Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Kall-El »

warrant skrev:Printz - Tjärnqvist låter ännu bättre..
Jo tack, men det är nog dessvärre än mindre troligt.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Kall-El skrev:
warrant skrev:Printz - Tjärnqvist låter ännu bättre..
Jo tack, men det är nog dessvärre än mindre troligt.

Om inte Tjärnqvist jr lyckas övertala Tjärnqvist sr att komma..
Dom vill ju spela i samma lag igen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fan va trist. Vi har idag en bra bredd på forwardssidan men Tjärna känns som klippt och skuren för vårt lag. Dessutom har han den där tyngden och tuffheten som skulle behövas i ett kommande(?) slutspel.
Kall-El skrev:Och vi vet ju alla hur glada vi blir när vi ser Eklunds namn bland våra 6 startbackar eller?

Även om man inte håller i landslaget kan man göra stor nytta i ett klubblag.

Se t ex på åkerman som inte håller för landslaget, men han går rätt bra i klubblaget om man säger så.

Jag skulle då gärna se att en rutinerad back som dessutom är bra med puck skulle ansluta till laget under vintern. Printz behöver en bättre lekkamrat som kan hålla i puck och jag är då tämligen övertygad om att Tärnström skulle klara av det rätt bra.

Till de som protesterar över att han kommer från Gnaget kan det vara värt att nämna att Printz också kommer därifrån.

Nu tror jag iofs inte att detta rykte stämmer, men vem tror ni vi skulle klara oss bäst med rent spelmässigt Eklund - Printz eller Printz - Tärnström?
Så rätt. Nu när Ridderwall höjt sig är backsidan vår sämsta lagdel. Och ingen "kedja är starkare än den svagaste länken", läs Eklund/Deilert. Nu tror jag inte Tärnström kommer, men OM, då kommer vi bli livsfarliga och jag skulle börja tro på åtminstonde semifinalspel.

Visst är det bra att Hannula tillkommer, men just nu är vår akilleshäl den 6:e backplatsen. Tyvärr har inte Falk övertygat de gånger han spelat back så ska vi bli bättre är en ny back överst på önskelistan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Precis så är det och med en spelskicklig back och en riddare som håller även i ett slutspel tror faktiskt jag också att oddsen är ganska bra på att vi kan nå semifinal.

Viss skillnad att kunna ställa upp med Printz - Tärnström kontra Printz - Eklund / Deilert.

Falken gör det bra på ålderns höst, men någon back är han egentligen inte. "gubben" gör sig nog bäst som reservalternativ, antingen som back eller center.

Nu tror visserligen inte heller jag att detta scenario är troligt, men det finns lite som talar för det.

* AIK har inga pengar och man kan tänka sig att en spelare som Tärnström har rätt bra betalt.

* Tärnström börjar bli gammal och vill gärna spela hockey på elitnivå utan att behöva flytta.

* Tärnström vill antagligen hamna i en klubb där han får spela en hel del.

Mycket av det ovan kan vi erbjuda och helt ärligt kan jag inte se Tärnström vilja spela för SSK med tanke på den klubbens alla problem

Kort sagt om man bortser från lönen borde DIF vara ett ganska hett alternativ, om nu spelarna vill lämna AIK då.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag är på Kall-Els linje. Råttan kan faktiskt uträtta en del om han vänder hit. Med Hannula och Tärnström borde en semifinal vara inom räckhåll. Men frågan är om vi har råd? Zigomanis lär ju lyfta en hel del lön, inte sant?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår ingenting; varför skulle Tärnström av alla signa för oss? För att någon "insatt" skrev att flera aik-spelare letar efter andra klubbar på någon blog / forum? :shock:

Chansen att Tärnström mitt under säsong skulle byta klubb från aik till DIF känns sådär lagom troligt, sen är jag extremt tveksam till att någon i vår ledning ens anser att vi behöver förstärkning på backsidan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:
Chansen att Tärnström mitt under säsong skulle byta klubb från aik till DIF känns sådär lagom troligt, sen är jag extremt tveksam till att någon i vår ledning ens anser att vi behöver förstärkning på backsidan.
Tyvärr har du nog rätt. Ledningen har gett O.Eklund chansen i 4 år och lär väl ge honom 4 till eftersom de ser den enorma potentialen i honom. Han är ju bara 21 år och kommer nog vara riktigt bra när han är 27 år och Wesslau blommat ut till en VM-målvakt. Att exempelvis saik backarna Rundblad, Larsson och Erixon är klasser bättre redan innan de är 20 år är väl inget argument mot denna lovande unga back vi har.

