Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Mika Hannula

Inlägg av Kall-El »

Brodin tror i alla fall jag skulle må rätt bra av att spela i juniorlaget säsongen ut så han får rejält med speltid. Falk behövs på backen. Visst en back behövs mera, men kan man få Hannula för en vettig peng är det en mycket stor förstärkning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Brodin tror i alla fall jag skulle må rätt bra av att spela i juniorlaget säsongen ut så han får rejält med speltid. Falk behövs på backen. Visst en back behövs mera, men kan man få Hannula för en vettig peng är det en mycket stor förstärkning.
Jag avvaktar de här 7 matcherna innan jag bedömer Hannula och resonerar hur vi ska agera. Men tycker helt klart att Hannula är bättre än en snubbe som Tim Eriksson. Men hur mycket mer kan vi spendera?
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Brodin tror i alla fall jag skulle må rätt bra av att spela i juniorlaget säsongen ut så han får rejält med speltid. Falk behövs på backen. Visst en back behövs mera, men kan man få Hannula för en vettig peng är det en mycket stor förstärkning.
Jag avvaktar de här 7 matcherna innan jag bedömer Hannula och resonerar hur vi ska agera. Men tycker helt klart att Hannula är bättre än en snubbe som Tim Eriksson. Men hur mycket mer kan vi spendera?
Kall-El: Brodin har varit ett härligt energitillskott men jag är nog inne på din linje här. Även om inte Hannula kommer har jag svårt att se honom ta en plats om alla är skadefria.

SirDIFalot: Jag tycker Tim Eriksson varit en av våra bästa forwards nu på slutet.

-grym skridskoåkning
-bra på att göra bort sin kille i man mot man
-tar in puck i anfallszon och startar tryck

Men om Hannula kommer upp i gammalt gott slag så är han helt riktigt en bättre spelare, men det finns många andra spelares platser han tar innan Tim Eriksson ska nöta bänk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är det någon som ska bänkas är det Engqvist - helt under isen den här säsongen. Det där med Montreal verkar ha stigit honom åt huvudet.

Nåja, så går det när man pissar på en treårsdeal med Djurgården.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det som Hannula presterade i per 1-2 mot lhc kan bara beskrivas som magiskt efter 9 månaders skadefrånvaro. Bara hoppas på att han trivs bra och att vi på något sätt kan ordna en förlängning. Ja, någon kan behöva så utanför på grund av konkurrens men sånt är livet i elithockey.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Om Calle G och Henke inte spelar, och man sätter Nichlas Falk på backposition så stämmer antalet forwards om Hannula skulle få kontrakt säsongen ut.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

1891 skrev:Om Calle G och Henke inte spelar, och man sätter Nichlas Falk på backposition så stämmer antalet forwards om Hannula skulle få kontrakt säsongen ut.
Stämmer å stämmer, beror väl på hur man ser det. Då har vi ändå 3 forwards som inte spelar, dvs inte är bland de 12 första.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85

Inlägg av jensa85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
1891 skrev:Om Calle G och Henke inte spelar, och man sätter Nichlas Falk på backposition så stämmer antalet forwards om Hannula skulle få kontrakt säsongen ut.
Stämmer å stämmer, beror väl på hur man ser det. Då har vi ändå 3 forwards som inte spelar, dvs inte är bland de 12 första.
Skulle Hannula bli kvar säsongen ut har vi dessa forwards att tillgå:

Marcus Nilson
Kristofer Ottosson
Michael Holmqvist
Jimmie Ölvestad
Christian Eklund
Andreas Engqvist
Tim Eriksson
Carl Gustafsson
Patrick Cehlin
Daniel Brodin
Marcus Krüger
Henrik Eriksson
Jacob Josefsson
Nicklas Danielsson
Mika Hannula
Mike Zigomanis
Nichlas Falk

Detta oerhört ovanliga och angenäma problem för Djurgården blir ju att vi isf har för "många" bra forwards.
Man skulle kunna lösa det på följande vis:

* Daniel Brodin spelar J20 säsongen ut och tas upp igen vid skador.
* Carl Gustafsson skänker vi till första bästa lag som vill ha han och tas aldrig in igen oavsett skador.
* Henrik Eriksson gör vi samma sak med som med Calle G. Möjligen att vi kan ta in han vid en extrem skadesituation.
* Nichlas Falk går ner som back igen och breddar vår tunna backsida.

Sådär ja. Då har vi 13 forwards kvar. Dagsform avgör vem som får agera extraforward.

För att göra denna historia kortare kan man sammanfatta det med att säga att OM Hannula vill stanna säsongen ut(till att börja med) och OM vi har råd med han är det en ren jävla självklarhet att så också ska bli fallet. Den som inte ser det har jag svårt att ta på allvar :wink:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Unga spelare behöver oistid för att utvecklas. Nog bättre för Broding att lira 25 minuter med A-junisarna än att göra ströinhopp i elitserien. Annars går det ju alltid att överväga utlåning som namngiven junis på honom kanske? Det centrala är att killen måste få spela annars blir det inte mycket till utveckling.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

DIF måste verkligen förlänga med Hannula. Är ganska säker på att han är skillnaden mellan att gå långt i ett slutspel och åka ut i kvarten!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det är jag också övertygad om. Hannula är klass och kommer bara bli bättre och bättre.

Det borde rimligtvis ligga i både hans och DIFs intresse att han spelar kvar här säsongen ut.

Det måste om inte annat gå att få till en extern finanisär som går in med de pengar som krävs. Ge sedan tillbaka lite av investering om vi tar oss till semifinal t ex.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hoppas och tror att Mika faktiskt vill stanna kvar i DIF. Syns på hela hans kroppsspråk och dialogen med sina lagkompisar. Tror faktiskt Hannula stannar (:o)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Fram med pluskan nu Engström. Efter dagens match kan du sluta med truppen är full snacket. Pantsätt vad som pantsättas kan och skriv så långt kontrakt som möjligt med Hannula. Bäst på plan idag.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Slutspel är ju inte med i budgeten, vilket vi kommer klara om det inte händer något extremt. Så vore väldigt bra om man kan hålla Hannula, han är extremt bra och bör vara med i PP snarast! Men att släppa ner Brodin i J20 känns fel, skicka iväg M. Holmqvist eller Zigomanis som inte bidrar med ett skit. Vårt lag när JVM är klart och Hannula stannar är sjukt jävla starkt vem kunde tro att vi har chans på en sådan trupp innan säsongen började!?

Nilson - Ottoson - Ölvestad

Hannula - Josefsson - Krüger

Danielsson - Engqvist - Brodin

Fimpen - Zigomanis - T. Ericsson
Honken

Inlägg av Honken »

Djurgården har råd med Hannula om man vill.
Flera miljoner bättre i biljettintäkter än beräknat.
T.om den mest pessimistisk ekonomen bör inse att vi når slutspelet vilket inte är budgeterat.
Och med Hannula så kan det bli mer än kvartsfinal. En god investering
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar