Djurgårdens IF - Linköping, 26/12 2009 - Matchtröjans Dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Ostre92
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköping, 26/12 2009 - Matchtröjans Dag!

Inlägg av Ostre92 »

Honken skrev:
Kikade lite på gänget som drog igång ”Allmänna horungar” När andra sånger kördes så var dom inte speciellt aktiva. Hjälp till och stötta DIF med sång eller lämna Hovet.

Trist att vi fokuserar på detta när vi gör en bra match och borde ha vunnit trots tre ordinarie borta på JVM.
En av dom ställde sig framför mig och skrek mig i ansiktet nästa "KOM IGEN HÖGRE" jag stod och halv flina och skakade på huvudet. Förstår inte varför man ens sjunger den ramsan. Det är bajens ramsa låt den va! (ajk har även snott den)
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Det som jag blev mest förbannad på är, som ett par stycken har varit inne på lite grann, är att De personerna som startar dessa ramsor vi diskuterar just nu, aldrig sjunger med i de övriga ramsor som går ut på att heja fram vårat eget lag. Men när de startar sina hatramsor om AIK så står de och skriker mot oss i klacken hur dåliga vi är, och att vi måste sjunga högre på deras ramsor. Ungefär samma sak som om ett gäng 10 åringar skulle ställa sig brevid klacken och börja sjunga "Vi är vackrast vi är bäst, vi är de som vinner mest!" och sedan börja skrika på oss på samma sätt. Inte fan hade någon börjat sjunga den "sången" då. Om ni förstår vad jag menar.

Om dessa hatramsor skall sjungas inne på hovet eller ej låter jag vara osagt.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Snazzi »

1891 skrev:Det som jag blev mest förbannad på är, som ett par stycken har varit inne på lite grann, är att De personerna som startar dessa ramsor vi diskuterar just nu, aldrig sjunger med i de övriga ramsor som går ut på att heja fram vårat eget lag. Men när de startar sina hatramsor om AIK så står de och skriker mot oss i klacken hur dåliga vi är, och att vi måste sjunga högre på deras ramsor. Ungefär samma sak som om ett gäng 10 åringar skulle ställa sig brevid klacken och börja sjunga "Vi är vackrast vi är bäst, vi är de som vinner mest!" och sedan börja skrika på oss på samma sätt. Inte fan hade någon börjat sjunga den "sången" då. Om ni förstår vad jag menar.

Kan inte annat än att hålla med, har inte tänkt på det men visst är det sant.
Att de sedan kollar på oss som om vi vore idioter när de försöker dra igång ramsan för 7e gången är ju bara komiskt.
Tillsammans kan vi, som vi gjorde idag, skita i att sjunga med i ramsorna de försöker dra igång. Så att de förstår att de inte har någon makt över klacken, vore kul att se hur de skulle reagera om alla total dissa dem.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Ostre92

Inlägg av Ostre92 »

1891 skrev: Tillsammans kan vi, som vi gjorde idag, skita i att sjunga med i ramsorna de försöker dra igång. Så att de förstår att de inte har någon makt över klacken, vore kul att se hur de skulle reagera om alla total dissa dem.
Håller med dig till 110% men det är ändå 75% av klacken som sjunger med på denna ramsa.
Jag däremot är där för att älska DIF och inte hata ett lag som inte ens spelar i samma serie.

"Edit"
Sen en sak som gör mig förbannad är att dom jävlarna står och bankar sönder skylltarna.
Fattar inte vad dom tänker med.
Publik värdarna verkade inte ha stake till att säga till dom heller.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:
1891 skrev:Det som jag blev mest förbannad på är, som ett par stycken har varit inne på lite grann, är att De personerna som startar dessa ramsor vi diskuterar just nu, aldrig sjunger med i de övriga ramsor som går ut på att heja fram vårat eget lag. Men när de startar sina hatramsor om AIK så står de och skriker mot oss i klacken hur dåliga vi är, och att vi måste sjunga högre på deras ramsor. Ungefär samma sak som om ett gäng 10 åringar skulle ställa sig brevid klacken och börja sjunga "Vi är vackrast vi är bäst, vi är de som vinner mest!" och sedan börja skrika på oss på samma sätt. Inte fan hade någon börjat sjunga den "sången" då. Om ni förstår vad jag menar.

Att de sedan kollar på oss som om vi vore idioter när de försöker dra igång ramsan för 7e gången är ju bara komiskt.
Tillsammans kan vi, som vi gjorde idag, skita i att sjunga med i ramsorna de försöker dra igång. Så att de förstår att de inte har någon makt över klacken, vore kul att se hur de skulle reagera om alla total dissa dem.
Tyvärr så var det den raka motsatsen emot vad vi gjorde.
Det finns en stor skara idioter utspridda i klacken som sjunger med i den ramsan så fort tillfället ges. I och med att dessa sjunger med, sjunger grannen till honom osv osv.
Sen slutar det med att 75% av klacken ändå sjunger med, vilket blev ett faktum 1 gång idag, och nära på 2.
Vad vi skriver här kommer inte påverka något, eftersom en stor andel av de som bankar på reklamskyltarna där nere garanterat är med i dfg (står ofta i samma mörka klädsel... rätta mig om jag har fel). Dessa personer anser sig vara bäst samt att de aldrig har fel, därutav så tar dom inte åt sig av den kritiken som dom får.
Det enda sättet att få slut på detta, är att ett stort antal går ner samtidigt och säger till dom. Men som de flesta här säkert redan nu förstår, så kommer det aldrig att inträffa.

