Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

Blir ett dubbelinlägg nu, skitsamma.

"Henrik Karlsson står i ena målet - men i det andra står inte Stefan Liv, som i går blixtinkallades i stället för Johan Holmqvist.

I stället är det Gustaf Wesslau som är inkallad i blågul tjänstgöring."

Kul för Vesslan att köra med landslagströjan på, även om det bara e på träning ;)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

android skrev:Jävla bra lag vi får om Hannula ansluter. Särskilt om Ridderwall fortsätter glänsa.

Ölvestad - Ottosson- Nilson
Kruger - Enqvist - Hannula
Tim - Ziggy - Josefsson
Danielsson - Honken - Brodin
Extra forwards:
Cehlin
Fimpen

Rätt okej extra forwards.
Man tror inte det är sant! Är det här samma Djurgårn som kämpade för att undvika kvalserien i ifjol? Jag svävar på ljusblå moln i en mörkblå himmel!
Honken

Inlägg av Honken »

odburt skrev:
android skrev:Jävla bra lag vi får om Hannula ansluter. Särskilt om Ridderwall fortsätter glänsa.

Tim - Ziggy - Josefsson
Extra forwards:
Cehlin
Fimpen

Man tror inte det är sant! Är det här samma Djurgårn som kämpade för att undvika kvalserien i ifjol? Jag svävar på ljusblå moln i en mörkblå himmel!
Och med lite tur så blir Tjärnqvist spelklar efter OS.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Honken skrev:
odburt skrev:

Tim - Ziggy - Josefsson
Extra forwards:
Cehlin
Fimpen

Och med lite tur så blir Tjärnqvist spelklar efter OS.
Säsongen är över för Tjärnqvist nu när han tvingades till operation av sin sargade axel.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Honken

Inlägg av Honken »

Frasse skrev: Säsongen är över för Tjärnqvist nu när han tvingades till operation av sin sargade axel.
Är det inside eller finns det en officiell bekräftelse på det?
Jag har bara läst att först skulle det ta tre månader, sedan eventuellt något längre och med otur resten av säsongen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Honken skrev:
Frasse skrev: Säsongen är över för Tjärnqvist nu när han tvingades till operation av sin sargade axel.
Är det inside eller finns det en officiell bekräftelse på det?
Jag har bara läst att först skulle det ta tre månader, sedan eventuellt något längre och med otur resten av säsongen.
Tjärnqvists säsong över
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tim - Ziggy - Josefsson
Extra forwards:
Cehlin
Fimpen

Är det sagt att Hannula kommer att fortsätta spela med Djurgården när JVM är över?

"– Vi har sagt att jag ska träna den här veckan. Känns det bra i knäet kanske jag ska spela matcher när Djurgårdens JVM-spelare är borta, säger Hannula till Djurgårdens hemsida."

Som jag förstår det är han bara en temporär ersättare som försvinner när Krüger, Josefson och Brodin kommer tillbaka?

edit: Nu när jag tänker efter kan det ju också vara så att Hannula kliver in under JVM och "testar" så att säga och om det känns bra så fortsätter han säsongen ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

"4 st spelare ligger i förhandling med nya klubbar efter nyåret.
3 st till Allsvenskan och en till ett Elitserielag i Stockholm. ( lätta att gissa vilken)
Tränare Roger Melin kör säsongen ut men kommer byta klubb till kommande säsong.
Bla. har snacket om KHL gjort att han ledsnat."
Idag av Tobias/Solna

Från ett blogginlägg på Nyheter24.

Vet inte vem denna Tobias är eller liknande. Gäller Aik då då.

Finns det någon i gnaget som ens håller Elitserieklass? Tärnström? Tvivlar på att han skulle gå till oss. Gynge? Knappast va. Heino? Inte när Riddarn spelar som han gör.

Nej jag hopps det bara är någon som vill provocera. Skulle möjligtvis vara Tärnström.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

android skrev:Finns det någon i gnaget som ens håller Elitserieklass? Tärnström? Tvivlar på att han skulle gå till oss. Gynge? Knappast va. Heino? Inte när Riddarn spelar som han gör.

Nej jag hopps det bara är någon som vill provocera. Skulle möjligtvis vara Tärnström.
Tärnström är nog den enda som Djurgårdens ledning skulle kunna tänka sig att förstärka med.
Han är med största sannolikhet en ekonomisk belastning för aik, och därför kan aik tillsammans med Tärnström ev. ha kommit överens om att bryta kontraktet, för att dels förbättra ekonomin men även ev. för att Tärnström är sugen på spel i en bättre liga.

Detta är bara en massa funderingar från min sida, och om jag ska vara ärlig så tror jag inte att Tärnström spelar i Djurgården efter nyår. DIFs backbesättning har fungerat väldigt bra än så länge, vilket man inser när man noterar att bara LHC släppt in färre mål än oss i årets grundserie.
Jag hoppas och tror att DIF inte "förstärker" med aikare, då jag inte anser att detta behövs.
Jag har ingen jätte koll på deras trupp visserligen, men om dom har någon intressant junior så får han mer än gärna ansluta sig till vår juniorverksamhet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Juniorer håller jag med dig om. Vi har ju bättre junisar men dom har några stycken skapliga lirare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Aldrig i helvete att jag vill se Tärnström i DIF. Han är så slut man kan bli. Sämst i landslaget dom gånger han varit med på sistone. Nej, kommer Tärnström hit blir det en ordentligt gravöl.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Remy Lebeau skrev:Aldrig i helvete att jag vill se Tärnström i DIF. Han är så slut man kan bli. Sämst i landslaget dom gånger han varit med på sistone. Nej, kommer Tärnström hit blir det en ordentligt gravöl.
Håller med, snacka om en spelare som passerat bäst före datumet. Tycker att han har tillfört absolut noll i de matcher jag sett honom i Landslaget. Och han skulle inte ha hunnit med i tempot i elitserien.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Jepe skrev:
Remy Lebeau skrev:Aldrig i helvete att jag vill se Tärnström i DIF. Han är så slut man kan bli. Sämst i landslaget dom gånger han varit med på sistone. Nej, kommer Tärnström hit blir det en ordentligt gravöl.
Håller med, snacka om en spelare som passerat bäst före datumet. Tycker att han har tillfört absolut noll i de matcher jag sett honom i Landslaget. Och han skulle inte ha hunnit med i tempot i elitserien.
Håller med helt!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Och vi vet ju alla hur glada vi blir när vi ser Eklunds namn bland våra 6 startbackar eller?

Även om man inte håller i landslaget kan man göra stor nytta i ett klubblag.

Se t ex på åkerman som inte håller för landslaget, men han går rätt bra i klubblaget om man säger så.

Jag skulle då gärna se att en rutinerad back som dessutom är bra med puck skulle ansluta till laget under vintern. Printz behöver en bättre lekkamrat som kan hålla i puck och jag är då tämligen övertygad om att Tärnström skulle klara av det rätt bra.

Till de som protesterar över att han kommer från Gnaget kan det vara värt att nämna att Printz också kommer därifrån.

Nu tror jag iofs inte att detta rykte stämmer, men vem tror ni vi skulle klara oss bäst med rent spelmässigt Eklund - Printz eller Printz - Tärnström?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Printz - Tjärnqvist låter ännu bättre..
Skriv svar