Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
4sure
Säsongskort: Ja

Re: Mika Hannula

Inlägg av 4sure »

Mans91 varför är du besviken?
Självklart det är tråkigt att han ska till Ryssland och lira i KHL men det visste vi ju redan att han skulle. Jag vet inte vad ni tycker men jag är grymt nöjd med hans prestation här i DIF han hjälpte oss rejält när vi hade våra "youngsters" borta.

Jag kan bara säga, tack Mika Hannula för din tid här, jag skulle gärna vilja se han tillbaka nån säsong!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

4sure skrev:Mans91 varför är du besviken?
Självklart det är tråkigt att han ska till Ryssland och lira i KHL men det visste vi ju redan att han skulle. Jag vet inte vad ni tycker men jag är grymt nöjd med hans prestation här i DIF han hjälpte oss rejält när vi hade våra "youngsters" borta.

Jag kan bara säga, tack Mika Hannula för din tid här, jag skulle gärna vilja se han tillbaka nån säsong!

Just så!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Riktigt tråkigt med Mika, men som sagt tämligen väntat. Känns dock lite småonödigt att han går ut och säger nu att "nej det har hela tiden varit bestämt att jag skulle dra efter de här matcherna". Det intrycket har man ju inte riktigt fått tidigare.

Aja, som sagt så är vi nöjda med vad han tillfört laget och önskar honom all lycka i piss-Ryssland. När han har tjänat klart med kosing därborta kan han ju komma hit för att få uppleva lite riktig hockey igen. :wink:
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Känns lite girigt av Hannula att sticka, man tycker att han borde på något sätt "betala tillbaka" det DIF gav honom i tränings och rehabiliterings tider. Är ju ändå bara 3 månaders tid eller något, kanske hans enda chans att vinna SM-guld - vem vet. Eller så är det så att pengarna är allt för honom... Ställer mig tveksam till hans beslut!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

melker skrev:Känns lite girigt av Hannula att sticka, man tycker att han borde på något sätt "betala tillbaka" det DIF gav honom i tränings och rehabiliterings tider. Är ju ändå bara 3 månaders tid eller något, kanske hans enda chans att vinna SM-guld - vem vet. Eller så är det så att pengarna är allt för honom... Ställer mig tveksam till hans beslut!
"Betala tillbaka"
Han gjorde 3 mål och en assist på 7 mål jag vet vad du tycker men jag tycker det är rätt grymt?
Varför inte bara lycka han till och hoppas han får en underbar karriär i hockeyn och hoppas på att han avslutar karriären i DIF tröja?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

melker skrev:Känns lite girigt av Hannula att sticka, man tycker att han borde på något sätt "betala tillbaka" det DIF gav honom i tränings och rehabiliterings tider. Är ju ändå bara 3 månaders tid eller något, kanske hans enda chans att vinna SM-guld - vem vet. Eller så är det så att pengarna är allt för honom... Ställer mig tveksam till hans beslut!
Jag tror han anser att han betalade tillbaka genom att hjälpa laget under JVM.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Mika skall ha ett stort tack för det han bidrig med under de nio matcher han nu spelade för Djurgården.
Bara att önska honom lycka till i KHL och hoppas på att han vänder åter om en säsong eller två.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Frasse skrev:Mika skall ha ett stort tack för det han bidrig med under de nio matcher han nu spelade för Djurgården.
Bara att önska honom lycka till i KHL och hoppas på att han vänder åter om en säsong eller två.
Sju matcher blev det va?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Frasse skrev:Mika skall ha ett stort tack för det han bidrig med under de nio matcher han nu spelade för Djurgården.
Vi tackar Mika för den SJU matcher han spelade, rätt skall vara rätt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Har en olustig känsla att DIF kommer att rasa utan Mika.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:Har en olustig känsla att DIF kommer att rasa utan Mika.
Vi låg 4a i tabellen innan Mika kom hit.
Vi hade 5p ner till Frölunda som låg 5a.
Vi hade 12p ner till Modo som låg 9a.

Han var bra, han var ingen gud som bar upp hela laget på sina axlar.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Snazzi skrev:
DIF_Soldier skrev:Har en olustig känsla att DIF kommer att rasa utan Mika.
Vi låg 4a i tabellen innan Mika kom hit.
Vi hade 5p ner till Frölunda som låg 5a.
Vi hade 12p ner till Modo som låg 9a.

Han var bra, han var ingen gud som bar upp hela laget på sina axlar.
Det har jag inte påstått heller. Det är bara en magkänsla jag har haft i 2-3 omgångar nu. Kalla fakta är att en produktiv enhet försvinner, och Josefson har väl inte riktigt rosat marknaden poängmässigt och Krüger tenderar att försvinna i matcherna, medan Mika hållit en jämn nivå. Viktigt att ta poäng utan honom direkt så att det inte sätter sig i huvudet på grabbarna.

Vi måste försvara den här tredjeplatsen med näbbar och klor, det innebär som bekant en extra hemmamatch, och vilket lag som helst får problem på Hovet. Speciellt i ett slutspel - låt oss icke förglömma att Bäcker prickade ribban i de skälvande slutminuterna av match 1 senaste slutspelet med underläge 0-1 mot lhc. Kvittering och vinst där hade skakat dem. En extra match skulle nog skaka ännu mer, med ett tuffare och bättre Djurgården.
Säg den glädje som varar
tomten

Inlägg av tomten »

Synd att det inte blev något kontrakt med Mika… han är en bra lirare!

Men om jag tänker efter lite så känns det som att en bra back skulle vara viktigare än en forward till.... om man skulle lägga till en spelare till det här laget.
engstrom

Inlägg av engstrom »

Mika var en grym spelare som bidrog med mycket! Men jag tror inte DIF kommer att falla i tabellen för det, dock hade jag gärna sett att han förlängde sitt kontrakt!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar