micke Tellqvist
Daniel Rudslätt Staffan Kronwall
Mika Hannula
Nils Ekman (tror utgående)
Daniel Tjärnqvist
Jonas Andersson (KHL)
Niklas Persson (KHL) Fredrik Bremberg
Daniel Larsson
Josef Boumedienne (sch)
På denna listan skulel alla i stort sett vara välkommna.
Kan ha missat någon på utomlandslistan orkade ej kolla upp Stockholmarna med envägs kontrakt i NHL tex.
Intressant sammanställning. Bra jobbat.
För mig skulle jag gärna se de i fet stil i våra färger.
Jag lär få en hel del skit för Fernholm men jag tycker han är en väldigt bra tvåvägsback. De växer inte på träd. Jag har dessutom förståelse för att spelare vill tjäna pengar under deras korta karriär. Hade vi pröjsat honom hade han spelat kvar, så enkelt är det.
Vem av er skulle tacka nej till, låt säga, 80 000 extra i månaden? Jag skulle säga upp mig imorgon.
Har en del vänner i Linköping som börjar bli väldigt trötta på Fernholm. Tydligen varit urusel hela 08/09 och den här säsongen. De tycker inte ens han platsar bland de 6 bästa backar längre.
SirDIFalot skrev:
Har en del vänner i Linköping som börjar bli väldigt trötta på Fernholm. Tydligen varit urusel hela 08/09 och den här säsongen. De tycker inte ens han platsar bland de 6 bästa backar längre.
Perfekt. Hoppas deras ledning tycker likadant. Men de flesta från Linköping fattar noll hockey så det stämmer säkert.
Risken är väl att vi inte har råd då andra klubbar med säkerhet skulle vilja ha honom i sitt lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Håller med till 110%. Sen tycker jag förvisso inte riktigt Fernholm varit så vass den här säsongen; han var bra mycket bättre förra så frågan är om han är riktigt på väg neråt?
SirDIFalot skrev:
Perfekt. Hoppas deras ledning tycker likadant. Men de flesta från Linköping fattar noll hockey så det stämmer säkert.
Risken är väl att vi inte har råd då andra klubbar med säkerhet skulle vilja ha honom i sitt lag.
Tydligen vann väl LHC med 7-4 sist mot DIF fast man fattar noll i hockey*s*
SirDIFalot skrev:
lowatheman55 skrev:
Dum kommentar. Du håller säkerligen på LHC. Men jag ska förklara för dig. Det syftades inte på deras spelare utan på fans och ledning. Laget LHC består av en rad skickliga hockeyspelare som bevisligen kan en hel del hockey.
Men faktum kvarstår, trots otroliga miljonsatsningar har man inte lyckats i ett enda slutspel. Clubens lagbyggen har för det mesta varit betydligt bättre på papperet än på isen och att få ihop ett lag som tar guld kräver kompetenta ledare. Rätt kul också att man nu hyr ut Mårtensson nästa år, det verkar som om Cluben börjat få ekonomiska bekymmer. Eller så har man helt enkelt börjat ge upp tanken på guld.
Dum kommentar. Du håller säkerligen på LHC. Men jag ska förklara för dig. Det syftades inte på deras spelare utan på fans och ledning. Laget LHC består av en rad skickliga hockeyspelare som bevisligen kan en hel del hockey.
Men faktum kvarstår, trots otroliga miljonsatsningar har man inte lyckats i ett enda slutspel. Clubens lagbyggen har för det mesta varit betydligt bättre på papperet än på isen och att få ihop ett lag som tar guld kräver kompetenta ledare. Rätt kul också att man nu hyr ut Mårtensson nästa år, det verkar som om Cluben börjat få ekonomiska bekymmer. Eller så har man helt enkelt börjat ge upp tanken på guld.[/quote]
Uttrycket från NHL lyder, Money talks, bullshit walks.....stämmer bra. Att Stockholmarna flyttar till Linköping för bättre lön är väl naturligt. Stoltheten från DIF verkar vara glömd, nu gäller bara pengarna. Håller ej på LHC, men tycker ni snackar för mkt skit om LHC är ni avis eller?Stockholm borde ha råd med flera elitserielag inte bara dif. Är Stockholmarna för snåla?Tänker på Sundin mfl.
lowatheman55 skrev:
Men faktum kvarstår, trots otroliga miljonsatsningar har man inte lyckats i ett enda slutspel. Clubens lagbyggen har för det mesta varit betydligt bättre på papperet än på isen och att få ihop ett lag som tar guld kräver kompetenta ledare. Rätt kul också att man nu hyr ut Mårtensson nästa år, det verkar som om Cluben börjat få ekonomiska bekymmer. Eller så har man helt enkelt börjat ge upp tanken på guld.
Gällande kompetenta ledare tänkte du på Niklas Wikegård då?
lowatheman55 skrev:
Gällande kompetenta ledare tänkte du på Niklas Wikegård då?
Intressant frågeställning. Men den diskussionen får vi föra i annan tråd. Denna ska handla om nästa säsong. Jag har själv orsakat denna sidodiskussion genom att besvara din onödiga kommentar som inte rörde ämnet.
Så, vill du diskutera vidare LHC och andra lag, ta det då under övrig sport. Jag passar väl på att ge dig ett kort svar då jag redan skapat ytterligare ett
icke relevant inlägg.
Wikegård var bara ett suddenmål från guld. Hade inte oturen grinat oss i ansiktet så skulle vi idag vara uppe i 17 guld.
Nu lovar jag att inte förstöra denna tråd mer med saker som ej handlar om säsongen 2010/2011.
Fernholm får vara hur bra som helst, vill aldrig mer se han i våran tröja! Ska jag ha skrikigt sönder mina stämband tills jag hostat blod i flera säsonger varje gång han rört pucken (i onödan) för att sen sitta och jubla åt jättebebisen. Glöm det!
Stocky skrev:Fernholm får vara hur bra som helst, vill aldrig mer se han i våran tröja! Ska jag ha skrikigt sönder mina stämband tills jag hostat blod i flera säsonger varje gång han rört pucken (i onödan) för att sen sitta och jubla åt jättebebisen. Glöm det!
Ok, jag kan inte riktigt förstå "hatet" mot Fernholm. Sundins svek var större, ändå skulle nog ingen tacka nej till att återse honom i Djurgården.
Efter Mats Zuccarello Aasen för någon månad sedan uttryckte att vi spelar ett riktigt skitspel är han högt uppe bland spelare jag ogillar.
Men eftersom han är en riktigt duktig spelare skulle jag kunna glömma detta och verkligen glädjas ifall vi mot all förmodan skulle kunna värva honom till nästa säsong.
Fast, jag tror inte Fernholm kommer att spela med oss kommande säsonger så du kan nog vara lugn.