Jag gjorde vad jag kunde idag, genom att skrika för full hals "sluta banka på skyltarna"/"håll käften" ett antal gånger när horungar-ramsan/bankandet nådde sin topp. Förvånat nog så fick jag en liten positiv effekt, då de som stod bredvid mig slutade sjunga med efter mina raseriutbrott. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Ostre92

Inlägg av Ostre92 »

sthlm_dif skrev: Jag gjorde vad jag kunde idag, genom att skrika för full hals "sluta banka på skyltarna"/"håll käften" ett antal gånger när horungar-ramsan/bankandet nådde sin topp. Förvånat nog så fick jag en liten positiv effekt, då de som stod bredvid mig slutade sjunga med efter mina raseriutbrott. :wink:
Jag lyckades tysta dom en av 17ggr. Med att så fort jag hörde "horungar" eller "hugga er" så försökte jag dra igång en annan ramsa som många sjunger med till.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:Tyvärr så var det den raka motsatsen emot vad vi gjorde.
¨
Jag syftade självklart på när de flesta hade fått nog av ramsan, när de försökte dra igång den igen och gav oss blickar. Där visade vi att vi fått nog av dem, antagligen skedde detta då alla såg hur de betedde sig.

Vilket fall som helst, jag tycker att ramsan kan köras några få gånger om året, då många kan den och det blir härligt drag. Men som det är nu, är det alldeles för ofta.
(Jag vet att ni alla andra hatar den till 100%, så ni behöver inte kommentera det sista... )
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Nu råkar det vara så att jag känner alla dom där som stod och bankade på reklamskyltarna,samt jag anser är meningslöst?
Men en fråga, ni står och klagar på dom, dom är 20 pers som står där nere, sammansvetsade killar som inte är rädda för att sjunga ut sin ilskna mot aik.
Men hur många är vi i klacken, ett antal fler än dom, vad väntar ni på?
Över rösta dom istället, jag började efter ett tag sjunga på en annan låt, då blev dom knäpp tysta, sen efter så gav jag fingret till dom så flina dom "internt".
Det jag vill komma fram till är , stå inte med och vara osäker när du sjunger den sången när den inte alls berör än, istället börja med en ny ramsa istället!
Tråkigt förresten med torsk men grymt spel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tyck vad ni vill om klacken.

Men de som sitter HÄR under matchens gång och klagar på vad som sker i klacken har fan inte rätt att göra det. Var på plats istället. Gör någonting åt det istället för att sitta och gnälla på att forum match efter match..
Expert.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:

Tyvärr så var det den raka motsatsen emot vad vi gjorde.
Det finns en stor skara idioter utspridda i klacken som sjunger med i den ramsan så fort tillfället ges. I och med att dessa sjunger med, sjunger grannen till honom osv osv.
Sen slutar det med att 75% av klacken ändå sjunger med, vilket blev ett faktum 1 gång idag, och nära på 2.
Vad vi skriver här kommer inte påverka något, eftersom en stor andel av de som bankar på reklamskyltarna där nere garanterat är med i dfg (står ofta i samma mörka klädsel... rätta mig om jag har fel). Dessa personer anser sig vara bäst samt att de aldrig har fel, därutav så tar dom inte åt sig av den kritiken som dom får.
Det enda sättet att få slut på detta, är att ett stort antal går ner samtidigt och säger till dom. Men som de flesta här säkert redan nu förstår, så kommer det aldrig att inträffa.

Jag gjorde vad jag kunde idag, genom att skrika för full hals "sluta banka på skyltarna"/"håll käften" ett antal gånger när horungar-ramsan/bankandet nådde sin topp. Förvånat nog så fick jag en liten positiv effekt, då de som stod bredvid mig slutade sjunga med efter mina raseriutbrott. :wink:
Du har rätt för det mesta, men att dom anses vara bäst och kan aldrig ta emot kritik, måste jag säga är fel, som ni kanske såg så var det en blandning på åldern idag som stod och bankade på skyltarna. Det var cirka tre stycken från dfg som stod vid skyltarna men resten satt ner.

