Adam Andersson lämnar...
Men du Jojje:
Hade man förväntat sig något mer av Modos lag så hoppades man på för mycket. Samtidigt hade man inte några större förväntningar på DIF's lag.
Skillnaden stavas Karol Krizan i grundserien och aningen mer spets i Modos trupp. Annars skulle jag säga att man saknade Djurgården i slutspelet, det var inte samma drag kring media heller.
Hade man förväntat sig något mer av Modos lag så hoppades man på för mycket. Samtidigt hade man inte några större förväntningar på DIF's lag.
Skillnaden stavas Karol Krizan i grundserien och aningen mer spets i Modos trupp. Annars skulle jag säga att man saknade Djurgården i slutspelet, det var inte samma drag kring media heller.
Klart som fan att ni bönder saknar oss i slutspelet..Bosse skrev:Men du Jojje:
Ett SM-slutspel utan DIF är som Destinys Child utan Beyonce eller Barcelona utan Ronaldinho..med andra ord ganska mediokert och ytterst ointressant..
113 WHB
Jojje, du som hyllat Lassila såpass mycket som den bästa målvakten i ES.. vart placerar du Djurgården utan den Finska gossen?Jojje skrev:Modo bättre?!Bosse skrev:Kul för Adam att få komma till en så pass mycket bättre klubb som MODO. Det lär gynna honom i slutändan, och 2-årskontraktet indikerar på en fin satsning av klubben.![]()
Sluta skämta, du får hålla dig ett par dagar till, det är inte 1 april än.
Modo hade ramlat ner i kvalserien utan att Krizen i mål som spelade över sin förmåga i grundserien. Han visade vad han går för i slutspelet. Släppte puckar från halva plan osv...
Adam går till Modo som med en ny fräsch arena går en spännande framtid till mötes, stor hauss på byn, fullsatt i arenan, ballonger till barnen, tuttar till *hrmm:
Djurgården kan inte tävla med det.
Sports dont build character, it reveals it
Det finns ingen anledning att gråta över det här. Vi behöver stabila backar och det är verkligen inte Adam Andersson. -14 talar sitt tydliga språk.
Av Adams åtta mål så gjorde Fredrik Bremberg förstaassisten till sex, andraassisten till en och var inte inblandad i ett mål. Det var bra gjort av Adam att smälla dit Linkans smörpassningar, men det blev ju inte sämre när Adam petades i power play och ersattes av Nordfeldt.
Nästa år får vi förhoppningsvis tillbaka Thomas Johansson eller en likvärdig back som kan skjuta riktigt bra och som är stabil defensivt.
Om Modo ser en blivande storback i Adam så får dom göra det.
Av Adams åtta mål så gjorde Fredrik Bremberg förstaassisten till sex, andraassisten till en och var inte inblandad i ett mål. Det var bra gjort av Adam att smälla dit Linkans smörpassningar, men det blev ju inte sämre när Adam petades i power play och ersattes av Nordfeldt.
Nästa år får vi förhoppningsvis tillbaka Thomas Johansson eller en likvärdig back som kan skjuta riktigt bra och som är stabil defensivt.
Om Modo ser en blivande storback i Adam så får dom göra det.
Bosse skrev:Jag tror att Adam får bättre förutsättningar att lyckas i Modo än i Djurgården. Jag menar prova att lyckas med backpartners som Ryman, Björck, Mattsson mfl.
I Modo får han ju sällskap av Timander och Jonsson.
adam är inte bra i defensiven.. nu ser jag honom som indevid å skiter i vilka han spelar med.. han va klen bakåt och tappar markeringar.. men bra frammåt.. e lite som lintner förutom att adam kan spela lite i egen zon i alla fall

Här är Adam Anderssons plusminus-statistik sedan han debuterade i Elitserien:Bosse skrev:Jag tror att Adam får bättre förutsättningar att lyckas i Modo än i Djurgården. Jag menar prova att lyckas med backpartners som Ryman, Björck, Mattsson mfl.
I Modo får han ju sällskap av Timander och Jonsson.
2001/02: 17 - 27 = -10
2002/03: 12 - 32 = -20
2003/04: 8 - 13 = -5
2004/05: 43 - 54 = -11
2005/06: 22 - 36 = -14
Totalt: 102 - 162 = -60
Det är möjligt att Adams bristande defensiv blir mindre påtaglig med en bättre omgivning, men hittils har inget av de lag han spelat i lyckats placera honom i en femma som inte läcker bakåt.
Varför står man ut med en back som har stora defensiva brister? Jo, för att han producerar mycket offensivt, kanske framför allt i power play. Ser man då på Adam så krävdes det smörpassningar från Fredrik Bremberg för att han skulle få in pucken i mål (se inlägget ovan). Bredvid en sånt passningsgeni ska man göra fler än åtta mål på en säsong, Djurgården har sällan haft en försteback som gjort så få som åtta mål på en säsong. Adam blev också petad ur power play mot slutet av säsongen.