Vilken matchtröja skall DIF använda?
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Jag tycker man ska använda dom rödatröjorna som bortatröjor och dom blåa tröjorna som hemmaställ.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Med tanke på att det står i regelboken att lagen ska ha ett mörkt och ett ljust ställ så funkar inte det.Grampus skrev:Jag tycker man ska använda dom rödatröjorna som bortatröjor och dom blåa tröjorna som hemmaställ.
Sen så har ju Frölunda, Timrå, Modo, Södertälje och ibland också Luleå röda hemmatröjor.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Funkar det inte i så fall att ha det vita som tredjeställ i mötena mot dom du nämnde då?136_Djurgårdare skrev:Med tanke på att det står i regelboken att lagen ska ha ett mörkt och ett ljust ställ så funkar inte det.Grampus skrev:Jag tycker man ska använda dom rödatröjorna som bortatröjor och dom blåa tröjorna som hemmaställ.
Sen så har ju Frölunda, Timrå, Modo, Södertälje och ibland också Luleå röda hemmatröjor.
Nej eftersom, för säkert femte gången, du måste ha ett ljust bortaställ och ett mörkt hemmaställ.kablo003 skrev:Funkar det inte i så fall att ha det vita som tredjeställ i mötena mot dom du nämnde då?136_Djurgårdare skrev:Med tanke på att det står i regelboken att lagen ska ha ett mörkt och ett ljust ställ så funkar inte det.Grampus skrev:Jag tycker man ska använda dom rödatröjorna som bortatröjor och dom blåa tröjorna som hemmaställ.
Avgå Jocke.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Den som förespråkar att vi ska byta ut våra vita matchställ måste ha ett lass med skruvar lösa. Vackrare tröjor har aldrig existerat i Elitserien. På lördag nästa vecka får man äntligen se tröjorna "in person" (när vi beger oss till Axa för att ta en trevlig revansch mot SSK).
BLÅA TRÖJOR HEMMA!!! 

NEJ RÖDA!Slutspel skrev:BLÅA TRÖJOR HEMMA!!!

Nu höjer vi nivån lite, tack. /Mod
Nu vore det väl passande att byta tillbaka till de blå matchställen eftersom den vinnande sviten i röda matchställ är bruten!
Kunde inte sagt det bättre själv!! Rött vid slutspel, JK-Dagen och ev när vi torskat många matcher på rad och måste rycka upp oss.Jepe skrev:Borta: Vitt
Hemma: Blått
Special occasions: Rött

Kanske dags att ta fram de röda tröjorna nu igen. Är det bara jag som saknar dessa?
Det vita bortastället är enligt mig det utan tvekan snyggaste. Mellan röd och blå lutar jag trots allt åt röd 

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mycket bra förslag.DIF_Soldier skrev:
Vita borta.
Blåa hemma - vardagar.
Röda hemma - helger.
Så blir alla nöjda.
Jag har så många fina minnen med blå hemmatröja att jag inte vill byta bort den. Den röda är mycket snygg och borde därför användas emellanåt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Jag personligen anser att bortastället skulle bli än mer vackrare om man skulle återgå till blåa hjälmar som vi hade för två säsonger sedan, men nu i samma färg som de som används hemma i år, dvs. de mörkare hjälmarna.
Säg den glädje som varar
Klart vi ska ha den röda tröjan som både är snygg och passar in i Djurgårdens mentalitet denna säsong, kan ju kalla den röda färgen för kämparglöd eller ngt?
Borta stället blir jag lika arg varje gång jag ser den, den tröjan ser så uddlös ut... Jag tror tröjan har större inverkan än många tror, man vet ju själv när man spelat att en snygg tröja på ngt sätt lyft en mentalt innan matchen ens börjat, kanske inte matchavgörande men iaf... Så på med dom röda tröjorna, både snyggare att titta på på isen och jag tror killarna gillar tröjan då dom spelat med en annan glöd i matcherna med röd tröja! Kom ihåg att vi vann nordic trophy med dessa tröjor...
Alltid oavsett...

Alltid oavsett...
- Christopher J
Någon som vet varför man hade den röda tröjan igår? Efter jul uppehållet hade vi den blåa i 3 raka hemma matcher, trodde den skulle användas under ett tag nu. Tycker båda är snygga, men jag hoppas att vi kommer att få se den blåa mer under säsongen.