Och att ens tänka tanken att gå ner kommer ställa till problem, då tycker jag du ska ta upp det med styrelsen och säga din åsikt så att den blir hörd. Jag tycker som sagt den låten inte tillhör på hovet eftersom det finns familjer med barn som frågar sin pappa vad är det dom sjunger, eller vad betyder horungar? Det är oacceptabelt, men det gäller samma sak med låten om Fernholm, men det är lite humor och det verkar ju funka men ni förstår vad jag menar hoppas jag.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Nu råkar det vara så att jag känner alla dom där som stod och bankade på reklamskyltarna,samt jag anser är meningslöst?
Men en fråga, ni står och klagar på dom, dom är 20 pers som står där nere, sammansvetsade killar som inte är rädda för att sjunga ut sin ilskna mot aik.
Över rösta dom istället, jag började efter ett tag sjunga på en annan låt, då blev dom knäpp tysta, sen efter så gav jag fingret till dom så flina dom "internt".
Det jag vill komma fram till är , stå inte med och vara osäker när du sjunger den sången när den inte alls berör än, istället börja med en ny ramsa istället!
Jag försökte idag 3 gånger att starta igång andra vanliga ramsor när dom höll på, men det är omöjligt om man står centralt i klacken eftersom en del personer sjunger med i horungar-ramsan.
Eftersom du känner dom, skulle du kunna be dem att bete sig som normala människor i fortsättningen, eller eventuellt be dom att stanna på puben?
SirDIFalot skrev:Tyck vad ni vill om klacken.

Men de som sitter HÄR under matchens gång och klagar på vad som sker i klacken har fan inte rätt att göra det. Var på plats istället. Gör någonting åt det istället för att sitta och gnälla på att forum match efter match..
Har du tänkt på att en del av de som skriver här bor många mil utanför Stockholm?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
4sure skrev:Nu råkar det vara så att jag känner alla dom där som stod och bankade på reklamskyltarna,samt jag anser är meningslöst?
Jag försökte idag 3 gånger att starta igång andra vanliga ramsor när dom höll på, men det är omöjligt om man står centralt i klacken eftersom en del personer sjunger med i horungar-ramsan.
Eftersom du känner dom, skulle du kunna be dem att bete sig som normala människor i fortsättningen, eller eventuellt be dom att stanna på puben?
SirDIFalot skrev:Tyck vad ni vill om klacken.

Har du tänkt på att en del av de som skriver här bor många mil utanför Stockholm?
Vafan visa stake! , skit i dom du står bredvid över rösta dom, eller ställ frågan: vad vill du komma med i denna ramsa?
Vi har möte på torsdag så det lär tas upp där angående dom här ramsorna och lär inte ske igen fall det tas upp, men jag snackade med ett antal grabbar efter matchen och dom anser själva att det inte skall tas upp på hovet där det finner sig familjer och barn.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Du har rätt för det mesta, men att dom anses vara bäst och kan aldrig ta emot kritik, måste jag säga är fel...

...Och att ens tänka tanken att gå ner kommer ställa till problem, då tycker jag du ska ta upp det med styrelsen och säga din åsikt så att den blir hörd.
Du verkar vara en väldigt trevlig person som tänker. Det har du bevisat med dina inlägg, så ta inte åt dig av kritiken nedan.

Dessvärre så säger de två understryka meningarna det mesta. De flesta klarar inte av att ta kritik, utan blir istället förbannade och ev börjar att söka bråk.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
4sure skrev:Du har rätt för det mesta, men att dom anses vara bäst och kan aldrig ta emot kritik, måste jag säga är fel...

...Och att ens tänka tanken att gå ner kommer ställa till problem, då tycker jag du ska ta upp det med styrelsen och säga din åsikt så att den blir hörd.
Du verkar vara en väldigt trevlig person som tänker. Det har du bevisat med dina inlägg, så ta inte åt dig av kritiken nedan.

Dessvärre så säger de två understryka meningarna det mesta. De flesta klarar inte av att ta kritik, utan blir istället förbannade och ev börjar att söka bråk.
Det jag mena med det inlägget var att , självklart kommer dom argumentera emot fall dom inte får rätt anvisning på kritiken, men vitsen när jag skrev det är att all fokus på matchen kommer gå till ett meningslöst argument, så ta det hellre efter matchen, och fall ni inte vågar gå fram till dom så ta upp det med styrelsen, eller om ni känner någon eller några så ta det med dom och säg vad du tycker dom gör fel.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Det jag mena med det inlägget var att , självklart kommer dom argumentera emot fall dom inte får rätt anvisning på kritiken, men vitsen när jag skrev det är att all fokus på matchen kommer gå till ett meningslöst argument, så ta det hellre efter matchen, och fall ni inte vågar gå fram till dom så ta upp det med styrelsen, eller om ni känner någon eller några så ta det med dom och säg vad du tycker dom gör fel.
Jag tror att jag svarar för det flesta när jag säger detta:
Allt, och då menar jag verkligen allt som dom gör är fel.
De personerna som under de senaste matcherna stått och bankat på reklamskyltarna i det hörnet har inte bidragit med något, utan istället bara förstört för oss andra.
Om du ska på ert mötet så får du mer än gärna förmedla detta till övriga.
Jag kommer att vara oerhört tacksam om vi får ett slut på detta inom kort.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar