Junior-VM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Kall-El

Junior-VM

Inlägg av Kall-El »

Junis-VM drar ju igång om bara ett litet tag nu och för undertecknad känns detta mycket hetare än ett urvattnat hockey-vm framåt sommarkanten.

Det enda jag inte riktigt begriper är varför man inte väljer att lägga junis-vm under OS? Alright visserligen går OS i Kanada denna vår, men de är hockeytokiga nog för att klara av båda evenemangen samtidigt. Fördelen hade naturligtvis varit två, alla de bästa junisarna hade kunnat vara. Sverige tappar två kanonbackar som lirar i NHL och Kanada har väl som vanligt 5-6 stycken som hade platsat. Dessutom för vår egen del hade vi ju vunnit rejält på att ha junis-VM under OS-uppehållet så vi inte tappatvåra spelare.

Oavsett vilket tror och hoppas jag att det går bra för Sverige och allt annat än en finalplats måste ses som ett stort misslyckande. Håller bara backarna tror jag vi har ett jätteläge att ta hem hela rubbet. Målvakt och forwards ser t ex väldigt bra ut även om Sillen obegripligt nog inte är med. Släpper Ottawa Andersson eller vad han heter ser jag vårt och Kanadas lag som likvärdiga. Vågar man dessutom hoppas på en skada på någon av de mindre viktiga anfallarna så Sillen får sin mycket välförtjänta plats också? ( Även om han helt klart behövs i DIF också. )
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Junior-VM

Inlägg av Frasse »

Släpper Ottawa Andersson eller vad han heter ser jag vårt och Kanadas lag som likvärdiga. Vågar man dessutom hoppas på en skada på någon av de mindre viktiga anfallarna så Sillen får sin mycket välförtjänta plats också? ( Även om han helt klart behövs i DIF också. )
Det är väl Erik Karlsson som du är ute och fiskar efter tror jag.
Nyckeln till framgång i det stundande VM:et är ett bra målvaktsspel av Markström.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Snazzi »

Tog reda på min fråga själv.

Tycker förövrigt att det är väldigt konstigt att Sillen inte fick sin plats.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Sillen är nog lite tunn. Går väl på diet för att lägga på sig lite vad jag har hört. Fast det visar han ju inte på planen.

För övrigt jävlig rolig blogg av Brodin, Kruger och Josefsson.

Hoppas vi verkligen testar lite nya juniorer nu. Tänker på Strömberg, Söder och Norman först och främst. Skulle vara kul med Mitman också, visade framfötterna i derbyt mot gnaget.
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frasse skrev:
Släpper Ottawa Andersson eller vad han heter ser jag vårt och Kanadas lag som likvärdiga. Vågar man dessutom hoppas på en skada på någon av de mindre viktiga anfallarna så Sillen får sin mycket välförtjänta plats också? ( Även om han helt klart behövs i DIF också. )
Det är väl Erik Karlsson som du är ute och fiskar efter tror jag.
Nyckeln till framgång i det stundande VM:et är ett bra målvaktsspel av Markström.
Just det Karlsson hette han ja....
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Med det här försvaret är jag glad om Sverige tar poäng i någon match. Markström behöver ju inte slänga in puckarna i mål heller...
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Ja herregud, Kanada ägde den här matchen från början till slut. Synd att inte Josefson satte sitt friläge.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Första tio var rätt bra, annars var det väldigt valpigt överlag.

Är dock helt övertygad om att det bara kommer bli bättre. Jetlagen sitter nog fortfarande kvar i en dels kroppar och sedan får man inte glöma att inte en enda utav Sveriges spelare spelar på liten rink. Kommer att ta några matcher att komma in i det.

Kommer ihåg att det ungefär såg likadant ut inför förra årets JVM när man mötte Kanada i en träningsmatch. Då blev siffrorna något mindre (4-1/4-2 eller något liknande) men Kanada dominerade rätt kraftigt då också.

Synd att inte Landeskog och Urbom finns med i laget, dem skulle behövts mot Kanada.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Inte långt kvar nu. Vinst med 5 - 1!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

1-0 till Sverige just nu mot tjeckerna..
Snyggt var det med.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Tjeckerna har ingenting, och nu tog Sverige ledningen! (:

Tedenby-Krüger-Josefsson kommer vara LIVSFARLIGA den här turneringen. Många poäng är att vänta, det lovar jag er.

EDIT: Härligt att se Krüger verkligen kämpa in 0-3 pucken!
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Snazzi skrev:Tjeckerna har ingenting, och nu tog Sverige ledningen! (:

Tedenby-Krüger-Josefsson kommer vara LIVSFARLIGA den här turneringen. Många poäng är att vänta, det lovar jag er.

Det trodde man om Möller och hans kedja förra året också :)
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

1891 skrev:

Vänta nu, vem?

Seriöst nu, jag är riktigt imponerad av Sveriges spel framåt. Bakåt är det inte samma klass dock, nu missade jag målet av Tjeckien för att jag hade nyllet ner mot laptopen också.

EDIT: När man trycker på skicka kommer dessutom 6-1 målet så man msisar även det. Satans **** :D
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Snazzi skrev:
1891 skrev:

Vänta nu, vem?

Seriöst nu, jag är riktigt imponerad av Sveriges spel framåt. Bakåt är det inte samma klass dock, nu missade jag målet av Tjeckien för att jag hade nyllet ner mot laptopen också.

EDIT: När man trycker på skicka kommer dessutom 6-1 målet så man msisar även det. Satans **** :D
Har också missat delar utav matchen :cry:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

1891 skrev:
Har också missat delar utav matchen :cry:
Yxi kaxi ränn ski ta, Yxi kaxi ränn ski ta.

Tycker att Sverige övertygar i sitt spel, detta kan bära långt. För guld krävs dock att backarna höjer sig lite, om inte Markström gör en riktig stormatch. Anfallarna tvekar jag inte på, med 3st Djurgårdare kan det inte bli annat än utdelning framåt.
Skriv svar