Mika Hannula
Re: Mika Hannula
Fan va kul med en till "Stark Forward" i laget. Jag tror att han kommer att lyckas bra under Hardys ledning då han är snabb på rören och om sagt stark!
Tror även att han kommer stanna säsongen ut!
Tror även att han kommer stanna säsongen ut!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser bra ut förutom att Tim Eriksson bör få spela in en mer konstruktiv kedja för att få ut max. Jag skulle säga, sätt honom med Engqvist och Danielsson. Sen kan Zigomanis spela center med Hannula och Cehlin. Honken får skapa en tuff "0-0"-kedja med Falken och Fimpen. Om inte Ziggy skärper till sig lite så kan vi skifta plats på honom och Honken.Jepe skrev:Om alla är tillgängliga och friska skulle det vara kul (om jag får säga mitt) att se detta lag mot lhc.
Ragnarsson - A.Holmqvist
Printz - Klubertanz
Pettersson - Deilert
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Zigomanis - Engqvist - Danielsson
Hannula - M.Holmqvist - Cehlin
T. Eriksson - Falk - C.Eklund
Extraspelare
O. Eklund
H. Eriksson
Backparen ser riktigt bra ut och det är enligt mig självklart vilka som är extraspelare. Nämligen dem du skrev, Oscar Eklund och Hank.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag kan köpa dina ändringar också, men jag har svårt att placera i Tim i en andra femma. Han har varit grym i år och i vissa matcher vår bästa spelare. Men jag tror också att man kan få ut mycket mer av Holmqvist om han får mer istid.Jockmaniac skrev:Ser bra ut förutom att Tim Eriksson bör få spela in en mer konstruktiv kedja för att få ut max. Jag skulle säga, sätt honom med Engqvist och Danielsson. Sen kan Zigomanis spela center med Hannula och Cehlin. Honken får skapa en tuff "0-0"-kedja med Falken och Fimpen. Om inte Ziggy skärper till sig lite så kan vi skifta plats på honom och Honken.Jepe skrev:Om alla är tillgängliga och friska skulle det vara kul (om jag får säga mitt) att se detta lag mot lhc.
Ragnarsson - A.Holmqvist
Printz - Klubertanz
Pettersson - Deilert
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Zigomanis - Engqvist - Danielsson
Hannula - M.Holmqvist - Cehlin
T. Eriksson - Falk - C.Eklund
Extraspelare
O. Eklund
H. Eriksson
Backparen ser riktigt bra ut och det är enligt mig självklart vilka som är extraspelare. Nämligen dem du skrev, Oscar Eklund och Hank.
Nä nu bär det snart av till Hovet och hoppas på en fröjdfull jul!
2014-04-07, vad hände?
Vadå om inte Ziggy skärper sig? Han är ju inte utpräglad offensivt men snittar ändå bland de bästa i laget och spelar stabilt bakåt. Vad förväntar du dig?
Född till sportchef.
-
Hannula har sett rätt het ut idag. River, sliter och hugger på varenda puck. Bådar gott.
Förbannat kul att se Hannula. Hoppas verkligen på en förlängning med honom!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kändes ändå riktigt sjukt när man ser laget idag så står de 14 forwards och 6 backar. Mika Hannula var grym men skulle inte säga nej till en back
Så länge som Mika orkade rent fysiskt var han en stor tillgång. Får han upp timing och flås kan han bli en myckdet giftig joker i ett slutspel. Går det att skriva kontrakt med killen över hela säsongen så se till att göra detta per omgående.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
En extern finansiär borde väl gå att uppbringa för att rädda kvar Hannula i Stockholm. Skulle vara såååå surt att se honom glida in på isen iklädd några av våra konkurrenters färger. Snälla DIF agera för en förlängning.
Njo tror inte att han kommer spela hos någon annan elitseriekonkurrent om det inte blir DIF, enligt någon blaska var 2 KHL klubbar intresserade av Hannula och följer hans prestationer. Så det är nog mer sannolikt än en annan svensk klubb.
2014-04-07, vad hände?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med. När jvm spelarna är tillbaka har vi med Hannula 17 forwards. Räknar vi bort Calle G och Henke E har vi ändå en för bred forwardsbesättning. Visserligen kan Falk spela back och skador kan uppstå men det vore bättre med en till bra back istället för Hannula.DIFDIF skrev:Kändes ändå riktigt sjukt när man ser laget idag så står de 14 forwards och 6 backar. Mika Hannula var grym men skulle inte säga nej till en back
Förstå mig rätt, Hannula platsar helt klart men vem ska vi i såfall ställa åt sidan?
Honken sr? Zigomanis? Brodin? Cehlin? Engqvist?
Vet inte, men det känns inte rätt att förstöra den fina juniorsatsningen vi har och det kan bli kostsamt att bryta med Zigomanis. Den sistnämnda har inte övertygat på mig i varje fall.
Hur det än blir ser jag gärna Hannula i vår dress nästa säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi ska absolut inte bryta med Zigomanis han kommer mer och mer in i spelet. Känns nästan som att det bara är jag här som ser hans skicklighet i sitt spel, alla säger emot mig när jag säger att han är bra. Det enda problemet är att han brännar för många målchanser. Men det gör ju spelare som Nicke D också. Zigomanis kan även bli lite fövirrad i sitt spel ibland, men det blir bättre. Han kommer att bli en stor tillgång i slutet utav säsongen och i slutspelet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med. När jvm spelarna är tillbaka har vi med Hannula 17 forwards. Räknar vi bort Calle G och Henke E har vi ändå en för bred forwardsbesättning. Visserligen kan Falk spela back och skador kan uppstå men det vore bättre med en till bra back istället för Hannula.DIFDIF skrev:Kändes ändå riktigt sjukt när man ser laget idag så står de 14 forwards och 6 backar. Mika Hannula var grym men skulle inte säga nej till en back
Förstå mig rätt, Hannula platsar helt klart men vem ska vi i såfall ställa åt sidan?
Vet inte, men det känns inte rätt att förstöra den fina juniorsatsningen vi har och det kan bli kostsamt att bryta med Zigomanis. Den sistnämnda har inte övertygat på mig i varje fall.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Du kan ha rätt och jag tror inte att vi kommer att bryta med honom. Mitt inlägg ska mest ses som ett raljerande över det angenäma problemet med för många(?) bra forwards och där även Hannula platsar.1891 skrev:Vi ska absolut inte bryta med Zigomanis han kommer mer och mer in i spelet. Känns nästan som att det bara är jag här som ser hans skicklighet i sitt spel, alla säger emot mig när jag säger att han är bra. Det enda problemet är att han brännar för många målchanser. Men det gör ju spelare som Nicke D också. Zigomanis kan även bli lite fövirrad i sitt spel ibland, men det blir bättre. Han kommer att bli en stor tillgång i slutet utav säsongen och i slutspelet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med. När jvm spelarna är tillbaka har vi med Hannula 17 forwards. Räknar vi bort Calle G och Henke E har vi ändå en för bred forwardsbesättning. Visserligen kan Falk spela back och skador kan uppstå men det vore bättre med en till bra back istället för Hannula.DIFDIF skrev:Kändes ändå riktigt sjukt när man ser laget idag så står de 14 forwards och 6 backar. Mika Hannula var grym men skulle inte säga nej till en back
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Aa jag förstår. Håller även med om att det vore synd att förstöra juniorsattsningen som vi har byggt upp under en längre tid.BOMBOM BOUCHARD skrev: Du kan ha rätt och jag tror inte att vi kommer att bryta med honom. Mitt inlägg ska mest ses som ett raljerande över det angenäma problemet med för många(?) bra forwards och där även Hannula platsar.