Ridderwall eller Wesslau

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Sebbe G »

1891 skrev:Finns inga alternativ, låt Ridderwall stå en fyra fem matcher nu så ska vi få se resultat!
Där tror jag vi alla är överens. Hoppas han får stå mot fbk på tisdag :lol:
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Sebbe G skrev:
1891 skrev:Finns inga alternativ, låt Ridderwall stå en fyra fem matcher nu så ska vi få se resultat!
Där tror jag vi alla är överens. Hoppas han får stå mot fbk på tisdag :lol:
Aa. Tycker det verkar konstigt att så fort Risdderwall gör en bra match så står Wesslau matchen efter.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Tycker naturligtvis att SR är given etta. Samtidigt har Hardy gjort det smart: Ger Wesslau förstaspaden från match ett i kraft av en bättre säsongsavslutning i fjol och får SR att tagga fullt när chanser ges (10 av 25 matcher). SR har (genom Hardys fingertopskänsla) sluppit den press han fick i fjol av att vara uttalad förstamålvakt medans han den här säsongen genom sitt spel gjort sig förtjänt av förstaspaden.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Fricke skrev:Tycker naturligtvis att SR är given etta. Samtidigt har Hardy gjort det smart: Ger Wesslau förstaspaden från match ett i kraft av en bättre säsongsavslutning i fjol och får SR att tagga fullt när chanser ges (10 av 25 matcher). SR har (genom Hardys fingertopskänsla) sluppit den press han fick i fjol av att vara uttalad förstamålvakt medans han den här säsongen genom sitt spel gjort sig förtjänt av förstaspaden.
Va riddan uttalad förstamålvakt förra säsongen? trodde inte de hade någon uttalad sådan...
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

tomten skrev:
Fricke skrev:Tycker naturligtvis att SR är given etta. Samtidigt har Hardy gjort det smart: Ger Wesslau förstaspaden från match ett i kraft av en bättre säsongsavslutning i fjol och får SR att tagga fullt när chanser ges (10 av 25 matcher). SR har (genom Hardys fingertopskänsla) sluppit den press han fick i fjol av att vara uttalad förstamålvakt medans han den här säsongen genom sitt spel gjort sig förtjänt av förstaspaden.
Va riddan uttalad förstamålvakt förra säsongen? trodde inte de hade någon uttalad sådan...
Det var han, men sen blev han skadat. Och då klev Wesslau in och spelade jätte bra och fick förtroendet resten utav säsongen.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Nu är ju Ridderwall officiellt Sveriges bästa målvakt gällande räddningsprocent och insläppta mål per match.
Född till sportchef.
Honken

Inlägg av Honken »

android skrev:Nu är ju Ridderwall officiellt Sveriges bästa målvakt gällande räddningsprocent och insläppta mål per match.
Nästan i alla fall.
Antar att du tittar på Hockeyligan, deras uträkning stämmer inte riktigt.
Rätt siffror är
Markström 92,4409%
Ridderwall 92,4342%
Markström har dessutom stått dubbelt så många matcher.
Endast 3 st. av topp 10 målvakterna har stått mer än 20 matcher vilket gör Markströms siffror ännu mer imponerande.
Men det förtar inte Ridderwalls siffror som också är kanon.
GAA ledar han dock av de målvakter som har stått mer än 11 matcher
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Japp, det var hockeyligans jag kikade på. Tycker Markström är i en klass för sig. Hög högstanivå och hög lägstanivå.

Hur går det med statisiken du lovade honken? :D
Född till sportchef.
Steef

Inlägg av Steef »

android skrev:Japp, det var hockeyligans jag kikade på. Tycker Markström är i en klass för sig. Hög högstanivå och hög lägstanivå.
Fram till j-vm är slut.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Honken

Inlägg av Honken »

android skrev:Japp, det var hockeyligans jag kikade på. Tycker Markström är i en klass för sig. Hög högstanivå och hög lägstanivå.

Hur går det med statisiken du lovade honken? :D
Nu leder Ridderwall statistiken på riktigt.
92,69 SVS% 1,98 GAA

Håller på och bygger om min databas.
När det är färdigt så kommer det att komma mycket mer i sifferväg.
Om det är något man har för lite av så är det tid.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Starkt målvaktspel idag. Först och främst Wesslan som höll nollan sen även Riddarn som går in och ser att nollan blir intakt. Dessa två matcher uppe i norr bådar gott för framtiden.
hockejs

Inlägg av hockejs »

Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Jag måste säga att jag är imponerad över båda våra målvakter denna säsong. Allt gnäll på Wesslan anser jag är obefogat. Riddarn har vart helt fantastisk bra, medans Wesslan har spelat bra. Dock tror jag att det är viktigt att ha två bra målvakter iaf fram mot slutspelt då det krävs lite konkurrens.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Bäst-i-stan skrev:Jag måste säga att jag är imponerad över båda våra målvakter denna säsong. Allt gnäll på Wesslan anser jag är obefogat. Riddarn har vart helt fantastisk bra, medans Wesslan har spelat bra. Dock tror jag att det är viktigt att ha två bra målvakter iaf fram mot slutspelt då det krävs lite konkurrens.
Sant som du säger.
Både Ridderwall och Wesslau har tagit stora steg framåt i utvecklingen, och det kan väl bara bli bättre.
Som jag ser det är Ridderwall i nuläget utan tvekan vår förstemålvakt, medan Wesslau får agera reserv för tillfället. Men sånt kan ändras snabbt om Wesslau kommer in i en toppform till exempel. Wesslau och Ridderwall är i grund och botten två jämna målvakter. Ingen av dom håller enligt mig för att vinna titlar, dvs ingen av dem är en matchvinnande målvakt som Markström. Men om Ridderwall fortsätter att utvecklas så kanske han är där inom kort, men dessvärre så spelar han nog i AHL då.

Jag hoppas hur som helst på en förstärkning på målvaktssidan till kommande säsong. Tellqvist eller någon liknande. Sen får antingen Wesslau eller Ridderwall gå, och sett till åldern så lutar det nog i så fall emot att Ridderwall är den som får stanna. Men som sagt, det finns mycket tid för dem att utvecklas, och vem som är bäst när det väl drar ihop sig till nästa säsong återstår att se.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev: Ingen av dom håller enligt mig för att vinna titlar, dvs ingen av dem är en matchvinnande målvakt som Markström.
Du kan ju inte förvänta dig heller att vi ska ha den bästa målvakten(som jag ser det) i elitserien heller. Jag tror att det går att vinna titeln med Ridderwall, jag tycker lätt att han är top.4. Men för att vi ska vinna krävs det först och främst att vissa backar höjer sig ett snäpp. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar