Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/1 2010
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/1 2010
En OK match av DIF, absolut inte mer. Timrå är så fruktansvärt dåliga att det är pinsamt för svensk hockey.
Bäst i DIF idag var Ragge som gjorde sin bästa match för säsongen, Zigomanis som gjorde likt Ragge och Mackan som äntligen tacklades och åkte lite skridskor.
Bäst i DIF idag var Ragge som gjorde sin bästa match för säsongen, Zigomanis som gjorde likt Ragge och Mackan som äntligen tacklades och åkte lite skridskor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Att du ens säga, Hur mycket pengar tycker du man ska lägga på en spelare?eliaus skrev:4sure skrev:Seriöst vad tänkte ni med tifot idag?
Jag förstod att ni skulle hylla Ölvestad för hans prestationer dom senaste matcherna men det är ju pinsamt att se, om ni ens ska tänka tanken att göra ett tifo, då skall de fanne mig vara ett mäktigt tifo, Jimmie förtjänar något större.
Jag och en kompis satt på två stolar, cirka 5-6 stolar satt ingen på så vi sprang mellan alla stolar och var tvugna och hålla upp flaggorna och "påsbitarna" man kommer nog förmodligen se det på film:P
Annars grymt lir idag, skulle lika gärna vara 6-2, lägena i början ska vara mål, helt öppen kasse.
Vad tyckte du man skulle göra? Vad sägs om 8004 tvåpinns där det står Kung Jimmie på? Hur mycket pengar ska man egentligen lägga på en spelare+
Skandal! Jimmie Ölvestad ska man lägga mycket pengar, jag skulle ge han allt jag hade för att han skulle stanna kvar i Djurgården. Jag tycker idén med att ha ett tifo bara för hans skull var strålande men jag tycker det skulle kunna göras bättre (enligt mig).
*suck* kanske börjar bli läge att inse att det inte är enklet att göra tifo på om det inte finns tillräckligt med folk på plats på arenan. Låter på din beskrivning som att det var problemet i alla fall. Sedan skall det sägas att TIFON kostar rejält med pengar och är du villig att betala till en ideellt arbetande grupp så blir det säkert bättre TIFON i framtiden.4sure skrev:Seriöst vad tänkte ni med tifot idag?
Jag förstod att ni skulle hylla Ölvestad för hans prestationer dom senaste matcherna men det är ju pinsamt att se, om ni ens ska tänka tanken att göra ett tifo, då skall de fanne mig vara ett mäktigt tifo, Jimmie förtjänar något större.
Jag och en kompis satt på två stolar, cirka 5-6 stolar satt ingen på så vi sprang mellan alla stolar och var tvugna och hålla upp flaggorna och "påsbitarna" man kommer nog förmodligen se det på film:P
Annars grymt lir idag, skulle lika gärna vara 6-2, lägena i början ska vara mål, helt öppen kasse.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Halvsömnig tillställning, men vad gör det när vi tar 3 härligt heta poäng? Stort plus till Ragge som gör sin bästa match för säsongen (han börjar se mer intresserad ut av att spela hockey igen, lite mer rörlig samt att han gärna deltar mer & mer i det offensiva spelet) och Zigomanis som också gör sin bästa match sen debuten borta mot SSK. Märks tydligt att han passar bättre i centerrollen... men detta oroar mig lite för hur vi skall formera laget i framtiden nu när inte Mika finns tillgänglig längre. Känns som vi har "för många" spelare som föredrar att spela center.
Jimmie - Otto - Mackan (spikad, så klart)
Krüger - Engqvist - Danielsson
Tim - Zigomanis - M.Holmqvist
Fimpen - Josefson - Cehlin
Känns förvisso inte riktigt som Danielsson gjort sig förtjänt av en plats i 2:a linan, men vem skall man sätta där istället? Josefson möjligtvis, men han får ju mest ut av sitt spel i centerrollen. Känns bedrövligt att sätta honom i en 4:e lina som inte får så mycket speltid. Förövrigt tror jag vi har ett grymt sparkapital i Micke Holmqvist som jag tror kommer spela upp sig betydligt kommande tid, han såg rätt vass ut innan hans lårkaka.
Skönt förresten att match-tipset slog in.
Känns förvisso inte riktigt som Danielsson gjort sig förtjänt av en plats i 2:a linan, men vem skall man sätta där istället? Josefson möjligtvis, men han får ju mest ut av sitt spel i centerrollen. Känns bedrövligt att sätta honom i en 4:e lina som inte får så mycket speltid. Förövrigt tror jag vi har ett grymt sparkapital i Micke Holmqvist som jag tror kommer spela upp sig betydligt kommande tid, han såg rätt vass ut innan hans lårkaka.

