Miljonärer stöttar DIF Hockey

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Miljonärer stöttar DIF Hockey

Inlägg av Hovet »

...Med 4 miljoner kronor sammanlagt.

http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=51560
Användarvisningsbild
Johaan
Inlägg: 200
Blev medlem: 2005-10-06
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Tack ska han ha, inte sant?
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det blir väl ett plus på 8 miljoner i år med tanke på Tv-pengarna också, det känns riktigt bra.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Ljuv musik
Sjunger avgå Johnny...
DIFuse
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-03-27

Inlägg av DIFuse »

Vad lönar detta sig, med medlemmar som denna förening har? Alla gamla spelare förlitar sig i roller som i andra organisationer kräver människor med diverse utbildningar och erfarenheter. Är inte allt det här ett facit på hur en idrottsförening inte bör skötas! Den här klubben hanterar mer politik än ditt egna val inför september!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Jag får inte riktigt ihop det du vill ha sagt.
DIFuse
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-03-27

Inlägg av DIFuse »

Var det inte DIF hockey som tackade nej tack till en del pengar som DIF fotboll senare tog till vara på (skönt det).
Det jag menar är, hur kommer det sig att denna förening befinner sig i denna situation från första början? Ja visst det är väldigt bra att prata om hur vi vänder vinden och att vi satsar friskt. Men i grund och botten sitter samma människor på sina platser som de gjorde innan skeppet sjönk. Borde inte VI titta lite närmare på HUR föreningen sköts? Innan vi blir euforiska över lite transfer pengar?
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Jo men anledningen till att det gick som det gick ekonomiskt är ju att det helt enkelt inte är hållbart att driva en hockeyförening i Stockholm när det inte kommer folk på matcherna. Jag tror nog att föreningen kunde gjort vissa saker annorlunda här och där när det handlar om att få folk till att gå på matcherna. Men i det stora hela så har de gjort ett bra jobb med tanke på omständigheterna.
DIFuse
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-03-27

Inlägg av DIFuse »

Jag håller med dig, men vad jag säger är att, innan folk! I Stockholm slutade gå på hockey fanns beslutsfattarna på sina platser och där finns det än idag, vad har det gjort för att ändra på saker och ting? Du och jag vet problemen! Vi vet alla problemen. Ingen i Sthlm vill se en serie med 158 omgångar. Vad kan DIF göra för att attrahera stockholmare till matcherna? Jo vi kan satsa bara på stockholmare! Vi kan låna ut lovande spelare till Stockholms klubbar (till och med AIK) så att vi får mer Stockholms klubbar i Elitserien. Vi kan flytta matcherna till Hovet (fast det visste vi väl redan). Vi kan sluta med sådan trams som cheerleaders, popcorn, blaskig öl och annat krimskrams där vi huvudstads bor inte tycker lika som våra landsmän, bönderna! Skapa en DIF fotbolls trivsel runt DIF hockey. Dessa två var likgiltiga för tio år sedan, varför inte föra dem tillsammans nu igen?
Skriv svar