Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Inlägg av Crashmash »

Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.

TV
Matchen sänds på Canal+ Sport 1 och Canal+ Web-TV.

Matchinformation
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

ÖVRIGT
DIF Kids med Leklandet Fantasium.

Den här matchen kommer Leklandet Fantasium att hålla till nere på Rinkside. Dit kommer ni via A10. Här finns det aktiviteter för barn upp till 13 år. Bl a fiskdamm och hoppborg.

Under matchen kommer vi även att ha tävlingen "Hitta pucken"!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå, 5/1 2010

Inlägg av -daniel- »

Ingen jävla "baksmällamatch" här, tack. Vill se ett 110% taggat lag och en 200% laddad publik. Det kommer behövas.

EDIT: Någon som vet biljettläget? Känns lite som "matchen-efter" och att det kanske inte blir världens största uppslutning. Hoppas jag har fel.
Användarvisningsbild
kablo003

Inlägg av kablo003 »

-daniel- skrev:Ingen jävla "baksmällamatch" här, tack. Vill se ett 110% taggat lag och en 200% laddad publik. Det kommer behövas.

EDIT: Någon som vet biljettläget? Känns lite som "matchen-efter" och att det kanske inte blir världens största uppslutning. Hoppas jag har fel.
4233 sålda enligt http://difhockey.se/julmatcher som är för 10 dagar sen kanske? Jag vet inte, men jag tror faktiskt många fick blodad tand från matchen igår och vill se mer hockey så jag tror det kan ta ut en eventuell baksmällaeffekt =)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kablo003 skrev:
-daniel- skrev:Ingen jävla "baksmällamatch" här, tack. Vill se ett 110% taggat lag och en 200% laddad publik. Det kommer behövas.

4233 sålda enligt http://difhockey.se/julmatcher som är för 10 dagar sen kanske? Jag vet inte, men jag tror faktiskt många fick blodad tand från matchen igår och vill se mer hockey så jag tror det kan ta ut en eventuell baksmällaeffekt =)
Mmjo, det där var nog ett tag sen så jag hoppas det rasslat iväg lite mer i försäljningen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag räknar med en tät tillställning då dessa möten så här långt inte varit några klang och jubeltillställningar. Det lag som spelat borta har lyckats trasa sönder hemmalagets ambitioner fullständigt.

Hoppas vi har marginalerna på vår sida och lyckas få det viktiga första målet. Denna match är mycket viktig i kampen kring top4-strecket.

Tips: 4-2, sista målet i öppen bur.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Viktigt att ta 3 pinnar här.

Ser gärna att PP sitter bättre och att vi får in mer folk på mål vid skott. Annars kan det gärna få se ut hur som helst bara vi kammar in tre poäng.

Med tre ordinarie backar borta borde vi kunna snurra en del i deras zon. Defensivt har vi ju varit stabila hela säsongen.

Tror Danielsson gör hattrick här faktiskt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Någon som vet, kommer Printz spela i denna match :?:
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

En viktig match för vår del. Nu handlar allt om att hålla uppe spelet och inte låta lagen under oss ta in på oss.
Jag tror att vi vinner detta, men det lär nog bli tufft.

För övrigt så börjar jag nu fundera på om det blir mycket sång för mig imorgon. Kan knappt prata för tillfället och har sjukt jävla ont i halsen :wink:
Hoppas att inte allt för många sitter i samma situation som jag, för att då lär det inte bli världens bästa tryck på Hovet imorgon, he he.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Dags att på allvar markera att vi ska vara top 4 i år.
Även dags för årets första 'riktiga' nolla hemmåt för Stefan, det har han gjort sig förtjänt av.

TIPS
Engqvist (Hannula) 1-0
Nilsson (Ölvestad) 2-0
Danielson 3-0
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Tibbe skrev:Någon som vet, kommer Printz spela i denna match :?:
Enda jag såg var att Lee Goren inte fick en avstängning, så Printz bör vara med.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:För övrigt så börjar jag nu fundera på om det blir mycket sång för mig imorgon. Kan knappt prata för tillfället och har sjukt jävla ont i halsen :wink:
Hoppas att inte allt för många sitter i samma situation som jag, för att då lär det inte bli världens bästa tryck på Hovet imorgon, he he.
Du är inte ensam kan jag säga dig. >.<

Tror på vinst här,
5-1 till DIF.

1-0 Ölvestad
2-0 Klubertanz
3-0 Ölvestad
3-1 Bonde
4-1 Danielsson
5-1 Ölvestad
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känner en olustkänsla över matchen i morgon. Har inte haft denna känsla under flera månaders tid. Är riktigt orolig för en total överkörning, typ 1 - 5 eller 2 - 7. Har försökt få bort känslan genom att se reprisen på Canal + mot FBK utan att lyckas kväva olustkänslan. Hoppas inte Wesslau står då han redan fått skit så det räcker. Hoppas nu tränarteamet verkligen lägger krut på att inte underskatta SAIK. Hoppas jag har fel och vi stoltserar med 59 poäng kl 21.15 på tisdag kväll.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Doyle skrev:Känner en olustkänsla över matchen i morgon. Har inte haft denna känsla under flera månaders tid. Är riktigt orolig för en total överkörning, typ 1 - 5 eller 2 - 7. Har försökt få bort känslan genom att se reprisen på Canal + mot FBK utan att lyckas kväva olustkänslan. Hoppas inte Wesslau står då han redan fått skit så det räcker. Hoppas nu tränarteamet verkligen lägger krut på att inte underskatta SAIK. Hoppas jag har fel och vi stoltserar med 59 poäng kl 21.15 på tisdag kväll.
Ja, det jag var lite inne på förut; en "baksmällamatch" efter lördagens fantastiska drabbning. Tror förvisso inte på en storförlust men nu mer än någonsin är det sjukt viktigt med rätt inställning. Tror i det här läget det kan vara en fördel att vi faktiskt förlorade förra hemmamatchen mot SAIK - det om något borde ge tändvätska.

Sjukt jävla viktiga poäng på spel.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Då fbk torska idag så har vi chansen att dra ifrån med 5p om jag inte är helt ute och cyklar om vi tar en 3poängare imorgon. Brynäs är uppe på 53p nu så imorgon gäller matchen mer än man tror, hoppas spelarna kan ladda till ordentligt nu efter lördagens match. Nånting säger mig att laget kan spela mer avslappnat imorgon och ta vara på målchanserna. Tror det blir 4-1!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bakslaget måste ju komma snart? Låt oss säga 3-3

1 - 0 Klubertanz
2 - 0 Nilson
2 - 1 Tenkrat
2 - 2 Tenkrat
2 - 3 Moran