Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
@Kire, för långt att citera, och jag orkade inte plocka ur texten.
Har vi någon i laget som skulle se skräckinjagande ut mot Goren? Möjligtvis om Calle kör ninja-mode på natten men annars är det nog ingen som tar ner Mr.ShoveMyFistDownYourThroat.
Den dagen då Doug Murray kommer tillbaka till DIF är jag i himlen, förutsatt att han inte ändrar sitt spel.
Har vi någon i laget som skulle se skräckinjagande ut mot Goren? Möjligtvis om Calle kör ninja-mode på natten men annars är det nog ingen som tar ner Mr.ShoveMyFistDownYourThroat.
Den dagen då Doug Murray kommer tillbaka till DIF är jag i himlen, förutsatt att han inte ändrar sitt spel.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Man vet aldrig med HankSnazzi skrev:@Kire, för långt att citera, och jag orkade inte plocka ur texten.

Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Haha, vore jävligt coolt om Calle skulle göra något sådant...Snazzi skrev:@Kire, för långt att citera, och jag orkade inte plocka ur texten.

Visst, jävligt mycket önsketänkande (och verkligen inte realistiskt redan till nästa säsong) men tänk er Murray och N. Kronwall tillsammans i DIF-tröjan

Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Liksom Chara och Souray i Färjestad säsongen 04/05 

Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Man gör ett stort misstag om man inte förlänger med Kyle, han har visat sig vara en riktigt utmärkt back i Djurgårns fina förening! Men det tar emot mig att säga att Ragges tid är nog förbi i ES. Så han måste väck inför nästa säsong, han hinner inte med längre tyvärr(tror han känner samma sak) det går inte leva på rutin hur länge som helst.
Underskatta inte Printz förmåga att slåss, han hade otur och tappade balansen mot Goren, men han tar åtminstone fajten. Tidigare var det bara Fimpen som gjorde något sådant, trots att han inte är så bra med knytnävarna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja, klart han tappar balansen när han får en klockren uppercut på ögat.Edin skrev:Underskatta inte Printz förmåga att slåss, han hade otur och tappade balansen mot Goren, men han tar åtminstone fajten.

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Printz förlorade, men kom inte och säg att den var klockren. Han får en smäll så han glider bak lite med skridskon, varefter Goren drar tag i honom så han tappar balansen.Kevl skrev:Ja, klart han tappar balansen när han får en klockren uppercut på ögat.Edin skrev:Underskatta inte Printz förmåga att slåss, han hade otur och tappade balansen mot Goren, men han tar åtminstone fajten.
Tråkig fight nu i efterhand, men den livade upp stämningen enormt.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Tycker Fimpen ska ta fighterna. Printz behövs på plan (när han spelar så som han ska).
Dags att binda upp lite spelare nu. Lagom att börja med Kyle tycker jag. Nilson vill jag också se nästa år. Samt Printz och ölvestad. Osäker på ragge. Han är inte dålig, men inte lika dominant som sist. Är nog tyvärr Falkens sista år också. Han blandar och ger tyvärr för mycket nu.
Dags att binda upp lite spelare nu. Lagom att börja med Kyle tycker jag. Nilson vill jag också se nästa år. Samt Printz och ölvestad. Osäker på ragge. Han är inte dålig, men inte lika dominant som sist. Är nog tyvärr Falkens sista år också. Han blandar och ger tyvärr för mycket nu.
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt rätt, nu börjar det vara dags att signa upp nyckelspelarna. Jag tycker vi har en väldigt bra trupp som det är och tycker det är lättare med vilka som INTE ska ha förlängt.android skrev:
Följande vill jag inte ha kvar:
Gustav Wesslau: ej lika dålig som många här säger, men måste bort så vi får plats för Tellan. Wesslan är i bästa fall en andrakeeper
Alexander Deilert: ej redo för elitserien ännu, låt honom få mycket speltid i allsvenskan nästa år istället för att harva som sjunde back hos oss
Oscar Eklund: har stått stilla i sin utveckling trots flertalet chanser, behöver regelbunden speltid i allsvenskan för att kanske kunna lyfta sitt spel
Nichlas Falk: har gjort sitt, tyvärr tar alla vackra sagor slut någon gång
Christian Eklund: utkonkurerad av juniorer, tyvärr, gillar Fimpen skarpt
Carl Gustafsson: håller inte i elitserien
Henrik Eriksson: håller inte i elitserien
Mike Zigomanis: ibland blir det fel i rekryteringen, vi ska inte ha mediokra utlänningar i truppen som tar juniorers platser, både ekonomiskt och sportsligt fel
Osäkra:
Michael Holmqvist: behöver höja sin lägstanivå, alldeles för ojämn, bra senaste matcherna
Andreas Engqvist: strålande på försäsongen, medioker under säsongen, trampar vatten, sedan lär han vilja testa på Nordamerika nästa år
Nicklas Danielsson: höga berg och djupa dalar, måste höja sin lägstanivå, grym i sina bästa stunder
Naturligtvis avgörs mycket av hur många av de övriga vi får behålla. Sticker några av våra juniorer och några etablerade till, exempelvis Nilson, kan man ju inte byta ut hur många som helst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ska bli roligt att se Kim Lennhammer som nu alltså skrivit på ett 2-årskontrakt.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6534
Hoppas han är duktig, det räcker inte bara med bra juniorforwards