Nej, någon förstärkning på backsidan kan man nog glömma, den är ledarna nöjda med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Calle G som expert under JVM, hur ska vi tolka det? Inget spel i Djurgården?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Edin skrev:Calle G som expert under JVM, hur ska vi tolka det? Inget spel i Djurgården?
Man kan väl alltid hoppas. :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bara jag som tycker att Printz-Klubertanz och Honken-Ragge är två utmärkta backpar? Det är väl i det tredje vi tappar lite... Eklund, Deilert, Falk, Timmy.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:Bara jag som tycker att Printz-Klubertanz och Honken-Ragge är två utmärkta backpar? Det är väl i det tredje vi tappar lite... Eklund, Deilert, Falk, Timmy.
Om du läser övriga inlägg i denna tråd lär du märka att du inte är ensam.

Problemet ligger som sagt i 3:e backpar, men där tycker jag Timmy duger gott å väl.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Bara jag som tycker att Printz-Klubertanz och Honken-Ragge är två utmärkta backpar? Det är väl i det tredje vi tappar lite... Eklund, Deilert, Falk, Timmy.
Du är inte ensam, är mycket nöjd med den kvartetten. Det jag personligen saknar bland backarna är dels en bra pp-back med fint direktskott (som komplementerar honken) samt en lite elakare back som ger hela laget trygghet där ute, ossi vore drömmen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Du är inte ensam, är mycket nöjd med den kvartetten. Det jag personligen saknar bland backarna är dels en bra pp-back med fint direktskott (som komplementerar honken) samt en lite elakare back som ger hela laget trygghet där ute, ossi vore drömmen.

Ragge ser jag som den PP-backen du söker, även om hans direktskott kunde vara bättre, men det är svårt att hitta någon med bättre skott och är lika bra som Ragge på det övriga.

Printz får ju vara den elaka backen tycker jag.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Själv ser jag backparen som Holmqvist - Ragge, Kyle - Timmy, Printz - ??

Lite beroende på hur man komponerar backparen behöver vi antingen en defenisv pjäs bredvid Timmy eller offensiv bredvid Printz. Jag skulle personligen föredra en spelare typ Tärnström tillsammans med Printz för då får vi garanterat tre backpar där samtliga kan klara av att sköta uppspelen på ett bra sätt. Skulle man dessutom på in en spelare som Tärnström får man ytterligare en intressant kugge att nyttja i PP.

Oavsett vilket är 6e backen i dagens DIF för svag. De vi har som 6e back just nu duger som reserv, inte mer.

Det märks lite för väl när någon av de ordinarie backarna inte kan spela och vi tvingas använda Falken och Deilert / Eklund samtidigt. Glöm då inte heller bort att under Junis-VM lär nog Falk nyttjas som forward och då kommer någon av Eklund / Deilert att få spela och spela mycket.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Själv ser jag backparen som Holmqvist - Ragge, Kyle - Timmy, Printz - ??

Lite beroende på hur man komponerar backparen behöver vi antingen en defenisv pjäs bredvid Timmy eller offensiv bredvid Printz. Jag skulle personligen föredra en spelare typ Tärnström tillsammans med Printz för då får vi garanterat tre backpar där samtliga kan klara av att sköta uppspelen på ett bra sätt. Skulle man dessutom på in en spelare som Tärnström får man ytterligare en intressant kugge att nyttja i PP.

Oavsett vilket är 6e backen i dagens DIF för svag. De vi har som 6e back just nu duger som reserv, inte mer.

Det märks lite för väl när någon av de ordinarie backarna inte kan spela och vi tvingas använda Falken och Deilert / Eklund samtidigt. Glöm då inte heller bort att under Junis-VM lär nog Falk nyttjas som forward och då kommer någon av Eklund / Deilert att få spela och spela mycket.
Tycker att både Timmy & Kyle varit för svaga i defensiven för att spela tillsammans.
Men detta gäller även Ragge iofs. Holmqvist & Printz har på slutet varit våra två bästa backar men jag tycker inte att dom ska spela i hop, så det får nog bli Kyle, Printz, sedan så är jag inte så säker, kanske ska Ragge spela med vår 6:e back (jag räknar med att Ragge lyfter sitt spel?)? Då blir det Timmy & Holmqvist, då Honken har lyft sitt defensiva spel så skulle det nog fungera.
Skriv svar