Just därför dom bör planera lite, hade nog varit bättre fall dom hade ett tifo på en sektion som gick tvärs ner , istället för att ha ända ut till kanterna där folk inte var tillgängliga. Tror knappast att detta tifo som dom hade idag kostade särskillt mycket , vad vet jag, men en plastpåse som var gul, blå , röd, och typ en donken pinne som man har fått från happy meal eller nåt, men som sagt planera lite bättre.Kall-El skrev:*suck* kanske börjar bli läge att inse att det inte är enklet att göra tifo på om det inte finns tillräckligt med folk på plats på arenan. Låter på din beskrivning som att det var problemet i alla fall. Sedan skall det sägas att TIFON kostar rejält med pengar och är du villig att betala till en ideellt arbetande grupp så blir det säkert bättre TIFON i framtiden.4sure skrev:Seriöst vad tänkte ni med tifot idag?
Men annars keep up the good work!
Jag tänkte på det där också. Nu förstår man mer begreppet "serielunk" bättre, jämfört med förra säsongen t.ex, då varje match var viktig. Matcherna mot bottenlagen blir inte alls lika kul (även om det klart är skönt att se DIF vinna), men jag måste säga att det är mycket roligare att se matcherna mot FBK, HV och LHC denna säsong. Men, men... Det är riktigt skönt att se Djurgården tillbaka där dom hör hemma, i toppen av serien. Hoppas det blir långsiktigt och inte bara när vi har Hardy som coach. Ska bli ruskigt kul med slutspel igensthlm_dif skrev: Sedan så undrar jag lite hur ni andra känner er nu efter alla segrar? Jag kan faktiskt inte påstå att jag är så jävla glad efter varje seger längre. Känns så väntat, vilket det normalt sett inte gör när DIF spelar... Man är väl helt enkelt för ovan vid att ligga i toppen för en gångs skull. Saknar faktiskt de där "på liv & död" matcherna jävligt mycket som vi har haft de fyra senaste säsongerna. Var så fruktansvärt mycket roligare att se dessa matcher, och glädjen efter varje seger i dessa matcherna saknar jag något oerhört...
Måste vara jävligt tråkigt att år efter år ligga uppe i toppen i Elitserien. Inga spännande drabbningar innan slutspelet...
Men men, man ska väl inte klaga allt för mycket för att det går bra för oss, he he![]()
Känns faktiskt ändå jävligt skönt att kunna räkna poängen nedåt med hjälp av text-tv innan man somnar.

Senast redigerad av kablo003 den 2010-01-10 03:27:47, redigerad totalt 1 gånger.
Tänk på att dom bara hade en dag på sig. Tycker för övrigt det var ett helt OK tifo, klart att man inte kan (eller ska kunna) jämföra det med JK:s dag. Har någon en aning om vad ett tifo kostar? T.ex dagens eller det på JK:s dag? Jag är enbart nyfiken. Ber om ursäkt för 2 inlägg på rad4sure skrev: Just därför dom bör planera lite, hade nog varit bättre fall dom hade ett tifo på en sektion som gick tvärs ner , istället för att ha ända ut till kanterna där folk inte var tillgängliga. Tror knappast att detta tifo som dom hade idag kostade särskillt mycket , vad vet jag, men en plastpåse som var gul, blå , röd, och typ en donken pinne som man har fått från happy meal eller nåt, men som sagt planera lite bättre.

