Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Eller varför inte "Sjung med, om ni älskar DIF" istället?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Återigen tänker jag på personerna på ständig sittplats.Sidney Crosby skrev:Eller varför inte "Sjung med, om ni älskar DIF" istället?
Alla kan inte delta där heller.. :/
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ständig sittplats är det oss som var med redan på 70-talet och med begynnande flint och kulmage du syftar på ?Snazzi skrev:Återigen tänker jag på personerna på ständig sittplats.Sidney Crosby skrev:Eller varför inte "Sjung med, om ni älskar DIF" istället?

Eller är det någon sektion på Hovet jag inte känner till ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Haha det passar väl för er också, jag tänkte mer på personerna som sitter vid öppningarna mitt i klacken(handikapp). Många av dem har aldrig stått upp, vore kul att kunna få med dom på någon ramsa, på något sett.Frasse skrev:Ständig sittplats är det oss som var med redan på 70-talet och med begynnande flint och kulmage du syftar på ?Snazzi skrev:Återigen tänker jag på personerna på ständig sittplats.Sidney Crosby skrev:Eller varför inte "Sjung med, om ni älskar DIF" istället?
Eller är det någon sektion på Hovet jag inte känner till ?

Nu tar vi i för kung och fosterland, vi ska inte förlora en gång till mot dom här packen, på lördag blir det vinst!
Ni som har köpt en biljett och inte sjunger lär höra från den bredvid att dra åt helvete, för hovet skall ekas och det ska kännas rejält!
Så jag förväntar alla som köpt biljett att SJUNGA!!
Ses på fina hovet!:D
Ni som har köpt en biljett och inte sjunger lär höra från den bredvid att dra åt helvete, för hovet skall ekas och det ska kännas rejält!
Så jag förväntar alla som köpt biljett att SJUNGA!!
Ses på fina hovet!:D
Hur går resten av texten till "Här var det friska tag, här var det hårda tag"?
Vad är storyn bakom den ramsan? Hade aldrig hört den förrän några matcher tillbaka.
Edit: hittade själv.
Här var det friska tag.
Här var det hårda tag.
Här var det
A-I-*poff*
Vad är storyn bakom den ramsan? Hade aldrig hört den förrän några matcher tillbaka.
Här var det friska tag.
Här var det hårda tag.
Här var det
A-I-*poff*
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Japp, samtidigt som du slår i näven i handen(vid poff).Edin skrev:Hur går resten av texten till "Här var det friska tag, här var det hårda tag"?
Här var det friska tag.
Här var det hårda tag.
Här var det
A-I-*poff*
Trevligt läsning!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6374492.ab
Kul att se att Foppa-febern fortfarande håller i sig här i Stockholm!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6374492.ab
Kul att se att Foppa-febern fortfarande håller i sig här i Stockholm!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Storyn är den att det från början är en aik-ramsa, utan poff då såklart.Edin skrev:Hur går resten av texten till "Här var det friska tag, här var det hårda tag"?
Här var det friska tag.
Här var det hårda tag.
Här var det
A-I-*poff*
Poffet kommer utav att Black Army möttes av ett gäng Djurgårdare på t-centralen för sisådär 20 år sen. När gnagaren som gick först hade kommit till A-I... så tog det slut iom att han blev knockad av en Djurgårdare. Därav versionen som sjungs idag av oss.
Jimpa är "stolt, rörd och tagen" av igår
http://tinyurl.com/ydkg4hj
Ridderwall hyllar också klacken
http://tinyurl.com/yj32pnh
och ragge:
http://tinyurl.com/ylzah9e
bara suga i sig och njuta
http://tinyurl.com/ydkg4hj
Ridderwall hyllar också klacken
http://tinyurl.com/yj32pnh
och ragge:
http://tinyurl.com/ylzah9e
bara suga i sig och njuta

Galet mäktigt igår !
Jag har fortfarande gås hud, otroligt mäktigt, jag vet inte tifot var lite otydligt (enligt mig) var tvungen att fråga en kompis efter när jag kollade ett klipp, men annars så var det oslagbart!
Men om det är nåt jag ska ge minus för är att vi är 2700 man i klacken vi ska kunna göra oss hörda ännu mer, vi måste hålla ut sångerna inte bara ge upp så sången dör, men annars grymt.
Så vill jag bara nämna dom som stanna efter matchen, Samba Djurgårn'n!, Awsome!
Och även dom som tog tåget från Globen station efter matchen som ville sjunga ännu mer, bland annat sången " inga brudar, korta jeans, impotent, inga pengar, fula brudar" underbart.
Ser fram emot tisdag hoppas det blir bra drag där och framhäver fler folk till matcherna efter denna otroliga match igår.
Jag har fortfarande gås hud, otroligt mäktigt, jag vet inte tifot var lite otydligt (enligt mig) var tvungen att fråga en kompis efter när jag kollade ett klipp, men annars så var det oslagbart!
Men om det är nåt jag ska ge minus för är att vi är 2700 man i klacken vi ska kunna göra oss hörda ännu mer, vi måste hålla ut sångerna inte bara ge upp så sången dör, men annars grymt.
Så vill jag bara nämna dom som stanna efter matchen, Samba Djurgårn'n!, Awsome!
Och även dom som tog tåget från Globen station efter matchen som ville sjunga ännu mer, bland annat sången " inga brudar, korta jeans, impotent, inga pengar, fula brudar" underbart.
Ser fram emot tisdag hoppas det blir bra drag där och framhäver fler folk till matcherna efter denna otroliga match igår.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Du glömde smygnazism! Den var ju lagom klockren.4sure skrev: Och även dom som tog tåget från Globen station efter matchen som ville sjunga ännu mer, bland annat sången " inga brudar, korta jeans, impotent, inga pengar, fula brudar" underbart.
Vet inte om jag kommer kunna sjunga på tisdag dock, halsen känns som om någon dragit med ett rivjärn där. Hostar blod emellan åt. Trodde inte man kunde göra det, men jag skrek FÖR mycket igår.
Aa jag drog igång en massa olika, hade ingen fantasi till slut:P, "kvartssamtal"Snazzi skrev:Du glömde smygnazism! Den var ju lagom klockren.4sure skrev: Och även dom som tog tåget från Globen station efter matchen som ville sjunga ännu mer, bland annat sången " inga brudar, korta jeans, impotent, inga pengar, fula brudar" underbart.
Vet inte om jag kommer kunna sjunga på tisdag dock, halsen känns som om någon dragit med ett rivjärn där. Hostar blod emellan åt. Trodde inte man kunde göra det, men jag skrek FÖR mycket igår.

Det är rätt, när jag vakna imorse skulle jag hälsa på brorsans nya flickvän som slagga hos honom , skulle jag hälsa, fick inte fram några ord, tror du inte det var pinsamt eller.
Brorsan tog fram penna och papper..
Men jag har lite röst kvar, och den rösten skall tillges på tisdag mot skellefteå.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Körde någon Vi é inte AIK?
Fan det missade jag. Bästa ramsan, speciellt i baren eller på bussen. All cred till dem som tog up den i så fall och kunde leda den - min fantasi skulle ta slut ganska kort efter korta jeans och rullad mössa.
Fan det missade jag. Bästa ramsan, speciellt i baren eller på bussen. All cred till dem som tog up den i så fall och kunde leda den - min fantasi skulle ta slut ganska kort efter korta jeans och rullad mössa.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Jora det var ett par lirare efter matchen. Den är riktigt skön.season skrev:Körde någon Vi é inte AIK?

Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"