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag har bara sett honom någon enstaka juniormatch, senast i höstas. Han var då enligt mig vår bästa juniorback. Skicklig med puck och ett bra spelsinne. Däremot något "valpig" i sitt spel, blandade snygga aktioner med några riktiga juniormisstag.Edin skrev:Ska bli roligt att se Kim Lennhammer som nu alltså skrivit på ett 2-årskontrakt.
Den jag tycker han påminner mest om i spelstil är väl Andreas Holmqvist. Det kan nog bli bra bara han bygger på sig en del muskler till kommande säsong.
Det vore väl konstigt om vi inte skulle kunna få fram en bra back snart. Rätt märkligt egentligen då vi senaste åren lyckats med både målvakter och forwards. Vi kanske får starta ett samarbete med Saik då de tar fram backar på löpande band men inga bra forwards

Skämt åsido, det är nog tillfälligheter att det blivit forwards och inga backar. Vi får hoppas Lennhammer bryter den dystra backproduktionen vi haft de senaste säsongerna.
(Jag har ej glömt Deilert och Eklund, de är inte i närheten av våra skickliga juniorforwards)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Oscar Eklund och Christian Eklund har kontrakt med DIF nästa säsong med..BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt rätt, nu börjar det vara dags att signa upp nyckelspelarna. Jag tycker vi har en väldigt bra trupp som det är och tycker det är lättare med vilka som INTE ska ha förlängt.android skrev:
Gustav Wesslau: ej lika dålig som många här säger, men måste bort så vi får plats för Tellan. Wesslan är i bästa fall en andrakeeper
Alexander Deilert: ej redo för elitserien ännu, låt honom få mycket speltid i allsvenskan nästa år istället för att harva som sjunde back hos oss
Oscar Eklund: har stått stilla i sin utveckling trots flertalet chanser, behöver regelbunden speltid i allsvenskan för att kanske kunna lyfta sitt spel
Mike Zigomanis: ibland blir det fel i rekryteringen, vi ska inte ha mediokra utlänningar i truppen som tar juniorers platser, både ekonomiskt och sportsligt fel
Osäkra:
Michael Holmqvist: behöver höja sin lägstanivå, alldeles för ojämn, bra senaste matcherna
Andreas Engqvist: strålande på försäsongen, medioker under säsongen, trampar vatten, sedan lär han vilja testa på Nordamerika nästa år
Nicklas Danielsson: höga berg och djupa dalar, måste höja sin lägstanivå, grym i sina bästa stunder
Naturligtvis avgörs mycket av hur många av de övriga vi får behålla. Sticker några av våra juniorer och några etablerade till, exempelvis Nilson, kan man ju inte byta ut hur många som helst.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det förvånar mig inte ett dugg då våra kontraktsskrivningar inte varit någon höjdare de senaste åren. 2-årskontrakt till dessa två och spelare som Nicklas Andersson medan de bra spelarna får 1-årskontrakt. Delvis kan man väl skylla på ekonomin men vad såg/ser ledningen de hos Oscar Eklund och Nicklas Andersson?warrant skrev:Oscar Eklund och Christian Eklund har kontrakt med DIF nästa säsong med..BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt rätt, nu börjar det vara dags att signa upp nyckelspelarna. Jag tycker vi har en väldigt bra trupp som det är och tycker det är lättare med vilka som INTE ska ha förlängt.android skrev:
