Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Tycker inte att Honken är så fruktansvärt viktig. Han har fallit tillbaka till gamla synder med nonchalant och slarvigt backspel senare delen av säsongen.
I någon match har han sett lite halv-loj ut men fortfarande hästlängder bättre än hans förra säsong. Första 20 matcherna var han ju dessutom vår absolut stabilaste back i defensiven. Holmqvist är en framtidsspelare, vilket tyvärr inte Ragge är.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Tycker inte att Honken är så fruktansvärt viktig. Han har fallit tillbaka till gamla synder med nonchalant och slarvigt backspel senare delen av säsongen.
I någon match har han sett lite halv-loj ut men fortfarande hästlängder bättre än hans förra säsong. Första 20 matcherna var han ju dessutom vår absolut stabilaste back i defensiven. Holmqvist är en framtidsspelare, vilket tyvärr inte Ragge är.
I ett slutspel tror jag inte att något lag vill luta sig emot Honken... däremot Ragge kommer höja sig och vara enorm i slutspelet.

Ragge håller även nästa säsong, som en av seriens absolut bästa backar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: I ett slutspel tror jag inte att något lag vill luta sig emot Honken... däremot Ragge kommer höja sig och vara enorm i slutspelet.

Finns inget som talar för att Holmqvist inte skulle vara en av våra viktigaste pjäser i ett slutspel; hans spelsinne (framförallt i PP) kommer vara oerhört viktigt. Kan han hålla en hög nivå defensivt är det ett stort plus.

Visst, Ragge har höjt sig avsevärt senaste 10 omgångarna och börjat hitta tillbaka till sin gamla form men det är fortfarande så att Kung-Ragge börjar bli till åren...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev: I ett slutspel tror jag inte att något lag vill luta sig emot Honken... däremot Ragge kommer höja sig och vara enorm i slutspelet.

Finns inget som talar för att Holmqvist inte skulle vara en av våra viktigaste pjäser i ett slutspel; hans spelsinne (framförallt i PP) kommer vara oerhört viktigt. Kan han hålla en hög nivå defensivt är det ett stort plus.

Visst, Ragge har höjt sig avsevärt senaste 10 omgångarna och börjat hitta tillbaka till sin gamla form men det är fortfarande så att Kung-Ragge börjar bli till åren...
Andreas psyke har inte tidigare visat sig vara det starkaste. Tror inte han kommer höja sig i viktiga matcher direkt. Känns som att det är lite looser-mentalitet över båda bröderna Holmqvist
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Dom tre bästa backarna tycker jag är Ragge, A. Holmqvist och Kyle, och då är det naturligtvis dem jag håller på för förlängning.

Det roliga med dessa tre är hur de skiljer sig som spelare, Ragge med rutinen och placering samt förståelse för spelet, Holmqvist med passningarna och skott och Kyle som är grymt spännande back med sin offensiva läggning.

Ragges ålder tycker jag är en irrelevant observation eftersom det inte tycks påverka honom negativt. Finns många spelare som spelar långt upp i åldrarna nu för tiden, träningsmetoderna är mycket bättre och spelet är ärligt talat mycket snällare idag än förr -- mindre skador.

En mer intressant diskussion är vem som skall komplettera våra 3 toppbackar nästa säsong, här hoppas jag på Ossi och S. Kronwall, det vore en riktig dröm.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Frasse skrev:
jensa85 skrev:
Frasse skrev:Andreas Holmqvist har dessvärre tackat nej till en förlängning av sitt kontrakt med Djurgården.
Om detta handlar om ett förhandlingsknep eller om det är så att Andreas vill prova den öppna marknaden innan han binder upp sig med Mesta Mästarna är dock osäkert.
Fan va trist. Men desto mer väntat. Tror inte att han kommer bli kvar tyvärr.
Väldigt synd då jag tycker att han genomgående varit våran klart bästa back.
Snacka om att ha gått igenom en totalförvandling i sitt defensiva spel. Jaja, hoppas det kan lösa sig.

Har du någon koll på om det förhandlas med några andra spelare om förlängda kontrakt? Känns som sagt som att det börjar bli dags att knyta upp några spelare till kommande säsonger då endast 4 står under kontrakt.....
Den vitkigaste av dem alla, dvs Hardy på går det förhandlingar med.
Skulle förvåna mig mycket om man inte dessutom för diskussioner med herrarna Nilsson,Ottosson och Ölvestad.
Känns bra att dom redan börjat prata med Hardy. Han känns som prio ett.
Otto har ju kontrakt över nästa år med. Mackan o Jimmie har jag en magkänsla av att dom kommer vänta med att bestämma sig om framtiden då dom kommer vilja pröva lyckan i utlandet igen. Hoppas jag har fel och att båda signar treårskontrakt snarast :wink:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Ni med lite koll, vad tror ni att chansen är att någon/några av dessa kommer "hem" till 2010/2011?

