Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009
Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009
har hållt mig utanför målvaktssnacket ett tag eftersom det är ett så känsligt ämne här på forumet.
Wesslau har idag i mina ögon varit som han brukar, står i vägen så gott han kan och inte mer.
3-2 målet som skrivs om ovan är Deilert som dräller med pucken så den förflyttningen kan man inte klandra Wesslau för.
Tråkigt med den snabba vändningen , hoppas vi kommer orka med att kvittera så vi får någon poäng med oss, för det är vi verkligen värda.
Wesslau har idag i mina ögon varit som han brukar, står i vägen så gott han kan och inte mer.
3-2 målet som skrivs om ovan är Deilert som dräller med pucken så den förflyttningen kan man inte klandra Wesslau för.
Tråkigt med den snabba vändningen , hoppas vi kommer orka med att kvittera så vi får någon poäng med oss, för det är vi verkligen värda.
Wesslau har väl aldrig räddat ett friläge?
Dessutom så är laget alltid väldigt mycket osäkrare med honom i baljan...
Vill vi till slutspel så ska Ridderwall vakta kassen, nåt annat är bara töntigt. Säg vad ni vill, Wesslau-älskare.
Dessutom så är laget alltid väldigt mycket osäkrare med honom i baljan...
Vill vi till slutspel så ska Ridderwall vakta kassen, nåt annat är bara töntigt. Säg vad ni vill, Wesslau-älskare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Suck, har kan Wesslau släppa retur på det där 2-1 läget. För jäkla illa.
Usch vad besviken man är, helvete... Nåväl 0p borta i Jkpg var väl inte helt oväntat på förhand.
Skjuter man ett stenhårt slagskott från dålig vinkel och missar mål så puckjävlen går ur zon via sarghörnet med 15 sek kvar och 6-4 spel så är man inte överbegåvad(Marcus Nilson)....
HV tog över i tredje men vi var förtjänta av minst ett X i denna matchen.
Det var vi verkligen , en pinne skulle vi haft med oss hemjensa85 skrev:Skjuter man ett stenhårt slagskott från dålig vinkel och missar mål så puckjävlen går ur zon via sarghörnet med 15 sek kvar och 6-4 spel så är man inte överbegåvad(Marcus Nilson)....
- Stockholmare
1-2 var väl Laine som kom fri efter slarv av Holmqvist? 2-2 tog på hjälmen först har jag för mig och sådana puckar släpper de flesta målisar retur på.Henkos skrev:Suck, har kan Wesslau släppa retur på det där 2-1 läget. För jäkla illa.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
0 rows affected
Spelar som helst ingen roll vilka målvakter vi har så länge vi håller på med allt j******* ***** ******** ***** ****** ** ******* ***** **** *****piss duttande i egen zon. Hur svårt kan det vara att få ut pucken, det är det första man lär sig när man spelar hockey. Jag blir så fruktansvärt trött på slaka vi är när vi ska få ur pucken ur egen zon. I ALLT från box play till uppspel. Det är en pina så fort någon i vårt lag har pucken i egen zon. Blir det ingen förbättring på detta vet jag inte vart det kommer sluta, det kommer inte att fungera i ett slutspel i alla fall, och inte i grundserien heller för den delen vilket vi ser gång på gång på gång!!
2014-04-07, vad hände?
Tråkigt med en förlust.
Ska bli intressant att se målen sen för att avgöra om kritiken som Wesslau får är korrekt eller felaktig som den oftast är.
Ska bli intressant att se målen sen för att avgöra om kritiken som Wesslau får är korrekt eller felaktig som den oftast är.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Underbart när folk fattar ironi.Stockholmare skrev:1-2 var väl Laine som kom fri efter slarv av Holmqvist? 2-2 tog på hjälmen först har jag för mig och sådana puckar släpper de flesta målisar retur på.Henkos skrev:Suck, har kan Wesslau släppa retur på det där 2-1 läget. För jäkla illa.
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, vad ska man säga?
Jävligt besviken men det är helt enkelt bara att ta nya tag nästa match mot
Rögle.

Rögle.
Senast redigerad av Stolt-Djurgårdare den 2009-12-28 21:42:00, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdare för livet
Ska vi skita i Rögle i övermorgon?Stolt-Djurgårdare skrev:Ja, vad ska man säga?![]()
Färjestad. Som just nu verkar förlora mot Frölunda.
Som vanligt ungefär:sthlm_dif skrev:Tråkigt med en förlust.
Inga jättetavlor, men MASSVIS med konstiga ingripanden som skapar osäkerhet i försvaret.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
+1jensa85 skrev:Underbart när folk fattar ironi.Stockholmare skrev:1-2 var väl Laine som kom fri efter slarv av Holmqvist? 2-2 tog på hjälmen först har jag för mig och sådana puckar släpper de flesta målisar retur på.Henkos skrev:Suck, har kan Wesslau släppa retur på det där 2-1 läget. För jäkla illa.
För att förtydliga så menade jag alltså två-mot-en-läget i tredje perioden där Wesslau gjorde en riktigt bra räddning.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du verkar ha missat mycket. Jag har aldrig sagt att Wesslau är en bra förstamålvakt. Jag har bara sagt att han inte kan lastas för något av målen idag, och att detta upprepas löjligt mycket match efter match. Ridderwall är stabilare MEN möjligtvis undantaget friläget så hade inte Ridderwall tagit nått av målen. Detta kan jag svära på.Jim Morrison skrev:
Oj, jag måste ha missat när alla målvaksexperter hyllade Wesslau för hans fantastiska kapacitet att stjäla matcher. Eller när Hardy gick ut och sa "Vesslan är får förstamålvakt, utan tvekan". Han är en okej andramålvakt, men inget mer. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om du verkligen tycker Wesslau är en bra förstakeeper i Elitserien.
En sak är säker och det är att många på forumet föredrar att ta den lätta vägen när vi torskar istället för att göra lite djupare analyser. Faktumet att Ragnarsson är skrämmande lik Thomas Johansson de senaste säsongerna verkar inte störa så många däremot. Segt, långsamt och fullständigt värdelöst. Falk blir bara sämre och sämre för varje match som går och VIP-läktaren verkar inte vara långt bort. Nilson är kung på att hålla pucken men skotten idag kan jämföras med André Mattsson. Snett och utan skärpa. Sen att Hardy o co verkar gilla att lira med dessa betongblock när det börjar dra ihop sig, istället för att köra med heta killar likt Hannula, Tim och Danielsson, är ju ett smärre problem.
Men varför inte lägga förlusten på en kille, det är ju enklare?
100% DJURGÅRDSJ***L