Men snälla nån. Låg Wesslau med din flickvän eller? Du verkar ha personlig problem med honom.Fricke skrev:Wesslau fixar 1:an och Wolmer fixar resten...
Jävla sopor
Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010
<3DIF_Soldier skrev:BARA FÖR ATT DU RÄDDAT ETT LIV FRAMFÖR EN KAMERA
SKA DU INTE TRO ATT DU FÅR GÖRA VAD FAN DU VILL.
Det är inte ofta jag blir aggressiv, kanske lite då och då när det gäller hockey såklart. Jag är oftast lugn när DIF (eller tre kronor) får utvisningar mot sig, eller när motståndarna ska få en utvisning och inte får det.
Ikväll känns det som att det ekade "ingen åtgärd" och "hakning" i mitt huvud. Ikväll brast det rejält för mig. Ikväll sa jag för första gången i mitt liv att jag ville slå ihjäl en person och var helt allvarlig. Denne man som kallar sig själv domare borde gå till farbror ögondoktor eller gå tillbaks till korpenligan som kallas hockeyallsvenskan. Han borde även läsa reglerna för avvaktande utvisningar, för poängen med dem är att man ska kunna göra mål, hur ska man kunna göra mål om det nu skulle bli avblåst när målvakten touchar pucken? Sen när blåser man direkt när en målvakt slänger sig på pucken (period 3) även fast han inte ens hållt den i 0.1 sekunder?
Ibland undrar jag vart den här så kallade sporten är på väg. Jag kan ju lika gärna börja kolla på knattehockey istället, för domsluten är likadana där, förutom att det förmodligen finns regler mot hakning i knatteligorna.
Tack och adjö.
Senast redigerad av Janzoo den 2010-04-22 22:59:20, redigerad totalt 1 gånger.
- Silverminken
Det var svårt men jag har verkligen försökt att få det välformulerat osv men han har också fått en klar uppfattning vad jag tycker om denna så kallade domareCrashmash skrev:Försök att få det välformulerat, annars hamnar det i papperskorgen direkt. Bra formulerade mail svarar han på, har gjort tidigare i alla fall.
Förvänta er svaret: Det är inte lätt att vara domare, vi har fullt förtroende.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Efter idag förstår jag att det inte var åt spelaren de skrek "låt han dö!" under den där livräddningsaktionen. Jag hoppas på ett snabbt avslut av Wolmars domarkarriär.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- -daniel-
Ja, domarinsatsen var ju inte sådär lysande direkt (för att uttrycka sig milt).
Tycker vi tänder till i 2:a perioden och äger stora delar av matchen. Men det kan ju inte studsa vår väg hela tiden, kändes dock jävligt onödigt att torska mot äckliga Luleå. Inte minst med tanke på att det satt någon jävla skoterraggare bredvid mig som luktade illa.
EDIT: Vad hände med Ragge förresten? Någon som vet?
Tycker vi tänder till i 2:a perioden och äger stora delar av matchen. Men det kan ju inte studsa vår väg hela tiden, kändes dock jävligt onödigt att torska mot äckliga Luleå. Inte minst med tanke på att det satt någon jävla skoterraggare bredvid mig som luktade illa.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Knätackling var allt jag såg...-daniel- skrev:Ja, domarinsatsen var ju inte sådär lysande direkt (för att uttrycka sig milt).
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-daniel- skrev:Ja, domarinsatsen var ju inte sådär lysande direkt (för att uttrycka sig milt).
Något ligament i ragges knä tror jag
- -daniel-
Inte bra alls, Ragge såg het ut i första annars....märktes tydligt att han saknades i PP i andra perioden när Falk spelade istället; inte direkt den hetates PP-backen ES har skådat.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Från en källa i DIF (fast ganska direkt inpå) talades det om en uttänjt ledband.warrant skrev:-daniel- skrev:Ja, domarinsatsen var ju inte sådär lysande direkt (för att uttrycka sig milt).
Något ligament i ragges knä tror jag
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Det skall ramas in och tryckas upp över hela j***a hockeyförbundet och alla som har något med den här sporten att göra. Hur kan man låta en fullständigt blind jubelidiot förstöra hela elitserien med sin totala inkompetens. AvgåJanzoo skrev:<3DIF_Soldier skrev:BARA FÖR ATT DU RÄDDAT ETT LIV FRAMFÖR EN KAMERA
SKA DU INTE TRO ATT DU FÅR GÖRA VAD FAN DU VILL.
Det är inte ofta jag blir aggressiv, kanske lite då och då när det gäller hockey såklart. Jag är oftast lugn när DIF (eller tre kronor) får utvisningar mot sig, eller när motståndarna ska få en utvisning och inte får det.
Ikväll känns det som att det ekade "ingen återgärd" och "hakning" i mitt huvud. Ikväll brast det rejält för mig. Ikväll sa jag för första gången i mitt liv att jag ville slå ihjäl en person och var helt allvarlig. Denne man som kallar sig själv domare borde gå till farbror ögondoktor eller gå tillbaks till korpenligan som kallas hockeyallsvenskan. Han borde även läsa reglerna för avvaktande utvisningar, för poängen med dem är att man ska kunna göra mål, hur ska man kunna göra mål om det nu skulle bli avblåst när målvakten touchar pucken? Sen när blåser man direkt när en målvakt slänger sig på pucken (period 3) även fast han inte ens hållt den i 0.1 sekunder?
Ibland undrar jag vart den här så kallade sporten är på väg. Jag kan ju lika gärna börja kolla på knattehockey istället, för domsluten är likadana där, förutom att det förmodligen finns regler mot hakning i knatteligorna.
Tack och adjö.
Är för arg för att kunna skriva.
AGERA nu. En luleåspelare var nära på att råka riktigt illa ut idag när humöret brast för mackan, HELT tack vare jubelåsnan till domare
Skakar fortfarande av ilska, måste ta en wiskey för att lugna nerverna
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
surt... dålig domare och dålig spel av DIF...
Man kan inte spela bra i sammanlagt 20 min av en match...
tidigare matcher har vi haft tur och vunnit iaf... men man kan inte alltid ha tur...
+Hardy som jag tycker gör rätt som plockar målvakten när det är 3 min kvar av matchen, ger spelarna en chans att göra något.
-Cehlin... man kan inte missa 3 klockrena chanser, varav 2 var öppet mål...
Man kan inte spela bra i sammanlagt 20 min av en match...
tidigare matcher har vi haft tur och vunnit iaf... men man kan inte alltid ha tur...
+Hardy som jag tycker gör rätt som plockar målvakten när det är 3 min kvar av matchen, ger spelarna en chans att göra något.
-Cehlin... man kan inte missa 3 klockrena chanser, varav 2 var öppet mål...
Någonting för mig att glädjas åt.lilleman skrev:Haha. Kanske det. Fick bara känslan över att jag såg det när det var ivägskickad men så kanske det inte varFrasse skrev:Det inlägget du refererar till finns inte med som ett bortplockat inlägg så frågan ät om du verkligen lyckades posta detlilleman skrev:Gulligt att mitt inlägg blev klippt för att jag tippade 1-3 till Luleå...![]()
Får skriva det igen.
Tror tyvärr på förlust här. Vi är jävligt bra i år men man kan inte vinna hur många gånger som helst.
1-3
Första perioden
04.57 0-1 ?
18.02 0-2?
Andra perioden
01.01 0-3?
19.58 1-3 Nilsson
Publik: 5670
Bevisa mig fel, DIF!
Resultat? Rätt
Målskytt? Rätt
Publik? 100 personer fel.
Förövrigt den sämsta domaren jag någonsin sett. Domarbasen ska få höra mina åsikter.
Skulle vara kul om folk skriver vad de får för svar av domarbasen.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
fan dåligt spelarna va inte på hugget idag
- Daniel942
Domaren var verkligen inte på hugget.tedden skrev:fan dåligt spelarna va inte på hugget idag
DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Dra fan inte förlusten på spelarna ditt äckel. Fyfan jag är så jävla arg! ÅT HELVETE!tedden skrev:fan dåligt spelarna va inte på hugget idag
Lycka är att vara Djurgårdare.