Varför Liv istället för Markström? Tycker det hade varit bra för Markström att vara med och se och lära.
M Johansson istället för Hjalmarsson eller Jonathan Ericsson förstår jag inte riktigt heller. Vill man ha en rightskytt i PP är det bara ställa upp Alfredsson eller Hörnqvist som båda har ett bra skott.
Modin är jag inte heller riktigt hundra på, hade varit roligare att se Samuelsson där istället och låtit honom spela ihop med Sedinarna. Plus att han funkar med Zäta också.
I övrigt är jag nöjd med backsidan och extra kul att Murray får chansen.
Jepe skrev:
Varför Liv istället för Markström? Tycker det hade varit bra för Markström att vara med och se och lära.
Har det verkligen någon betydelse? Jag menar, hur mycket erfarenhet får man av att stå vid sidan och kolla på? Om 4a år kommer han att vara tillräckligt rutinerad för att kunna stå i OS vilket fall som helst. Jag tror inte han stannar i Elitserien länge till nämligen. Dessutom lär han få stå i något VM fram tills dess.
För alla vet att Liv in kommer få stå en enda minut sålänge det inte blir några skador på målvaktssidan.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jepe skrev:
Har det verkligen någon betydelse? Jag menar, hur mycket erfarenhet får man av att stå vid sidan och kolla på? Om 4a år kommer han att vara tillräckligt rutinerad för att kunna stå i OS vilket fall som helst. Jag tror inte han stannar i Elitserien länge till nämligen. Dessutom lär han få stå i något VM fram tills dess.
För alla vet att Liv in kommer få stå en enda minut sålänge det inte blir några skador på målvaktssidan.
Kan vara mer värt än man tror kan jag tänka mig. Man får se hur saker och ting sköts runt omkring. Gissar på att det är ett riktigt ståhej runt omkring, allt från inskrivningar till presskonferenser. Hur spelarna beter sig, hur tränarna beter sig. Förberedelser runt om och innan turneringen, saker som han nästa gång inte behöver lägga kraft och energi på då han vet hur det fungerar. Sen att också få vara med i gänget (ok inte samma som kommer vara om 4år) men att snacka med Henke. Tror att man kan tjäna mycket på att vara med och se. Sen så spelar det ingen roll om han kommer få spela eller inte....
Visst är det så, han får erfarenhet, och jag själv tycker Markström är bättre än Liv.
Men, med tanke på all uppmärksamhet kring honom nu tror jag att han klarar sig lika bra utan att få vara med. (Man kanske inte vill sätta för mycket press på honom)
En flytt till NHL kommer säkert att ge honom erfarenheten, och bli mer van med presskonferenser.
Fast OS är ju lite speciellt.
För att sammanfatta, jag tror att det ger honom erfarenhet, men att han med största sannolikhet klarar sig utan den.
Tror vi i grund och botten är helt överens, Markström är bättre än Liv och borde därför vara med i OS eftersom de bästa ska vara med. Sen så får man ha olika uppfattningar om resten vilket för mig är helt ok
Han var för övrigt riktigt bra igår när jag såg Sharks mot Ducks. Dock kan man knappast kalla honom en fighter längre, igår var det tre fighter och Dogge var aldrig nära att bli inblandad. Frazer McLaren har tagit den rollen i Sharks.
Snazzi skrev:
Senaste OS spelade alla tre målvakter, utan att någon var skadan
Yes jag vet. Hörde någon säga det idag för att påminna mig.
Men Liv är klasser sämre än Henke och Jonas, om Bengan ställer Liv i målet, om än det vore det sämsta laget i OS begår han tjänstefel. Det enda Liv har är rutin.
Mange Johansson, som samtliga sagt - för klen framför kassen och det kommer att visa sig, sanna mina ord.
Sedan saknar jag Franzén såklart. Jävligt synd med skada där. Förmodligen därför Modin kom med, man ville nog ha ytterligare en tung forward. Trots det hade jag hellre sett Husse/Samuelsson av den enkla anledningen att skaderisken är mindre. produktiviteten och högstanivån bättre.
Min ultimata trupp hade haft Bergfors på Johanssons bekostnad och Strålman istället för Enström, Hedberg istället för Liv, Samuelsson istället för Modin...
Jag vill även säga Husse istället för Hörnqvist, men mitt Djurgårdshjärta går emot här.
Jävligt kul med Bengan i OS!