DIF-insatser i junior-VM

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa85

Re: DIF-insatser i junior-VM

Inlägg av jensa85 »

1891 skrev:Jag har börjat spekulera i en tänkbar förstafemma och kommit fram till

Josefsson Krüger Pääjärvi-Svensson
David Rundblad Tim Erixon/Erik Karlsson (om han får spela)
Sjukligt avundsjuk på dig som minuterna efter säsongens värsta förlust sätter dig och spekulerar i JVM-kedjor.
Själv har jag haft fullt upp med att hindra mig själv från att göra dumheter :wink:
Användarvisningsbild
1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av 1891 »

jensa85 skrev:
1891 skrev:Jag har börjat spekulera i en tänkbar förstafemma och kommit fram till

Josefsson Krüger Pääjärvi-Svensson
David Rundblad Tim Erixon/Erik Karlsson (om han får spela)
Sjukligt avundsjuk på dig som minuterna efter säsongens värsta förlust sätter dig och spekulerar i JVM-kedjor.
Själv har jag haft fullt upp med att hindra mig själv från att göra dumheter :wink:
haha :D Djurgården - Färjestad den 1/12 är historia nu! Nu ska vi sikta framåt, framåt mot Sm-slutspel. :)
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen anser jag att man skall lira med en DIF-trio tillsammans Krüger - Josefsson - Brodin. Tre starka skridskoåkare kombinerat med fina händer på Krüger och Josefsson samt då Brodins tuffhet. Låter som en bra kedja enligt mig och dessutom känner spelarna varandra väl. Inget snack i min värld. Magnus P Svensson skall kunna leda en andra producerande kedja i min bok....
centrox

Inlägg av centrox »

mårts är ju bra dum. Urbom, landeskog, wallen och cehlin är ju bättre än en del spelare i truppen.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

centrox skrev:mårts är ju bra dum. Urbom, landeskog, wallen och cehlin är ju bättre än en del spelare i truppen.
Är de bättre på exakt allt? Man kan inte ha ett lag med t.ex. bara målskyttar, eller bara offensiva backar.
centrox

Inlägg av centrox »

1891 skrev:
centrox skrev:mårts är ju bra dum. Urbom, landeskog, wallen och cehlin är ju bättre än en del spelare i truppen.
Är de bättre på exakt allt? Man kan inte ha ett lag med t.ex. bara målskyttar, eller bara offensiva backar.
verkar ju inte hämna kanada som tar ut bästa truppen varje år
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Nästa junior in borde vara Arvid Strömberg.

Tuff och bra.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

centrox skrev:
1891 skrev:
Kanadas J20 coach sa själv i en intervju förra året att grunden till ett bra lag hänger på att ha olika spelartyper som fungerar bra ihop. Och ja, Kanada lyckas ta ut den bästa truppen varje år! Men de tar inte ut de bästa offensiva spelarna alla gånger.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

centrox skrev:
1891 skrev:
För att vinna behövs rollspelare och den trupp som Mårts nu har tagit ut innehåller just alla typer av spelare.
Dem som du räknat upp (Cehlin behövs dessutom på hemmaplan nu när både Josefsson,Kruger och Brodin är over there) är samtliga offensiva pjäser.
Går inte att vinan en turnering med endast offensiva spelare.....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
kristiansen

Inlägg av kristiansen »

Något som är en stor gåta för mig, varför tar man inte ut några svenskar som redan spelar i Nordamerika? Till exempel Landeskog, han är ju en rollspelare av rang, väldigt tuff och "osvensk" i sin spelstil. Samma med Urbom som är väldigt bra och skulle platsa utan tvekan, De har fått det Nordamerikanska tänket i sitt sätt att spela. Man kan behöva tuffare killar, kanadickerna går inte av för hackor samt att Landeskog och Urbom spelar på liten rink dagligen. Det borde hjälpa att inte bara ta ut spelare som verkar i Sverige.
wallander

Inlägg av wallander »

Sillen skulle givetvis vart med i laget. Enda trösten är att vi får njuta av hans spel här hemma i elitserien.... Sillen tilll VM tja-la-la-la laaaa
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Chris Härenstam citerad från TV: "Det här kan vara matchavgörande" efter Jacob Josefsons 4-0-mål mot Finland. Så rätt så!

Nästa år är det väl tveksamt om vi rår på finnarna (ett gäng som mest består av 91:or).

Om dagens Tre Kronor heter det att det är det bästa laget på många år. Så det vore fanken om TK skulle sumpa chansen att erövra JVM-titeln nu. Det kan dröja innan vi har lika bra odds på vår sida igen ...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Sverige har fler spelare i dagens trupp som kan delta nästa år än vad Finland har, så vet inte riktigt vad du snackar om.

För övrigt så känns det som att årets upplaga har större chans än förra årets.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Remy Lebeau skrev:så vet inte riktigt vad du snackar om.
Nej, inte jag heller ... men vadå, det var nyårsafton igår så vi var rätt packade här hemma. God fortsättning :D
satsmundin

Inlägg av satsmundin »

Kan bara instämma i det ovannämda men skulle nog valt båda men samtidigt kan jag tycka att "pelle Mårts hade en aning om vad våra juniorer betyder för oss i dif" cehlin spelade som en fullfjädrad senior nu sist och tog för sig och visade väg så att det var nog bra att brodin fick chansen kan bara tycka lite synd om cehlin men han gör ett jävla bra jobb hemma istället! sedan tycker jag att dif ledning har gott på positivt och sätter oss i ledar positionen när det gäller att få fram nya spelare i våra egna led alla andra lag har värvat en masa utlänningar och vi lirar topp hockey just nu med våra juniorer kan bara säga grattis DIF
gridiron skrev:Jacob och Marcus uttagna till JVM-laget, förstås. Se'n valde Mårts mellan Brodin å Cehlin (sagt i "Hockeykväll" 30/11), och det blev den förstnämnde.

Gott att Brodin får chansen. Men om jag själv hade tagit ut truppen hade Cehlin blivit den DIF:are jag valt först. Som den grabben gått från klarhet till klarhet. Och nu hamnade han utanför truppen. Aj aj aj!
Skriv svar