Spelare att plocka från SSK
-
- Säsongskort: Ja
Spelare att plocka från SSK
Vilka kan tänkas vara intressanta att värva från SSK om vi spekulerar lite?
Den första jag tänker på är Jan Houko (hur han nu stavar sitt namn)
Vi behöver nån som kan skjuta från blå i PP.
Vilka andra kandidater kan vi vaska fram?
Edit: Om nu SSK åker ur..
Den första jag tänker på är Jan Houko (hur han nu stavar sitt namn)
Vi behöver nån som kan skjuta från blå i PP.
Vilka andra kandidater kan vi vaska fram?
Edit: Om nu SSK åker ur..
jaa
Man kan ju alltid drömma om boumedíenne. Men om de åker har vi väl förmodligen inte råd med killen
Bara jag som tycker de vore bra om nån stenrik göbbe typ Kamprad vaknade en morgon och fick för sig att han skulle satsa ett par hundra mille på dif hockey? Då hade vi vart med i matchen igen!
Bara jag som tycker de vore bra om nån stenrik göbbe typ Kamprad vaknade en morgon och fick för sig att han skulle satsa ett par hundra mille på dif hockey? Då hade vi vart med i matchen igen!
Svårt att bedömma huruvida SSK till allsvenskan skulle vara bra eller dåligt för DIF. Skulle ju vara bra om DIF då kunde locka åt sig spelare som kanske inte vill flytta på sig pga familj osv - kanske lättare med lite äldre spelare då.
Inga derbyn - kan vara negativt såklart men inte helt nödvändigtvis. Om SSK skulle vara det bättre laget skulle det vara negativt tror jag, om DIF är det bättre - positivt gissar jag.
Nåväl, SSK kan fortfarande spela i ES nästa säsong.
Inga derbyn - kan vara negativt såklart men inte helt nödvändigtvis. Om SSK skulle vara det bättre laget skulle det vara negativt tror jag, om DIF är det bättre - positivt gissar jag.
Nåväl, SSK kan fortfarande spela i ES nästa säsong.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Absolut INTE Boumedienne iaf. Han verkar inte vara en exemplarisk lagspelare direkt, och ni som har sett honom under kvalserien har väl precis som jag sett att han varit ganska jävla dålig dessutom. Inte alls bästa backen i SSK enligt mig.
Dessutom verkar han vara sugen på $$$, oavsett varifrån det kommer.
Enda liraren jag skulle kunna tänka mig är Linus Videll, ung och har dessutom Djurgården som moderklubb. (Har dock spelat i både SSK och AIK, men still...)
Dessutom verkar han vara sugen på $$$, oavsett varifrån det kommer.
Enda liraren jag skulle kunna tänka mig är Linus Videll, ung och har dessutom Djurgården som moderklubb. (Har dock spelat i både SSK och AIK, men still...)
Re: jaa
Ja, så skulle vi kunna vara hockeyns motsvarighet till Chelsea! För vilken klubb vill inte det!?Axel skrev:Man kan ju alltid drömma om boumedíenne. Men om de åker har vi väl förmodligen inte råd med killen
DIF evigt trogen
Re: jaa
Chelsea gick back 1,9 miljarder kronor (£ 140 000 000) förra säsongen.Zkar skrev: Ja, så skulle vi kunna vara hockeyns motsvarighet till Chelsea! För vilken klubb vill inte det!?
Så länge Abramovich kliver in och borgar för det underskottet så är det väl frid och fröjd, men ledningen i Chelsea ber nog till högre makter att hans Learjet inte ska få motorproblem mellan Moskva och London. Frugan som får ärva kanske hellre lägger de där miljarderna årligen på smycken än högkvalitativ fotboll...
Nej, nog är det att föredra en ekonomi som är baserad på Djurgårdens faktiska intäkter snarare än någon enskild fysisk person.
Josef B på backen hade varit en klar förstärkning.
Har SSK har dessutom 2 intressanta unga killar, men både Dragan ock Kopitar lär väl försvinna till NHL.
Annars ser inte jag några spelar från SSK som kan vara intressanta. Ser då hellre att vi lockar hem Jocke Ericson från Finland. Den spelaren skulle vi ha nytta av!
Har SSK har dessutom 2 intressanta unga killar, men både Dragan ock Kopitar lär väl försvinna till NHL.
Annars ser inte jag några spelar från SSK som kan vara intressanta. Ser då hellre att vi lockar hem Jocke Ericson från Finland. Den spelaren skulle vi ha nytta av!