Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
fd skuggan

Re: Mika Hannula

Inlägg av fd skuggan »

DIF_Soldier skrev:
Kalla fakta är att en produktiv enhet försvinner, och Josefson har väl inte riktigt rosat marknaden poängmässigt och Krüger tenderar att försvinna i matcherna
Vad dillar du om?
Krüger och Josefsson har varit tongivande i princip hela säsongen.

Mika var suverän, men vi kommer knappast försvagas med Krüger och Josefsson tillbaks i laget.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Josef och Krüger i all ära, men att jämföra dem med Hannula är löjligt. Han är en klasspelare ut i fingerspetsarna och höjde sin kedja något oerhört.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:Josef och Krüger i all ära, men att jämföra dem med Hannula är löjligt. Han är en klasspelare ut i fingerspetsarna och höjde sin kedja något oerhört.
Jag är lite kluven till ditt resonemang. Visst, om man ser spelare mot spelare skulle jag helst ta Hannula av dessa 3. Men i Josef och Krüger får vi 2 bra spelare mot en mycket bra. Dessa juniorer har emellanåt snurrat upp försvar av yttersta elitserieklass och bär upp en kedja på ett bra sätt.
Nu blir ju detta hypotetiskt, men jag skulle nog inte byta Josef och Krüger mot Hannula.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

När man ser till dom ekonomiska förutsättningarna så är det bara att inse att det är omöjligt att konkurera med KHL.

Om Mika får ca 1 miljon i månaden i KHL så får han behålla i stort sett alla pengar.
För att vi ska kunna ge en spelare 1 miljon netto krävs en månadslön på ca 1 650.000:-
Lägg därtill sociala avgifter och vi är uppe i 2.2 miljoner i månadsutgift. Det finns inte på världskartan.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ska bli intressant att se gnaget slanta upp dom pengarna.

Hoppas på att Mika kommer om 2 år. Då kan han ta med sig Thoresen också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Honken skrev:När man ser till dom ekonomiska förutsättningarna så är det bara att inse att det är omöjligt att konkurera med KHL.

Om Mika får ca 1 miljon i månaden i KHL så får han behålla i stort sett alla pengar.
För att vi ska kunna ge en spelare 1 miljon netto krävs en månadslön på ca 1 650.000:-
Lägg därtill sociala avgifter och vi är uppe i 2.2 miljoner i månadsutgift. Det finns inte på världskartan.
Men han kan väl verkligen inte ha 1 miljon i månaden? Mackan Nilson fick väl 4 miljoner för en säsong, Omark och Harju fick 8 miljoner per säsong.

Då kan väl inte en Hannula som kört 7 matcher på 1 år komma och få 12 mille?
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
Honken skrev:När man ser till dom ekonomiska förutsättningarna så är det bara att inse att det är omöjligt att konkurera med KHL.

Men han kan väl verkligen inte ha 1 miljon i månaden? Mackan Nilson fick väl 4 miljoner för en säsong, Omark och Harju fick 8 miljoner per säsong.

Han gjorde bara en jämförelse för att folk ska se tror jag. Antar att 1miljon är lättare att räkna med än det han verkligen tjänar.
För jag har också svårt att se att han skulle tjäna så mycket, skulle tippa på runt 400k.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Honken

Inlägg av Honken »

SirDIFalot skrev:

Omark och Harju får ca 10 milj per säsong i KHL
Hannulas lön ligger på ca 2 miljoner dollar (14 milj Kr) för denna och nästa säsong
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Du låter insatt. Det är bara att gratulera Mika för den lönen. Och visst är han en riktigt bra forward som har i princip alla goda egenskaper. Imponerande att se honom i dessa sju matcher efter det långa uppehållet. Välkommen tillbaks Mika när du har dina stålars och är trött på ryssland!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Är det mindre skatt och avgifter i Ryssland??
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

diffarn1 skrev:Är det mindre skatt och avgifter i Ryssland??
Ja, Sverige är ett av länderna med högst/flest olika skatter i världen. Inte många som slår oss svenskar i skattebetalning inte. Om det nu är bra eller dåligt låter jag vara osagt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Snazzi skrev:
diffarn1 skrev:Är det mindre skatt och avgifter i Ryssland??
Ja, Sverige är ett av länderna med högst/flest olika skatter i världen. Inte många som slår oss svenskar i skattebetalning inte. Om det nu är bra eller dåligt låter jag vara osagt.
Vi har haft högst skatt merparten av tiden efter WW2. 2008 när vi var i topp så slog Danmark oss. Men ingen fara, när sossarna vinner valet 2010 så kommer vi högst igen!

Skatten är också en av anledningarna rätt så många Svenskar drar ner till Schweiz trots att ligan håller sämre klass än ES.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Kanske kan komma hem till Djurgårn nästa säsong, kan ju alltid hoppas. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7965464.ab
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hawk skrev:Kanske kan komma hem till Djurgårn nästa säsong, kan ju alltid hoppas. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7965464.ab
Vill inte vara otrevlig eller så men Mika Hannula är väl knappast en djurgårdare. Han har väl bara gjort några matcher för klubben förra säsongen, utöver det varit spridd i elitserieklubbar. Dock skulle jag inte tacka nej till Hannula nästa säsong!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Hawk skrev:Kanske kan komma hem till Djurgårn nästa säsong, kan ju alltid hoppas. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7965464.ab
Vill inte vara otrevlig eller så men Mika Hannula är väl knappast en djurgårdare. Han har väl bara gjort några matcher för klubben förra säsongen, utöver det varit spridd i elitserieklubbar. Dock skulle jag inte tacka nej till Hannula nästa säsong!
Hannula är väl per definition är riktig "hockey-hora" förlåt till er som gillar honom. Men snubben går ju bara dit där det största KHL-budet med ryska pengar ligger år efter år egentligen. FEM stycken klubbar i KHL säger väl en del.
Expert.
Skriv svar