Mika Hannula
Re: Mika Hannula
Jag tror att Mika Hannula skulle kunna vara skillnaden till om Djurgården går till en kvartsfinal eller faktiskt blir en outsider till guldet. Trots att han knappast går på full kapacitet än så är hans potential märkbart påtydlig. Ifall det är en fråga om pengar, skulle man inte kunna göra som Brynäs gjorde när dom tecknade kontrakt med Kahnberg, dvs att samla in en nätt liten summa från supportrarna? Jag skulle lätt vara villig att skänka en 50-lapp om det hjälper klubben jag älskar. Just an idea.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Jag trodde det större problemet var att vi redan har typ 15 forwards? Vet inte exakt hur många forwards DIF har kontrakt med men som jag förstår det så är det det som är problemet och inte pengar.
Hur kan det vara ett problem? Vi kan väl ha 215 forwards om vi vill. Givetvis är det pengar som skall fram för en sådanhär klassvärvning. Vi får hoppas på att Mika värderar andra aspekter som har tagits upp här och ändå vill stanna kvar trots en lägre ersättning.diffarn1 skrev:Jag trodde det större problemet var att vi redan har typ 15 forwards? Vet inte exakt hur många forwards DIF har kontrakt med men som jag förstår det så är det det som är problemet och inte pengar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Grejen e den att du kan inte ha 215 forwards på pappret. man får bara ha x antal.
t ex så betalar ju fortf frölunda michael holmqvists lön ( så där har ju DIF gått plus ) men dom pengarna ligger säkert redan på zigomanis
vet inte exakt hur det ser ut på forwardsdelen med hur många vi har och hur många vi FÅR ha. finns det plats för mika? hoppas det ! om inte, går dif då in och petar någon ist för mika? tror inte det skulle ske. isf någon av junisarna. ( och dom tjänar u absolut inte lika mkt som mika)
å andra sidan. att någon finansiär skulle gå in och betala hans lön är väl inte sååå Otroligt. jag menar säsongen håller ju bara på i 3-4 månader till
hoppas verkligen Mika får stanna i laget för han är en riktigt förstärkning. ( DIF borde ha tänkt på det)
idag sjunger vi väl ja må han leva till otto va?
t ex så betalar ju fortf frölunda michael holmqvists lön ( så där har ju DIF gått plus ) men dom pengarna ligger säkert redan på zigomanis

vet inte exakt hur det ser ut på forwardsdelen med hur många vi har och hur många vi FÅR ha. finns det plats för mika? hoppas det ! om inte, går dif då in och petar någon ist för mika? tror inte det skulle ske. isf någon av junisarna. ( och dom tjänar u absolut inte lika mkt som mika)
å andra sidan. att någon finansiär skulle gå in och betala hans lön är väl inte sååå Otroligt. jag menar säsongen håller ju bara på i 3-4 månader till

hoppas verkligen Mika får stanna i laget för han är en riktigt förstärkning. ( DIF borde ha tänkt på det)
-
tifojohan skrev:Grejen e den att du kan inte ha 215 forwards på pappret. man får bara ha x antal.
Vem säger att inte får ha hur många spelare du vill???
Är du besviken på att DIF inte har råd eller för att Mika vill tjäna pengar som 2-3 år han har chansen?
Var väl ganska klart att vi inte skulle ha råd med Mika. Hoppas han kommer om något år eller två istället.
Tack som fan för hjälpen!
Var väl ganska klart att vi inte skulle ha råd med Mika. Hoppas han kommer om något år eller två istället.
Tack som fan för hjälpen!
Född till sportchef.
Mika gjorde ju klart tidigt att hans mål var khl..
Och han lär nog vara väldigt tacksam över all hjälp han fått av DIF.
Och han lär nog vara väldigt tacksam över all hjälp han fått av DIF.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Man är ju inte särskilt förvånad heller... När det gäller Hannula har det alltid varit money talks gällande hans klubbval, tyvärr.
Expert.
Tack för allt Hannula.
Jävligt synd att du drar, men dessvärre var det väldigt väntat.
Hoppas att vi får se dig i DIF tröjan när KHL äventyret är över för din del.
Lycka till i KHL!
Lycka till i KHL!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan tyvärr inte säga det det bättre!sthlm_dif skrev:Tack för allt Hannula.
Lycka till i KHL!
Djurgårdare för livet
Tack för att du hjälpte oss under JVM, Mika!
Hoppas vi får se dig i DIF-dressen snart igen!
Hoppas vi får se dig i DIF-dressen snart igen!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kommer sakna dig Mika, hoppas du återvänder till Stockholm och DIF!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Var ju mer eller mindre väntat att det var såhär det skulle gå.
Fast personligen så tycker jag att det är tråkigt och framför allt synd.
Hade varit kul att se Mika kvar resten av säsongen. Nu är ju förhoppningen att det KHL lag som signar honom
vill se honom lite mer i aktion innan och lånar ut Mika till oss resten av säsongen
Tack för tiden du var här!
Fast personligen så tycker jag att det är tråkigt och framför allt synd.
Hade varit kul att se Mika kvar resten av säsongen. Nu är ju förhoppningen att det KHL lag som signar honom
vill se honom lite mer i aktion innan och lånar ut Mika till oss resten av säsongen

Tack för tiden du var här!
2014-04-07, vad hände?