Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2010

Inlägg av -daniel- »

Ja, det känns som det behövs förstärkning på backsidan - precis som många påpekat X antal gånger. Men det kommer inte hända; Eklund & Deilert kommer ju bli "storbackar" (i Räven IK i Division 11).
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Å fy sjutton vad arg jag var efter linjedomarens excellenta insatts och Rönnmarks suveräna fingertoppkänsla (håller helt med "Ankan" där). Var tvungen att stänga ner så att jag inte skulle bli avstängd här på forumet!

Starkt av Rönnmark att ställa upp på intervju efter matchen... jag menar vad sjutton domarna får vara hur kassa som helst utan att behöva stå till svars! Tycker att domarna ska vara tvingade till att ställa upp på intervjuer efter matcher!

Ridderwall gjorde en bra match, men 6:e skulle han ha tagit. Tim E var bra idag, Danielsson likaså, Cehlin smällde på och Brodin han med.

Irriterar mig inte att Montén skrattar för jag gissar att det var för vad Ölvestad sa påväg förbi när Montén trycker bort honom.

Tycker Ölvestad skulle ha slagit av klubban på linjedomaren.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

En jävla tur att det var Riddarn som stod. Hade saltstenen varit på isen hade det troligtvis blivit tvåsiffrigt . Japp, så är det.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Wesslau hade förmodligen släppt in 17 mål i den här matchen...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Torpedo Novgorod skrev:
Visst gjorde han några fina räddningar, men det hjälper inte då han slöpper in 7st. Flera mål kunde han ha tagit.
Tänk om det vore Wesslau som hade stått, då skulle hela forumet vara i uppror.
+1
kaminor

Inlägg av kaminor »

Torpedo Novgorod skrev:
kaminor skrev:
Torpedo Novgorod skrev:Ridderwall har också varit pinsam idag. 7 insläppta är 7 insläppta.
Ridderwall va en av våra bästa spelare idag. Hade ju noll hjälp av försvaret. Ragge måste tillbaks. Och in med Staffan Kronwall, tack.
Visst gjorde han några fina räddningar, men det hjälper inte då han slöpper in 7st. Flera mål kunde han ha tagit.
Tänk om det vore Wesslau som hade stått, då skulle hela forumet vara i uppror.

Jag är inte en av av de Wesslau-hatare du pratar om. Tvärtom tycker jag att vi har två bra målvakter, men att Ridderwall är den bättre av de två. Däremot tycker jag det är obegripligt att lasta Ridderwall för de insläppta målen. Han hade noll hjälp av ett kasst försvar. Hade Wesslau stått, och spelat lika bra som Riddarn gjorde idag, hade jag sagt precis likadant.
janne08

Inlägg av janne08 »

De här var en sådan där match som gick oss imot från början till slut.
Rönnmark var på topphumör, DIF tappade puckar till höge och vänster.
Men andra perioden var riktigt bra.
Tyvärr tog matchen tog slut när hr linjeman Sabelström fintade bort Ölvestad med en skridskokick, och som grädde på moset 10 min på Ölvestad.
visst 6-4 målet var kanske inte helt omöjlig att ta, att sen Printzen ramlade och tappade pucken spelade mindre roll.

Nu väntar Frölunda på Torsdag :D
Honken

Inlägg av Honken »

82 i räddningsprocent är inte ok, sen får ni säga vad ni vill. När motståndarmålvakten dessutom ligger på 87% har man alla möjligheter att vinna matchen. Men det spelar nog ingen roll. Hade DIF närmat sig så hade vi fått ett par utvisningar mot oss istället för de vi fick med oss på slutet, enbart för att snygga till siffrorna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu var Ölve jävligt nära ett snyggt självmål också. Jaja....just det, det var ju Printz som rådde för allt. Jävla Printz...
Självklart var det så!
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Haha, Rönnmark släppte det mesta ibörjan på tredje, tro att han skämdes!!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Fy fan vad förbannad jag är på den där jävla linjedommaren!
Men förlust låg i luften. Vi var det sämre laget den här matchen, speciellt
i den första perioden. Linköping spelade helt enkelt bättre.
Nu får man ju helt enkelt hoppas att vi inte börjar förlora match efter match efter match.
Man vill ju inte börja oroa sig för kvalsträcket.
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

En liten sammanfattning från min sida.

DIF inleder oerhört dåligt och slarvar de första 10-12 minuterna och ger LHC 3 mot 2 lägen var och varannan minut. Under denna period kommer också två oerhört tunga mål, helt rättvist.
Djurgården kommer sedan in i matchen och avslutar bra i den första perioden, och får en välförtjänt reducering.

Andra perioden inleds med ett 5 mot 3 läge för Linköping i 2 minuter, vilket jag tycker är helt korrekt. Men det som irriterar mig är att man sett exakt liknande sekvenser på Hovet, och då har samtliga domare valt att fria oavsett hur solklar den andra utvisningen varit. Ett mål kommer självklart under dessa 2 minuterna men sedan tar Djurgården över och dominerar den andra halvleken fullständigt och får dit 3 mål, och borde ha gått till en ledning med 5-4 eller oavgjort 4-4 om vi hade haft en domartrio som inte glömt glasögonen samt inte ätit 1 kg godis innan matchen så att man inte orkar flytta på sig när det kommer puckar emot en.
Så det hela slutar med att LHC får in ett oerhört psykologiskt tungt 5-4 mål i slutet av andra, vid en sekvens som jag beskriver med ordet skandal.

Djurgården tappar allt efter denna skandal och finner inte nya krafter. Den tredje perioden behövs väl inte ens sammanfattas... För att det hände egentligen inget förutom LHCs 2 snabba och turliga mål.

----------------
Plus idag:
Jacob Josefson - Andreas Engqvist - Nicklas Danielsson = Bra press matchen igenom, och en jävla vilja. Danielssons beteende var väl lite väl onödigt då och då, men i övrigt så var dom riktigt bra.
DIF-supportrarna. Stöttade DIF då och då, och man hörde en del Djurgårdssånger under sändningen.

Minus idag:
Backarna och Ridderwall. Att släppa in 7 mål är aldrig ok, och därutav får varken någon back eller Ridderwall godkänt. Ska dock inte klaga allt för mycket på Ridderwall eftersom han inte fick någon hjälp.
Ulf Rönnmark. Sen när har Wolmer Edqvist varit din mentor?
LHCs publik. Sveriges sämsta och mest patetiska publik, att dom inte skäms.
LHCs högtalarmålrop. Är det bara jag som tycker att detta ljudet är oerhört störande så fort dem gör mål? Samma sak gäller när bortalaget gör mål, och dom sätter igång "KOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM IGEEEEEEEN CLUUUUUUUUUUUUBEN" högt som fan i högtalarna... Tack gode gud att vi inte har sådana pajasfasoner på våra matcher.

Men men, life goes on.
Nu laddar vi om och krossar fiskarna på torsdag!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ridderwall ska lastas för några av målen, så är det. Hade Wesslau stått idag så hade vi hört ett antal "skjut honom"-inlägg härinne och så är det också. Ren fakta att en hel del härinne av någon okänd anledning lastar Wesslau för allt som händer.

Men domarn samt våra totalt bedrövliga backar ska också lastas för denna förlust. Inget snack.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker faktiskt inte Riddarn kan lastas för något av målen...Det är INTE OK att släppa in 7 mål, men han fick verkligen noll hjälp av backarna. 6-4 målet var en solklar styrning på backens klubba om ni inte såg det - knappast enkelt att plocka pucken som totalt ändrar vinkel.

Nä fy fan, orkar inte tänka mer på den här matchen snart. Blir så jävla upprörd främst på vårt spel i egen zon och sen pissdomslut.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Bäst idag:

lhc´s fruktansvärt dåliga publik. Fattar inte huuuuur man lyckas vara så kass! Måste va pinsamt för cluuuuuuuuben att det inte var några andra matcher idag så att de verkligen fick visa folket hur dålig en publik verkligen kan vara!
2014-04-07, vad hände?
Låst