Senast redigerad av kablo003 den 2010-01-10 03:27:26, redigerad totalt 1 gånger.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Du kan redigera dina inlägg, lägg bara till "EDIT:*text*" så förstår folk.kablo003 skrev:Tänk på att dom bara hade en dag på sig. Tycker för övrigt det var ett helt OK tifo, klart att man inte kan (eller ska kunna) jämföra det med JK:s dag. Har någon en aning om vad ett tifo kostar? T.ex dagens eller det på JK:s dag? Jag är enbart nyfiken. Ber om ursäkt för 2 inlägg på radJust därför dom bör planera lite, hade nog varit bättre fall dom hade ett tifo på en sektion som gick tvärs ner , istället för att ha ända ut till kanterna där folk inte var tillgängliga. Tror knappast att detta tifo som dom hade idag kostade särskillt mycket , vad vet jag, men en plastpåse som var gul, blå , röd, och typ en donken pinne som man har fått från happy meal eller nåt, men som sagt planera lite bättre.
Vad jag vet så slängde de iväg cirkus 15-20tusen mot FBK.
Idag, ja, jag antar att det är rester från gamla tifon. Inte en chans att de skulle hinna göra beställning på detta en dag i förväg.
Bra jobbat av FBR.
Dåligt jobbat av DIF som inte lyster upp hela tifot. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt att kunna lysa på hela kortsidan.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jo jag vet men blev lite struligt när jag ville citera en annan samtidigt.Snazzi skrev: Du kan redigera dina inlägg, lägg bara till "EDIT:*text*" så förstår folk.
Vad jag vet så slängde de iväg cirkus 15-20tusen mot FBK.
Idag, ja, jag antar att det är rester från gamla tifon. Inte en chans att de skulle hinna göra beställning på detta en dag i förväg.
Bra jobbat av FBR.
Dåligt jobbat av DIF som inte lyster upp hela tifot. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt att kunna lysa på hela kortsidan.
15-20k mot FBK är ändå mindre än vad jag trodde faktiskt. Tack för siffran.
Ser rätt bra ut men jag skulle vilja sätta Josefsson i andra istället för Danielsson. Danielsson ner till fjärde och så får Fimpen spela center där.-daniel- skrev:Halvsömnig tillställning, men vad gör det när vi tar 3 härligt heta poäng? Stort plus till Ragge som gör sin bästa match för säsongen (han börjar se mer intresserad ut av att spela hockey igen, lite mer rörlig samt att han gärna deltar mer & mer i det offensiva spelet) och Zigomanis som också gör sin bästa match sen debuten borta mot SSK. Märks tydligt att han passar bättre i centerrollen... men detta oroar mig lite för hur vi skall formera laget i framtiden nu när inte Mika finns tillgänglig längre. Känns som vi har "för många" spelare som föredrar att spela center.
Samtidigt är ju Danielsson en sämre kopia av Mika. Rightare, skridskostark, hyfsat skott och målsinne och rätt okej finess. Men väldigt slöseri att ha Josefson i fjärde. Samtidigt en styrka, kommer ju alltid vara ett par spelare som har en sämre dag. Att då ha en uppsjö av spelare som färgar att spela 12-17 minuter är en styrka. Vi kommer mala ner väldigt många motståndare i år.
Vilken skillnad det är på diskussionerna i år. Förra året var det snack om hur dåliga vi var, kris-trådar till höger och vänster, målvakter som skulle skickas till IK göta och tränare som skulle sparkas.
I år så är våra största problem om det är för tråkigt att DIF ligger trea i serien och om att vi har för många bra spelare.
Härliga Djurgår´n
Vilken skillnad det är på diskussionerna i år. Förra året var det snack om hur dåliga vi var, kris-trådar till höger och vänster, målvakter som skulle skickas till IK göta och tränare som skulle sparkas.
I år så är våra största problem om det är för tråkigt att DIF ligger trea i serien och om att vi har för många bra spelare.
Härliga Djurgår´n
Född till sportchef.
- -daniel-
Ja, alltså det är både för och nackdelar. Men jag tycker Jacob får ut mycket mer av sitt spel när han kör som center och får mer vara med i speluppbyggnaden, så mycket att det kanske väger över för att ha honom i en 4:e lina ändå. Inget snack om att Engqvist skall få köra kvar i 2:a linan (tycker han har växt ut rejält senaste 5 omgångarna) och Ziggy skall som vi var inne på helst köra center också och passar nog trots allt bättre i en 3:e istället för 4:e lina.
Och ja det är en härlig förvandling i snacket om DIF den här säsongen, var inne och kikade på Modos forum nyss och det är precis lika desperat tugg som det var här förra säsongen. Känner så väl igen frustrationen och det är nästan så jag lider med dem...
Och ja det är en härlig förvandling i snacket om DIF den här säsongen, var inne och kikade på Modos forum nyss och det är precis lika desperat tugg som det var här förra säsongen. Känner så väl igen frustrationen och det är nästan så jag lider med dem...

- Lee Harvey Oswald
He he, så sant så sant.android skrev: Vilken skillnad det är på diskussionerna i år. Förra året var det snack om hur dåliga vi var, kris-trådar till höger och vänster, målvakter som skulle skickas till IK göta och tränare som skulle sparkas.
Härliga Djurgår´n
Men den största skillnaden för mig personligen är att jag numera får sova om nätterna.
Man blir som en ny person, mer stabil & samlad liksom

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
På tal om Modo så kollade jag lite på hur situationen såg ut för DIF förra säsongen efter 38 matcher, då hade vi 46 poäng inspelade. På de 17 avslutande matcherna tog vi 25 poäng och var totalt sett det 6:e bästa laget de 17 sista omgångarna. Trots detta nådde vi inte slutspel utan bommade med 6 poäng.-daniel- skrev: Och ja det är en härlig förvandling i snacket om DIF den här säsongen, var inne och kikade på Modos forum nyss och det är precis lika desperat tugg som det var här förra säsongen. Känner så väl igen frustrationen och det är nästan så jag lider med dem...
Räknar vi med att det behövs ca 76-78 poäng för en säker slutspelsplats den här säsongen kan vi ju med säkerhet säga att Modo måste avsluta serien makalöst bra för att gå till slutspel. Vi pratar alltså om kanske 33 poäng på 17 omgångar - utopi i Foppaland?
- Lee Harvey Oswald
Ja, det kan vara svårt att behålla ödmjukheten & sväva iväg när det flyter på.-daniel- skrev: Och ja det är en härlig förvandling i snacket om DIF den här säsongen, var inne och kikade på Modos forum nyss och det är precis lika desperat tugg som det var här förra säsongen. Känner så väl igen frustrationen och det är nästan så jag lider med dem...
För egen del är det ingen större risk dock, DIF:s dödskamp det senaste 4 åren har satt sina spår.
Så visst känner man lite för "Foppa-folket", men bara lite

Men jag säger bara OM Modo skulle kravla sig vidare upp till en 8:e plats blir man en riktig nitlott för lag 4:a i serien som får välja kvartsfinalmotståndare sist.
Tror nämligen ingen vill ha Modo i en kvartsfinal, med Foppa & Näslund som kommer spela sina sista matcher i sitt älskade Modo
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan