Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010

Inlägg av Mäklaren »

Wesslau och domaren får ta på sig denna förlust.

Mackan var för övrigt fruktansvärt bra idag, det är så här vi vill se dig!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Mäklaren skrev:Wesslau och domaren får ta på sig denna förlust.

Wesslau får ta på sig första målet..På det andra var han skymd
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Håller helt & hållet med; ruskigt bra insats av Mackan.... en glöd i ögonen jag inte sett på länge. Otto däremot gjorde sin sämsta match på tämligen länge, såg rätt blek & tröttkörd ut.

Och sen MÅSTE ANDREAS HOLMQVIST VÅGA SKJUTA LITE MER I PP, måste liksom inte ALLTID passa...
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ja kanske 0-1 målet. 1-2 målet såg ju han inte ett skit vid det skottet. Det målet hade kunnat undvikas om Printz som stod bredvid han som täckte Wesslan hade tryckt bort honom. Men tydligen vet inte Printz alltid hur han ska använda sin storlek till ibland. Utan bara låter han stå där orörd och täcka vår målvakt.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Nu har jag mailat domaransvarige och sagt mitt ord.
Tycker att alla här inne ska ta sig i kragen och maila också! Ju mer destå bättre.

Även jag hoppas på ett snabbt avslut av Wollmars domarkarriär. BEDRÖVLIGT.
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

warrant skrev:Wollmer Edqvist är den sämsta domare som jag nånsin har sett i elitserien..

Släpper alla spelförstörande moment och tar utvisning på en regelrätt tackling.

Dömer bort ett mål som ska vara mål..

Sparka ner idioten i division två
Helt rätt. Fyfan vad dålig han var. Tur att vi inte är lika utsatta i tabellen som förra säsongen. Jag tror knappast det hade varit så trevligt för min omgivning ifall det varit en mer betydelsefull match. Jag är tillräckligt upprörd som det är.

Som du skrev, det är den sämsta insatsen jag sett av en domare. Vilken jävla sopa. Hur f.....nej nu är det bäst jag slutar skriva för ikväll. Gonatt.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Bigge skrev:
Ja kanske 0-1 målet.
Är du säker? :roll:
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Wolmer Edqvist, vad ska man säga?
Vi kan väl börja med att konstatera att fyllot har bytt namn för att han inte ska behöva ta emot hot och sådant kan man anta. Är det bara jag som tycker att han redan här har passerat gränsen? Om man dömer riktigt så slipper man hot och dylikt, men när man gör allt i sin makt för att ena laget ska förlora är det väl inte konstigt att dom blir dåligt behandlade. Han hör inte hemma på en ishockeyrink.

Först och främst så dömer han bort ett helt regelrätt mål för oss i den första perioden.

Han tar ut Marcus Nilsson för highsticking när Luleå spelare filmar. Det var så tydligt att det bara blev tragiskt. Han stod upp 1½ sekund, domarna agerade inte. Sen tar han upp händerna i ansiktet och lägger sig på isen, och då åker armen upp direkt. Så nu vet vi det, om vi vill ha PP är det bara att finna en närkamp, sätta händerna för ansiktet och lägga sig på isen. Tänk så enkelt det kan vara.

Wolmer lyckas på något sätt undvika att utvisa det lilla Luleå ludret som slår sönder klubban på en Djurgårdare när man går för en kvittering. En blind man i Asien hade sett att det var en solklar utvisning.

Klacken var för övrigt pinsam, och jag förstår varför alla Hammarbyare skrattar åt oss. För att vi är för det mesta patetiskt dåliga. Bäst klack i Sthlm som många säger... Jo men visst, vakna upp och kom in i verkligheten.
Jag blir så frustrerad när 80% av alla i klacken är riktiga medgångare. Bara står där och glor i underläge... Ni som vet innerst inne att ni inte sjöng i ur och skur idag, dra åt helvette. Ni är en skam för vår förening.

Nu får det räcka med mina aggressioner för idag. Jag hade kunnat skriva vad jag tycker i en timme, men det känns rätt meningslöst för att det påverkar ändå inte.

Hur som helst, nu kommer förlusterna.
LHC borta = torsk.
Frölunda hemma = torksk.
Brynäs borta = max 1 poäng.
Hv71 hemma = torsk.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
tedden

Inlägg av tedden »

men men vi vinner nästa match hoppas det blir en bättre domare är ridderwall sjuk eller
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

tedden skrev:men men vi vinner nästa match hoppas det blir en bättre domare är ridderwall sjuk eller
Stick från forumet, ditt inlägg håller årskurs 2 nivå. Läs nyheterna på sidan. Sedan är det svenska vi pratar här, okej om du gör några små söta fel, men den där meningen är ju helt åt helvete. Testa läs den själv.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

warrant skrev:

Wesslau får ta på sig första målet..På det andra var han skymd
Wesslau gör en typisk Wesslau match. Briljant på 27/28 (sista målet är sånt som händer). Wesslau är som en kock som lagar perfekt förrätt, utsökt varmrätt men lyckas hälla bajs i deserten. I dag blev det inte bajs i desserten men väl en plötslig klump mitt i förrätten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

tedden skrev:men men vi vinner nästa match hoppas det blir en bättre domare är ridderwall sjuk eller
det finns en saga om en ekorre som heter olle vädret är kallt imorgon på lördag är det helg hej vad det svänger ishockey är en härlig sport om man spelar med puck igelkottar är goda stekta
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag blir besviken om någon här går ifrån utan att skicka ett mail till domarbasen.
DIF!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Domarna håller för låg klass i Elitserien. Om alla lag höjer sina matchbiljetter med 10 kr och sen lägga de pengarna på domarna. För så här kan vi inte ha det. Bra match från Djurgårdens sida förövrigt. Wesslau ska la ha första baljan men annars såg det bra ut.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1891 skrev:Domarna håller för låg klass i Elitserien. Om alla lag höjer sina matchbiljetter med 10 kr och sen lägga de pengarna på domarna. För så här kan vi inte ha det. Bra match från Djurgårdens sida förövrigt. Wesslau ska la ha första baljan men annars såg det bra ut.
Skulle de bli bättre om de fick mer pengar eller? De flesta av dem är ju redan heltidsproffs som domare. Svårt att lägga ner mer tid och träning än så.
Expert.
Skriv svar