Mikael Tellqvist
Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Fredrik Bremberg
Staffan Kronwall
Daniel Rudslätt

Har en känsla av att spelaromsättningen kommer bli större till nästa säsong jämfört med inför denna. Många som känns tveksamma till förlängning, eller iaf känner jag så.
Därför hade det ju inte varit fel att typ få hem några av ovanstående.

Någon med koll på löner(Östgöten?) som skulle vilja göra en sammanställning om ungefärliga löner för årets spelartrupp? Vore tacksamt då jag själv inte har speciellt bra koll på det där.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

I brist på annat gjorde jag en egen chansning med för mig troliga löner och drog ihop ett lag som vi skulle kunna ställa på isen 2010/2011. Kom ihåg att detta bara är rena spekulationer från min sida så rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.

TRUPP 2010/2011

MÅLVAKTER
Mikael Tellqvist, 31 250k
Stefan Ridderwall, 22 75k

BACKAR
Oscar Eklund, 22 50k
David Printz, 30 100k
Daniel Tjärnqvist, 34 200k
Timmy Pettersson, 33 100k
Kyle Klubertanz, 25 225k
Daniel Josefsson, 29 125k
Alexander Deilert, 21 25k
Marcus Ragnarsson, 39 125k

FORWARDS
Christian Eklund, 33 100k
Kristofer Ottosson, 34 175k
Marcus Krüger, 20 75k
Patrick Cehlin, 19 50k
Daniel Brodin, 20 50k
Jacob Josefson, 19 75k
Tim Eriksson, 28 75k
Nicklas Danielsson, 26 100k
Nils Ekman, 34 300k
Mathias Tjärnqvist, 31 150k
Jimmie Ölvestad, 30 175k
Andreas Engqvist, 23 100k (Uthyrning från NHL)
Marcus Nilson, 32 275k

Skulle mina chansningar stämma någorlunda kostar detta laget cirka 3 miljoner i månaden dvs 36 miljoner på ett år. Vill minnas att våran spelarbudget ligger därrunt.

För övrigt tror jag detta laget skulle ge många andra lag en hel del bekymmer. Givetvis med Hardy Nilsson som ledare :wink:
hockejs

Inlägg av hockejs »

Frasse skrev:Andreas Holmqvist har dessvärre tackat nej till en förlängning av sitt kontrakt med Djurgården.
Om detta handlar om ett förhandlingsknep eller om det är så att Andreas vill prova den öppna marknaden innan han binder upp sig med Mesta Mästarna är dock osäkert.

Det där stämmer inte. :roll: Till Hallman säger han att han INTE har tackat nej... att de precis börjat förhandla... kolla länken http://tinyurl.com/yczzwab :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hallman är störtskön, är inne ett antal gånger per dag på hennes blog då det är den enda källan till information man alltid (nåja, 99.9% av gångerna i alla fall) kan lita på. Dessutom märks det tydligt att hon är en riktig journalist ute i fingerspetsarna; finns inte många intervjuer som är lika intressanta som hennes...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:Hallman är störtskön, är inne ett antal gånger per dag på hennes blog då det är den enda källan till information man alltid (nåja, 99.9% av gångerna i alla fall) kan lita på. Dessutom märks det tydligt att hon är en riktig journalist ute i fingerspetsarna; finns inte många intervjuer som är lika intressanta som hennes...
Jag håller med här, hon är riktigt bra faktiskt. Hennes intervjuer är i princip felfria. Kul att hon sitter och läser på våra forum också(Hej Hallman!). ;)
Kul att hon tog reda på detta i alla fall, nu har man ju fått en helt annan uppfattning. Hoppas verkligen han förlänger, Anderas +/- statistik är inte att leka med.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Viktigare då att förlänga med Ragge, Kyle och Printz.
Skämtar du? Honken är vår klart bästa back i PP och i det offensiva spelet. Defensiven sköter han dessutom helt okey (+17 och bäst i serien) så vad kan man mer begära?
Man kan ju fundera var vi legat i serien utan honom. Han har betytt oerhört mycket denna säsong.

Däremot håller jag med om att vi ska förlänga med Ragge,Kyle och Printz.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Viktigare då att förlänga med Ragge, Kyle och Printz.
Skämtar du? Honken är vår klart bästa back i PP och i det offensiva spelet. Defensiven sköter han dessutom helt okey (+17 och bäst i serien) så vad kan man mer begära?
Man kan ju fundera var vi legat i serien utan honom. Han har betytt oerhört mycket denna säsong.

Däremot håller jag med om att vi ska förlänga med Ragge,Kyle och Printz.
Jag vill se samma backbesättning nästa år. Med ett undantag.

Tjärnqvist - Klubertanz
Ragnarsson - Honken
Timmy - Printz
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:

Tjärnqvist - Klubertanz
Ragnarsson - Honken
Timmy - Printz
Det vore något. Som extraback skulle Josefsson från SSK fungera.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:

Tjärnqvist - Klubertanz
Ragnarsson - Honken
Timmy - Printz
Det vore något. Som extraback skulle Josefsson från SSK fungera.
Tror snarare att det blir Lennhammer, Eklund eller Deilert.
Expert.
Låst