Osäkra:
Btw: jag vill ändå inte ha kvar Eklundx2
Det var en gång en målvakt som var älskad av sina fans.
Han var med om att föra fram deras lag till två SM Guld och blev självklart en av hjältarna och ihågkommen som en sådan.
Efter framgångarna med sitt lag så ville målvakten ha nya utmaningar och ville prova lyckan i NHL.
Som så många andra målvakter blev det först spel i AHL, men det gick inte riktigt så bra som målvakten önskade.
Under 3 säsonger kämpade han på och en del år hade han inte ens första spaden i AHL.
Men så säsong 4 gick det bättre i AHL vilket belönades med uppflyttning till NHL kommande säsong.
Men det gick inte något bra i NHL 89,5% och 3,13 i GAA gjorde att han fick återgå till AHL.
Lyckligtvis så hamnade han i en annan klubb så att han fick återigen chansen i NHL.
Men det blev återigen andra spaden och inga lysande resultat 88,5%, 90,8%, 90,7% i räddningsprocent följande säsonger
Målvakten som naturligtvis ville förste keeper flyttade då till KHL.
Men inte där heller gick det något vidare. Klubben tyckte faktiskt att han var så dålig att dom bytte bort honom mot en målvakt från Finland.
KHL klubben betalade t.om 1 miljon Euro samt fortsätter att betala målvaktens lön säsongen ut för att kunna genomföra affären.
Detta är historien om Tellqvist.
En målvakt med nedanstående statistik skulle ni inte vilja ha om han inte hade varit Tellan
Han är alldeles för ojämn. Ena dagen kan han vara en vägg andra dagar går allt igenom honom.
Det är precis det man INTE vill ha. Men människan har ett selektivt minne.
Tellan gör spektakulära räddningar och kan ibland spika igen och det är det vi kommer ihåg.
Vi har två unga målvakter som har blivit bättre från förra säsongen och kommer att fortsätta utvecklas.
Tellqvist löneanspråk lär dessutom motsvarande båda våra nuvarande målvakter lön.
1999-2000 Djurgården Elitserien 30 2.22 .913 Playoffs 13 1.55 .931
Huddinge Allsvenskan 11 3.30 .882
Sweden WC 1 4.00 -
Sweden (all) International 3 2.67 -
2000-2001 Djurgården Elitserien 43 2.08 .914 Playoffs 16 2.68 .882
Sweden WC 1 2.00 .938
Sweden (all) International 9 1.55 .943
2001-2002 St. John's Maple Leafs AHL 28 3.12 .909 Playoffs 1 0 1.000
2002-2003 Toronto Maple Leafs NHL 3 2.79 .895
St. John's Maple Leafs AHL 47 3.35 .910
Sweden WC 7 1.37 .940
2003-2004 Toronto Maple Leafs NHL 12 2.87 .894
St. John's Maple Leafs AHL 23 2.64 .921
Sweden WCup 3 4.01 .875
2004-2005 St. John's Maple Leafs AHL 45 2.65 .921 Playoffs 5 3.56 .899
2005-2006 Toronto Maple Leafs NHL 25 3.13 .895
Sweden OG OG 1 3.00 .903
2006-2007 Toronto Maple Leafs NHL 1 2.03 .895
Toronto Marlies AHL 3 3.95 .882
Phoenix Coyotes NHL 30 3.39 .885
2007-2008 Phoenix Coyotes NHL 22 2.74 .908
Sweden WC 2 3.78 .857
