Risken är att Josefsson och Krüger sticker över till andra sidan. Sen kan det nog bli problem att hålla kvar Hannula och Mackan.warrant skrev:Målvakter
Micke Tellqvist
Stefan Ridderwall
Gustav Wesslau
Backar
Daniel Tjärnqvist
Staffan Kronwall
David Printz
Andreas Holmqvist
Timmy Pettersson
Oscar Eklund
Kyle Klubertanz
Alexander Deilert
Forwards
Christian Eklund
Marcus Krüger
Kristofer Ottosson
Mika Hannula
Michael Holmqvist
Jacob Josefson
Marcus Nilson
Mathias Tjärnqvist
Jimmie Ölvestad
Nicklas Danielsson
Fredrik Bremberg
Nils Ekman
Patric Cehlin
Daniel Brodin
M.Hannula - K.Ottosson - F.Bremberg
M.Nilson - M.Holmqvist - N.Ekman
N.Danielsson - J.Josefsson - M.Krüger
J.Ölvestad - C.Eklund - M.Tjärnqvist
D.Tjärnqvist - A.Holmqvist
S.Kronwall - K.Klubertanz
D.Printz - T.Pettersson
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Detta är en Väldigt hög lönekostnad för D.I.F, så detta är nog bara att drömma om tyvärr.1891 skrev:Risken är att Josefsson och Krüger sticker över till andra sidan. Sen kan det nog bli problem att hålla kvar Hannula och Mackan.warrant skrev:Målvakter
Micke Tellqvist
Stefan Ridderwall
Gustav Wesslau
Backar
Daniel Tjärnqvist
Staffan Kronwall
David Printz
Andreas Holmqvist
Timmy Pettersson
Oscar Eklund
Kyle Klubertanz
Alexander Deilert
Forwards
Christian Eklund
Marcus Krüger
Kristofer Ottosson
Mika Hannula
Michael Holmqvist
Jacob Josefson
Marcus Nilson
Mathias Tjärnqvist
Jimmie Ölvestad
Nicklas Danielsson
Fredrik Bremberg
Nils Ekman
Patric Cehlin
Daniel Brodin
M.Hannula - K.Ottosson - F.Bremberg
M.Nilson - M.Holmqvist - N.Ekman
N.Danielsson - J.Josefsson - M.Krüger
J.Ölvestad - C.Eklund - M.Tjärnqvist
D.Tjärnqvist - A.Holmqvist
S.Kronwall - K.Klubertanz
D.Printz - T.Pettersson
Är det bara jag som inte vill ha tillbaka Bremberg redan nästa år?!?
NopSebbe G skrev:Är det bara jag som inte vill ha tillbaka Bremberg redan nästa år?!?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, definitivt inte. Bremberg är gud, defensivt är gud slapp. Mika Hannula är i nuläget nyttigare för DIF 10/11 anser jag, och om vi vill ha kvar Nilson/Nilsson lär inte pengarna räcka till Linkan precis.Sebbe G skrev:Är det bara jag som inte vill ha tillbaka Bremberg redan nästa år?!?
Säg den glädje som varar
- Remy Lebeau
Linkan är och förblir stor i mina ögon, men jag vill inte ha tillbaka honom till nästa säsong. Bättre att han får tjäna ihop pengar utomlands istället. Förmodligen har han bara 1-2 säsonger kvar innan han slutar ändå.
Fokusera hellre på A. Holmqvist, Klubertanz och Nilson.
Är ateist, men om Theodore skulle komma hit nästa säsong skulle jag börja tro på mirakel och gud. Utgående kontrakt, samt spelat här förut och trivts oerhört bra.
Fokusera hellre på A. Holmqvist, Klubertanz och Nilson.
Är ateist, men om Theodore skulle komma hit nästa säsong skulle jag börja tro på mirakel och gud. Utgående kontrakt, samt spelat här förut och trivts oerhört bra.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Håller med, skadar inte att ringa och kolla. Dock så ligger det väl närmare till hands att satsa på Riddarn eller Tellan.Remy Lebeau skrev:Är ateist, men om Theodore skulle komma hit nästa säsong skulle jag börja tro på mirakel och gud. Utgående kontrakt, samt spelat här förut och trivts oerhört bra.
Avgå Jocke.
Endast 4 spelare har kontrakt över nästa säsong!
Dags att signa upp en stomme med spelare.
Dags att signa upp en stomme med spelare.
Vi har sattsat på de här två målvakterna i två år nu, och jag tror inte vi kommer att få se en ny målvakt i Djurgården till nästa säsong. Riddarn tar första spaden nästa säsong.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Tycker inte att vi skall lägga dyra pengar på en ny målvakt, ser ingen anledning att inte satsa vidare på Stefan som utvecklats mycket redan i år. Gjorde en snabbkoll bland resultaten och kom fram till att vi har drygt 2 poäng i snitt de matcher som Stefan startat den här säsongen. Med samma snitt i alla matcher hade vi haft 70 poäng och legat etta...
Ridderwall må vara väldigt bra i år, men han är ingen målvakt som vinner guld åt oss, inte ännu i alla fall.jool08 skrev:Tycker inte att vi skall lägga dyra pengar på en ny målvakt, ser ingen anledning att inte satsa vidare på Stefan som utvecklats mycket redan i år. Gjorde en snabbkoll bland resultaten och kom fram till att vi har drygt 2 poäng i snitt de matcher som Stefan startat den här säsongen. Med samma snitt i alla matcher hade vi haft 70 poäng och legat etta...
Med en målvakt i klass med Markström hade vi på allvar varit en kandidat till sm guldet i år.
Som någon kommentator sa under JVM sändningen igår, målvakten är halva laget.
Vi kommer inte att förstärka på målvaktsidan, det är jag övertygad om. Men det hade varit underbart om vi hade fått in ett monster i målet, som t.ex. Markström.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas du skämtar.....
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja vad ska man säga? Möjligtvis Dixon från Brynäs, men han lär inte komma utan en alltför hög ersättning. Men jag skulle byta honom mot vår Zigomanis rakt av om det nu vore möjligt.
Övriga tre vill jag däremot inte se i vårt lag.
Ifall nu SSK åker ur borde vi snabbt ta hit denna spelare. Lär inte kosta så mycket och är en pålitlig elitseriespelare för ett tredjebackspar. Även om inte tälje ramlar ned borde vi ge det ett försök. Det är som sagt den där 6:e backen vi verkligen saknar just nu och vi kan nog inte förvänta oss 2-3 klassbackar som nyförvärv till nästa säsong och då skulle han vara som klippt och skuren.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=119
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Linus Klasen vore en härlig och realistiskt värvning också, i och med att han känner Micke Johansson sedan länge.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ifall nu SSK åker ur borde vi snabbt ta hit denna spelare. Lär inte kosta så mycket och är en pålitlig elitseriespelare för ett tredjebackspar. Även om inte tälje ramlar ned borde vi ge det ett försök. Det är som sagt den där 6:e backen vi verkligen saknar just nu och vi kan nog inte förvänta oss 2-3 klassbackar som nyförvärv till nästa säsong och då skulle han vara som klippt och skuren.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=119
Om SSK åker ur tror jag att Micke genast kommer att ta kontakt med honom och be styrelsen att skriva kontrakt med honom, för att han är riktigt skicklig på isen.
Man får väl dock göra sig av med någon då också, men vi lär nog få det svårt att behålla alla spelare till kommande säsong.
Någon junior lär dra och Zigomanis lär återvända till Nordamerika, så det ska nog finnas plats för även honom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården