Lägg av! Du ser väl 2-2 kassen? Han släpper ju retur efter retur!!Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
Timmy Pettersson lyckas inte ta emot en lång passning från en HV71-försvarare i mittzon som gör att ett friläge skapas för Teemu Laine 1-2
Alexander Deilert får inte undan pucken i egen zon som av Melin spelas fram till Falk i högerläge framför målet där han behärskat rakar in 3-2
Men visst, när Wesslau står i mål så är allt hans fel...
Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009
Re: Hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2009
Spelmässigt skulle jag vilja säga att vi är klart bättre. Men dålig skärpa i avslutningarna kombinerat med en usel mardröms-trio minuter gör att vi på något sätt ändå ligger under. Känns konstigt och väldigt missvisande. Typ 1-3 eller 2-4 hade varit en rättvis ställning. Men när fan är ishockey rättvist?sthlm_dif skrev:Suck. 0-2 blir 3-2 under loppet av 3 minuter, plus att vi gör oss av med vår time out under denna period. Inte ok.
Jag har inte sett matchen, så jag kan inte säga vad som gått fel, man kan bara konstatera att det är allt annat än godkänt.
Wesslau kan inte ens jag lasta för baklängesmålen idag. Dock är det bara så otroligt väntat att han släpper in deras friläge(1-2 målet).
- Stockholmare
Om jag inte har helt fel så ska han gå ut och täcka puckförarens eventuella skott och lita på att försvararna täcker passningsmöjligheter. Hur som haver så skyller jag 3-2 på Deilerts indianare.Jim Morrison skrev:Du råkade bara missa 2-2 målet eller? Okej, friläget kan jag släppa men på de två andra målen är det katastrof. Var står han på 2-3 målet? En meter utanför målgården och floppar runt som en fisk. 2-2 målet ger han i princip bort med en otroligt dålig retur.Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
Timmy Pettersson lyckas inte ta emot en lång passning från en HV71-försvarare i mittzon som gör att ett friläge skapas för Teemu Laine 1-2
Alexander Deilert får inte undan pucken i egen zon som av Melin spelas fram till Falk i högerläge framför målet där han behärskat rakar in 3-2
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
0 rows affected
Mental kolaps på flertalet händer och då säger det pang, pang, pang.
Jävligt trist inte desto mindre.
Tyvärr bjuder vi som jag ser det på alla tre målen:
Varför drar inte vår 26 ner den fria HV-spelaren. I bästa fall utvising i sämsta fall straff.
Övriga båda målen är ordentliga försvarstabbar kombinerat med returer rakt ut.
Det känns som att våra spelare blir mer oroliga och osäkra med Wesslan i kassen.
Det lugn som brukar infinna sig när Riddarn står ( Se matchen senast mot LHC t ex )
Finns där inte idag.
Inget av målen är någons supertavla, men Wesslan ligger återigen under i målvaktsmatchen ´, precis som vanligt.
Att LHC dessuom vänder upp röven mot Rögle säger väl allt...
Jävligt trist inte desto mindre.
Tyvärr bjuder vi som jag ser det på alla tre målen:
Varför drar inte vår 26 ner den fria HV-spelaren. I bästa fall utvising i sämsta fall straff.
Övriga båda målen är ordentliga försvarstabbar kombinerat med returer rakt ut.
Det känns som att våra spelare blir mer oroliga och osäkra med Wesslan i kassen.
Det lugn som brukar infinna sig när Riddarn står ( Se matchen senast mot LHC t ex )
Finns där inte idag.
Inget av målen är någons supertavla, men Wesslan ligger återigen under i målvaktsmatchen ´, precis som vanligt.
Att LHC dessuom vänder upp röven mot Rögle säger väl allt...
- Jim Morrison
Ja, det hade varit fallet om skytten stod i slottet några meter bort. Men nu stod han i princip brevid/framför Wesslau och såg vad han gjorde och la en passning istället.Stockholmare skrev:Om jag inte har helt fel så ska han gå ut och täcka puckförarens eventuella skott och lita på att försvararna täcker passningsmöjligheter. Hur som haver så skyller jag 3-2 på Deilerts indianare.Jim Morrison skrev:Du råkade bara missa 2-2 målet eller? Okej, friläget kan jag släppa men på de två andra målen är det katastrof. Var står han på 2-3 målet? En meter utanför målgården och floppar runt som en fisk. 2-2 målet ger han i princip bort med en otroligt dålig retur.Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Att ligga upp med ett mål borta mot Hv71 efter två perioder är väl egentligen inte en katastrof, matchen är öppen och allt kan hända.
Men jag undrar dock vad Hardy sa till spelarna under time outen. För att man ska fan inte släppa in 2 mål inom loppet på 2 minuter efter en time out.
Men hur som helst, bara vi ser till att få med oss en poäng så är jag mer än nöjd, för att Hv71 är trots allt ett väldigt bra ishockeylag.
Drömmen vore att Hannula först kvitterar, sedan så misshandlar Ölvestad en Hv71 spelare (utan att bli utvisad) i ett av våra anfall och i samma sekvens gör Hannula 4-3 och vi vinner matchen. Då skulle man kunna sluta tänka på äckel Davidssons "uppvisning" från i fjol på Hovet, som än idag äcklar mig.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Men jag undrar dock vad Hardy sa till spelarna under time outen. För att man ska fan inte släppa in 2 mål inom loppet på 2 minuter efter en time out.
Men hur som helst, bara vi ser till att få med oss en poäng så är jag mer än nöjd, för att Hv71 är trots allt ett väldigt bra ishockeylag.
Drömmen vore att Hannula först kvitterar, sedan så misshandlar Ölvestad en Hv71 spelare (utan att bli utvisad) i ett av våra anfall och i samma sekvens gör Hannula 4-3 och vi vinner matchen. Då skulle man kunna sluta tänka på äckel Davidssons "uppvisning" från i fjol på Hovet, som än idag äcklar mig.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Alexander Drällert paniksvingar iväg pucken till Melin som drar ett sidledspass till en omarkerad Andreas Falk. Men visst, skyll på Wesslau....Jim Morrison skrev:Du råkade bara missa 2-2 målet eller? Okej, friläget kan jag släppa men på de två andra målen är det katastrof. Var står han på 2-3 målet? En meter utanför målgården och floppar runt som en fisk. 2-2 målet ger han i princip bort med en otroligt dålig retur.Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
Säg den glädje som varar
-
Vem fan är du egentligen? Vissa personer på detta forum är så äckligt insnöade att jag tvivlar på att ni någonsin kommer få se dagens ljus. Herregud, ni som lastar Wesslau för 3-2 målet kan ju fan inte vara på riktigt. En förföyttning över hela zonen efter att Deilert drällt med pucken. Ni är ju bara så löjliga. Jag antar att Hannulas stolpträff berodde på att Wesslau skrek vid tillfället då han skulle slå in pucken, jag antar att Ottos och Ragges minst sagt katastrofala sikte beror på att Wesslau tejpat klubborna innan matchen.Jim Morrison skrev:Du råkade bara missa 2-2 målet eller? Okej, friläget kan jag släppa men på de två andra målen är det katastrof. Var står han på 2-3 målet? En meter utanför målgården och floppar runt som en fisk. 2-2 målet ger han i princip bort med en otroligt dålig retur.Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Jim Morrison
Suck, jag är så trött på att alla ger Wesslau ett fri-pass hela tiden, men det är kanske för att vi är såpass vana med att han är så jäkla medioker? Ärligt talat tar han aldrig en puck han inte ska ta. Om det är målchans så blir det mål om inte skytten missar i princip.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Spelar det någon roll vem jag är? Vad jag säger är sant. Wesslau är inte en bra målvakt och borde inte ha första spaden i något lag, och därför sa jag i min orginalpost att det var synd att vi inte hade något val denna match. Han är inte en målvakt som vinner match åt sitt lag, utan resten av spelarna måste spela på högsta kapacitet för att han ska kunna vinna. Han stjäl aldrig matcher.Jockmaniac skrev:Vem fan är du egentligen? Vissa personer på detta forum är så äckligt insnöade att jag tvivlar på att ni någonsin kommer få se dagens ljus. Herregud, ni som lastar Wesslau för 3-2 målet kan ju fan inte vara på riktigt. En förföyttning över hela zonen efter att Deilert drällt med pucken. Ni är ju bara så löjliga. Jag antar att Hannulas stolpträff berodde på att Wesslau skrek vid tillfället då han skulle slå in pucken, jag antar att Ottos och Ragges minst sagt katastrofala sikte beror på att Wesslau tejpat klubborna innan matchen.Jim Morrison skrev:Du råkade bara missa 2-2 målet eller? Okej, friläget kan jag släppa men på de två andra målen är det katastrof. Var står han på 2-3 målet? En meter utanför målgården och floppar runt som en fisk. 2-2 målet ger han i princip bort med en otroligt dålig retur.Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
Lägg av. Wesslau suger och det är årets sanning och det måste du se endafrån Finnspång. Det fanns aldrig någon tvekan om att Laine skulle sätta friläget och nej ingen målvakt tar alla frilägen men Wesslau tar inga. 3-2 kassen är ingen tavla men kom inte och säg att storsållet är i position.DIF_Soldier skrev:Alexander Drällert paniksvingar iväg pucken till Melin som drar ett sidledspass till en omarkerad Andreas Falk. Men visst, skyll på Wesslau....Jim Morrison skrev:Du råkade bara missa 2-2 målet eller? Okej, friläget kan jag släppa men på de två andra målen är det katastrof. Var står han på 2-3 målet? En meter utanför målgården och floppar runt som en fisk. 2-2 målet ger han i princip bort med en otroligt dålig retur.Torpedo Novgorod skrev:Oväntat att se Wesslau-hatarna vara direkt på hugget.
Haha, du är ju lustig du.Jim Morrison skrev:Suck, jag är så trött på att alla ger Wesslau ett fri-pass hela tiden, men det är kanske för att vi är såpass vana med att han är så jäkla medioker? Ärligt talat tar han aldrig en puck han inte ska ta. Om det är målchans så blir det mål om inte skytten missar i princip.
6 av 7 dagar i veckan så klagar samtliga här på forumet på Wesslau, så kom inte och påstå att han får fri-pass hela tiden, då gör du bara bort dig.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Du lämnar mig mållös. Tyvärr gäller inte detta HVJim Morrison skrev:
Spelar det någon roll vem jag är? Vad jag säger är sant. Wesslau är inte en bra målvakt och borde inte ha första spaden i något lag, och därför sa jag i min orginalpost att det var synd att vi inte hade något val denna match. Han är inte en målvakt som vinner match åt sitt lag, utan resten av spelarna måste spela på högsta kapacitet för att han ska kunna vinna. Han stjäl aldrig matcher.

100% DJURGÅRDSJ***L
- Stockholmare
Jag tror att alla håller med om att Wesslau är oförmögen att hålla returer.Jim Morrison skrev:Suck, jag är så trött på att alla ger Wesslau ett fri-pass hela tiden, men det är kanske för att vi är såpass vana med att han är så jäkla medioker? Ärligt talat tar han aldrig en puck han inte ska ta. Om det är målchans så blir det mål om inte skytten missar i princip.
Det å ena sidan och att vi sett över 5 matcher "borde" förlora 3-5 matcher och redan har 1st vinst kanske gör att man skyller på fler delar än bara målisen.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
0 rows affected
- Jim Morrison
Oj, jag måste ha missat när alla målvaksexperter hyllade Wesslau för hans fantastiska kapacitet att stjäla matcher. Eller när Hardy gick ut och sa "Vesslan är får förstamålvakt, utan tvekan". Han är en okej andramålvakt, men inget mer. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om du verkligen tycker Wesslau är en bra förstakeeper i Elitserien.Jockmaniac skrev:Du lämnar mig mållös. Tyvärr gäller inte detta HVJim Morrison skrev:
Spelar det någon roll vem jag är? Vad jag säger är sant. Wesslau är inte en bra målvakt och borde inte ha första spaden i något lag, och därför sa jag i min orginalpost att det var synd att vi inte hade något val denna match. Han är inte en målvakt som vinner match åt sitt lag, utan resten av spelarna måste spela på högsta kapacitet för att han ska kunna vinna. Han stjäl aldrig matcher.Nej men jag antar att målvaktstränare, målvaktsexperter samt Djurgårdens tränartrio är helt ute och cyklar gällande vår målvaktssituation. Jag tycker alla i hockeysverige bör lyssna på vår egen lilla snögubbe här på forumet.