Sweden (all) International 3 3.30 .861
2008-2009 Phoenix Coyotes NHL 15 2.86 .907
Buffalo Sabres NHL 6 2.35 .928
2009-2010 Ak Bars Kazan KHL 11 2.44 .905
Han var med om att föra fram deras lag till två SM Guld och blev självklart en av hjältarna och ihågkommen som en sådan.
Efter framgångarna med sitt lag så ville målvakten ha nya utmaningar och ville prova lyckan i NHL.
Som så många andra målvakter blev det först spel i AHL, men det gick inte riktigt så bra som målvakten önskade.
Under 3 säsonger kämpade han på och en del år hade han inte ens första spaden i AHL.
Men så säsong 4 gick det bättre i AHL vilket belönades med uppflyttning till NHL kommande säsong.
Men det gick inte något bra i NHL 89,5% och 3,13 i GAA gjorde att han fick återgå till AHL.
Lyckligtvis så hamnade han i en annan klubb så att han fick återigen chansen i NHL.
Men det blev återigen andra spaden och inga lysande resultat 88,5%, 90,8%, 90,7% i räddningsprocent följande säsonger
Målvakten som naturligtvis ville förste keeper flyttade då till KHL.
Men inte där heller gick det något vidare. Klubben tyckte faktiskt att han var så dålig att dom bytte bort honom mot en målvakt från Finland.
KHL klubben betalade t.om 1 miljon Euro samt fortsätter att betala målvaktens lön säsongen ut för att kunna genomföra affären.
Detta är historien om Tellqvist.
En målvakt med nedanstående statistik skulle ni inte vilja ha om han inte hade varit Tellan
Han är alldeles för ojämn. Ena dagen kan han vara en vägg andra dagar går allt igenom honom.
Det är precis det man INTE vill ha. Men människan har ett selektivt minne.
Tellan gör spektakulära räddningar och kan ibland spika igen och det är det vi kommer ihåg.
Vi har två unga målvakter som har blivit bättre från förra säsongen och kommer att fortsätta utvecklas.
Tellqvist löneanspråk lär dessutom motsvarande båda våra nuvarande målvakter lön.
1999-2000 Djurgården Elitserien 30 2.22 .913 Playoffs 13 1.55 .931
Huddinge Allsvenskan 11 3.30 .882
Sweden WC 1 4.00 -
Sweden (all) International 3 2.67 -
2000-2001 Djurgården Elitserien 43 2.08 .914 Playoffs 16 2.68 .882
Sweden WC 1 2.00 .938
Sweden (all) International 9 1.55 .943
2001-2002 St. John's Maple Leafs AHL 28 3.12 .909 Playoffs 1 0 1.000
2002-2003 Toronto Maple Leafs NHL 3 2.79 .895
St. John's Maple Leafs AHL 47 3.35 .910
Sweden WC 7 1.37 .940
2003-2004 Toronto Maple Leafs NHL 12 2.87 .894
St. John's Maple Leafs AHL 23 2.64 .921
Sweden WCup 3 4.01 .875
2004-2005 St. John's Maple Leafs AHL 45 2.65 .921 Playoffs 5 3.56 .899
2005-2006 Toronto Maple Leafs NHL 25 3.13 .895
Sweden OG OG 1 3.00 .903
2006-2007 Toronto Maple Leafs NHL 1 2.03 .895
Toronto Marlies AHL 3 3.95 .882
Phoenix Coyotes NHL 30 3.39 .885
2007-2008 Phoenix Coyotes NHL 22 2.74 .908
Sweden WC 2 3.78 .857
Sweden (all) International 3 3.30 .861
2008-2009 Phoenix Coyotes NHL 15 2.86 .907
Buffalo Sabres NHL 6 2.35 .928
2009-2010 Ak Bars Kazan KHL 11 2.44 .905
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn