Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Inlägg av warrant »

Jepe skrev:Då fbk torska idag så har vi chansen att dra ifrån med 5p om jag inte är helt ute och cyklar om vi tar en 3poängare imorgon. Brynäs är uppe på 53p nu så imorgon gäller matchen mer än man tror, hoppas spelarna kan ladda till ordentligt nu efter lördagens match. Nånting säger mig att laget kan spela mer avslappnat imorgon och ta vara på målchanserna. Tror det blir 4-1!

Brynäs är uppe i 50 poäng..
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Schyssta resultat annars idag; gillar starkt att Modo förlorar. Bra också att kunna få ett litet glapp ner till FBK om vi tar poäng imorgon.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

warrant skrev:
Jepe skrev:Då fbk torska idag så har vi chansen att dra ifrån med 5p om jag inte är helt ute och cyklar om vi tar en 3poängare imorgon. Brynäs är uppe på 53p nu så imorgon gäller matchen mer än man tror, hoppas spelarna kan ladda till ordentligt nu efter lördagens match. Nånting säger mig att laget kan spela mer avslappnat imorgon och ta vara på målchanserna. Tror det blir 4-1!

Brynäs är uppe i 50 poäng..
My bad, menade förstås Luleå :)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Blir som sagt en svettig match, men hoppas vi kan dra längsta strået om vi har 110% fokus samt rätt inställning.

Tips:
3-1

1-0 Danielsson (Cehlin)
2-0 Ragge (A Holmqvist) PP
3-0 Hannula (Enqvist)
3-1 Råtta light

Skott:
34-27

Utvisningar:
DIF 5x2, SAIK 5x2

Publik: 6893
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag tycker att laget de senaste matcherna bevisat att lägstanivån har höjts avsevärt jmft med fg. säsong, därav är jag inte rädd för någon riktig plattmatch nu. Baksmälla från i lördags vet jag inte heller om vi ska vara rädda för, den matchen var ju inte direkt en nyårsraket prestationsmässigt sätt.

Tror själv att DIF drar ifrån FBK nu och tar en tajt men komfortabel vinst med 3-1
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Inget lag vinner i all evighet, så snart måste väl minan komma...

Det blir tajt, men jag tror vi vinner, ska vi säga 3-2? Mycket viktigt att vi får ett litet glapp ner till Kaffebönderna.

Synd att inte Juniorerna hunnit hem ännu, dels för att få hem våra tre lirare men kanske framförallt för att jag vill berätta för David Rundblad om vad jag tyckte om hans insats i JVM :evil:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Honken

Inlägg av Honken »

Olustkänslor inför den här matchen, men vårat lag har förvånat oss hela säsongen.
Med handen på hjärtat hur många av er trodde att vi skulle ligga på tredje plats efter 36 omgångar.
(Inget lag kan gå om oss efter den här omgången, hur matchen än slutar ikväll.)
Som än jämförelse så hade DIF 42 poäng efter omg. 35 förra säsongen målskillnad 89-102 och låg sist. Det är 14 poäng bättre och 29 mål i differens.

Men tillbaka till matchen Både den här säsongen och förra har det i stort sett bara varit uddamålsvinster för endera laget. Största vinsten var DIF 0-3 i förra mötet. Har inte sett saik spela nu när deras backar är på JVM, men de ersättare de har borde gå att stressa till misstag med hög forechecking.
Sen gäller det för alla Djurgårdare att gå på matchen, tveksamt om ens blir 7000 som der ser ut nu.
saik har dessutom äckligt många supportrar här nere. Undrar om inte solna aik´are går på matchen för att få se lite Elitseriehockey.
Men trots allt det blir vinst med 3-1
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tror på vinst för att saik är helt enkelt för dåliga.
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Vill verkligen inte vara negativ men har märkt att alltid när vi ska jaga en tabellplacering eller drar ifrån och ligga högt så börjar vi förlora... Ville bara säga det och det talar emot... Men jag hoppas vi vinner och då gör vi det med 4-2
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Vi ligger 3:a nu men man ska inte inledas i någon falsk trygghet om att vi helt säkert kommer gå till slutspel för det. Hamnar vi i en svacka och förlorar 3-4 matcher kan vi vara där nere vid strecket igen… därför är det viktigt att killarna går för 3p idag och utökar avståndet ner!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Blir en rätt så simpel match idag Riddarn får dessutom hålla nollan, 4-0

1-0 Otto (A.Honken)
2-0 Otto (Mackan)
3-0 T.Eriksson (Zigomanis)
4-0 Deilert/O. Eklund

Tro det eller ej med Deilert eller Oscar gör sin första Elitseriebalja idag!
Senast redigerad av 1891 den 2010-01-05 21:54:50, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Wesslau står idag. Ridderwall är sjuk. Känns som att det gynnar Skellefteå något oerhört tt Gustaf går in i kassen. Hans oförmåga att hålla fast pucken intill kroppen och dåliga placeringsförmåga kommer ge deras kvicka forwards många fina lägen.

Tror för övrigt på torsk idag tyvärr, nån gång tar sviten stopp, särskilt eftersom spelet inte har varit hundraprocentigt på slutet.

2-4.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Wesslau var iofs stabil i bortamatchen mot SAIK senast. Får väl hoppas han konserverat den formen till Hovet ikväll, amen !
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Tror på en ganska klar förlust idag. 1-4.

Tidigt underläge, följt av skenbart spelövertag för oss, för att sedan bli bortkontrade,i slutet av andra perioden.

0-1 03:41 Surovy (PP)
0-2 35:14 Söderström
0-3 38:52 Surovy
1-3 48:02 A. Holmqvist (PP2)
1-4 58:50 Hagos

Wesslau 75,20%
Hadelöv 97,12%
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

*Knirre skrev:Tror på en ganska klar förlust idag. 1-4.

Tidigt underläge, följt av skenbart spelövertag för oss, för att sedan bli bortkontrade,i slutet av andra perioden.

0-1 03:41 Surovy (PP)
0-2 35:14 Söderström
0-3 38:52 Surovy
1-3 48:02 A. Holmqvist (PP2)
1-4 58:50 Hagos

Wesslau 75,20%
Hadelöv 97,12%
varför gissar du 97.12? inte änns troligt ju..

om Hadelöv tar 34 av 35 skott får han en räddningsprocent på 97.14 vilket skulle va närmast din gissning... (använder mig av vilkoret att DIF bara gör ett mål)

eller menar du att hans totala räddningsprocent skulle va 97.12 efter matchen (han har 91.16 nu..)?
det går inte häller att uppfylla med ett heltal antal antal skott i matchen.... så din gissning är dålig... :P

du förstår att jag bara skojar med dig va? :)

MOT 3p!
Skriv svar